Pitää ottaa pannu pois keulalta ja tutkia tarkemmin vahinkojen laajuutta. Varmaan öljypohjan kautta selvinnee parhaiten vahinkojen laajuus.
No, "kivaa" tässä on se , että mulla on nyt 2 risaa konetta eikä yhtään ehjää

Rempatulla toosalla voi ainakin hankkia itselleen mielenrauhan hetkeksi, kun tietää mitä se on syönyt. Asioiden kannattavuutta ja "kannattavuutta" voi jälleen kerran lähestyä niin monelta kantilta. Se on kuitenkin loppuviimein kunkin itse päätettävä.Kaide kirjoitti:Kannattaako tollasta alkaa edes remppailemaan vai pitäskö laittaa toinen kone nokalle ihan suoraan ?
Kaksi kolisevaa konetta purkaneena, veikkaan kampiakselin laakerin olevan syyllinen kolinaan, niin lohko ja kampiakseli menevät vaihtoon + 0-2 kiertokankea. Tehtiinkö tähän jo tasapainoakselin ketjun poisto? Jos pääset pelkillä kiertokangen laakerien hajoamisella, niin silloin riittää kampiakselin ja hajonneiden kiertokankien vaihto. PS. 2.3i 94-> on samat kiertokanget.Kaide kirjoitti:Kyllä sitten jaksaa olla vastoinkäymistä tuon tonnarin kanssa -> Eilen kilahti "pata". Alkoi kuulumaan aivan tolkuton kitisevä paukutus koneesta kun ajoin Pakilan Tebarin pihalle, no siihen jäi ! Eikä vaihtoehtoja takuulla ole montaa
Pitää ottaa pannu pois keulalta ja tutkia tarkemmin vahinkojen laajuutta. Varmaan öljypohjan kautta selvinnee parhaiten vahinkojen laajuus.
No, "kivaa" tässä on se , että mulla on nyt 2 risaa konetta eikä yhtään ehjääPitää vissiin ostaa kolmas joka olis toimiva. Mitäs muuten "raati" on mieltä: Kannattaako tollasta alkaa edes remppailemaan vai pitäskö laittaa toinen kone nokalle ihan suoraan ?
Yleisimmät syyt tollasiin laakerivaurioihin on; väärä sytytyksen ajoitus, nakutus tai öljynkierron häiriö.Kaide kirjoitti:Kyllä sitten jaksaa olla vastoinkäymistä tuon tonnarin kanssa -> Eilen kilahti "pata". Alkoi kuulumaan aivan tolkuton kitisevä paukutus koneesta kun ajoin Pakilan Tebarin pihalle, no siihen jäi ! Eikä vaihtoehtoja takuulla ole montaa
Pitää ottaa pannu pois keulalta ja tutkia tarkemmin vahinkojen laajuutta. Varmaan öljypohjan kautta selvinnee parhaiten vahinkojen laajuus.
No, "kivaa" tässä on se , että mulla on nyt 2 risaa konetta eikä yhtään ehjääPitää vissiin ostaa kolmas joka olis toimiva. Mitäs muuten "raati" on mieltä: Kannattaako tollasta alkaa edes remppailemaan vai pitäskö laittaa toinen kone nokalle ihan suoraan ?
MITEN tonnarista säädetään sytkää??.Firges9000 kirjoitti:Yleisimmät syyt tollasiin laakerivaurioihin on; väärä sytytyksen ajoitus, nakutus tai öljynkierron häiriö.Kaide kirjoitti:Kyllä sitten jaksaa olla vastoinkäymistä tuon tonnarin kanssa -> Eilen kilahti "pata". Alkoi kuulumaan aivan tolkuton kitisevä paukutus koneesta kun ajoin Pakilan Tebarin pihalle, no siihen jäi ! Eikä vaihtoehtoja takuulla ole montaa
Pitää ottaa pannu pois keulalta ja tutkia tarkemmin vahinkojen laajuutta. Varmaan öljypohjan kautta selvinnee parhaiten vahinkojen laajuus.
No, "kivaa" tässä on se , että mulla on nyt 2 risaa konetta eikä yhtään ehjääPitää vissiin ostaa kolmas joka olis toimiva. Mitäs muuten "raati" on mieltä: Kannattaako tollasta alkaa edes remppailemaan vai pitäskö laittaa toinen kone nokalle ihan suoraan ?
Joo. Tämä kone pitää sellaista meteliä ettei enää pelkkä kiertokangen laakerin naputus ole mitään siihen verrattuna, totaalituhoa siis kylläkin epäilen. Tuo kun ei ole pelkkää kolinaa vaan siellä on sellainen todella ikävä laahaava kitinä mukana ja alkoi ihan yhtäkkiä juuri kun edellisestä jakoketjun rallatuksesta pääsi eroon.9000LPT kirjoitti: Kaksi kolisevaa konetta purkaneena, veikkaan kampiakselin laakerin olevan syyllinen kolinaan, niin lohko ja kampiakseli menevät vaihtoon + 0-2 kiertokankea. Tehtiinkö tähän jo tasapainoakselin ketjun poisto? Jos pääset pelkillä kiertokangen laakerien hajoamisella, niin silloin riittää kampiakselin ja hajonneiden kiertokankien vaihto. PS. 2.3i 94-> on samat kiertokanget.
Toisessa koneessa oli päässyt edellisessä remontissa käytetyt tiivisteliimat kiertoon ja toisessa koneessa oli tasapainotusakselien alaratas pettänyt.
Saahan sen kampuran koneistettua, jos siihen ei ole raapiutunut tolkuttoman syviä uria ja jos se ei ole vääntynyt, mutta ehjiä hyviä kampuroira kyllä saa. Itsellä on juuri vastaavanlainen remppa takana. Sain kampuran ostettua täältä eräältä foorumilaiselta. Koneistamolla käytin tarkastuttamassa ja sanoivat että paikalleen vaan. Kiertokangin sain myös. Ja edullisia olivat.Kaide kirjoitti:Joo. Tämä kone pitää sellaista meteliä ettei enää pelkkä kiertokangen laakerin naputus ole mitään siihen verrattuna, totaalituhoa siis kylläkin epäilen. Tuo kun ei ole pelkkää kolinaa vaan siellä on sellainen todella ikävä laahaava kitinä mukana ja alkoi ihan yhtäkkiä juuri kun edellisestä jakoketjun rallatuksesta pääsi eroon.9000LPT kirjoitti: Kaksi kolisevaa konetta purkaneena, veikkaan kampiakselin laakerin olevan syyllinen kolinaan, niin lohko ja kampiakseli menevät vaihtoon + 0-2 kiertokankea. Tehtiinkö tähän jo tasapainoakselin ketjun poisto? Jos pääset pelkillä kiertokangen laakerien hajoamisella, niin silloin riittää kampiakselin ja hajonneiden kiertokankien vaihto. PS. 2.3i 94-> on samat kiertokanget.
Toisessa koneessa oli päässyt edellisessä remontissa käytetyt tiivisteliimat kiertoon ja toisessa koneessa oli tasapainotusakselien alaratas pettänyt.
Olenkos värässä luulossa etä sen kampuran saattaa saada koneistettua mikäli purkamisen tielle lähden ?
Tasapainoakselin kettinki lähti mäkeen aikoja sitten.
NIINJOO: Saattaa olla että oma motivaatio on vähissä kun tila-auto pitää ostaa kuitenkin ja tämä laite lähtisi kuitenkin myyntiin , joten jos kiinnostaa proggis niin tästä saa tolkuttomasti aikaa ja vaivaa nielleen hienon tonnarin HALVALLA
Sytkä säädetään softasta.YKÄ kirjoitti:MITEN tonnarista säädetään sytkää??.Firges9000 kirjoitti:
Yleisimmät syyt tollasiin laakerivaurioihin on; väärä sytytyksen ajoitus, nakutus tai öljynkierron häiriö.
Mitä tekee naku anturi?.
Onko ikinä öljynkierrossa ollu vikaa??.
Mitä helvetin vikaa voi olla öljyn kierrossa?.
Kiva JouniCSE, kun vastasit noille "viisaille"JouniCSE kirjoitti:Sytkä säädetään softasta.YKÄ kirjoitti:MITEN tonnarista säädetään sytkää??.Firges9000 kirjoitti:
Yleisimmät syyt tollasiin laakerivaurioihin on; väärä sytytyksen ajoitus, nakutus tai öljynkierron häiriö.
Mitä tekee naku anturi?.
Onko ikinä öljynkierrossa ollu vikaa??.
Mitä helvetin vikaa voi olla öljyn kierrossa?.
Nakuanturi ei tee mitään koska sitä ei tässä koneessa ole. Sytytystulppa toimittaa nakuanturin virkaa.
Öljynkierrossa on vikaa jos on pääsy paskaa johonkin, ylipainevena mynnähtäny, jne.
Jos on runkolaakeri kunnolla leiponu niin eipä siitä en kunnolla kalua saa.
Aika monesti vika taitaa olla liialla/väärällä tiivisteliimalla liimattu öljypohja tai tasapainoakselin alarattaasta lähteneet metallisilput.Firges9000 kirjoitti:
Kiva JouniCSE, kun vastasit noille "viisaille"![]()
Kerroin vain yleisimmät syyt laakerivauroihin.
Yksi aiheuttaja voisi olla viallinen öljysuodin.
Laakeriliuska on mahdollisesti pyörähtänyt ja tukkinut öljyn tulon laakerille.
Jutskataan Kaide naamakkain, jos vaikka hommattais sellainen kimpassa.Kaide kirjoitti:No ..katsotaan. Hiukkasen motivaatio kärsii tälläsistä mutta![]()
![]()
Sinänsä toi koneen irrotus ei ole paha homma, sillähän se selviää. Kannattasko se muuten irrottaa laatikosta vai ottaa laatikoineen pois ? Pitäs vaan saada "norsu" ostettua, lainattua tai vuokrattua kun poistunut tallin osakas vei sen mennessään
Mikähän se eräs merkki mahtaa olla, niin tietää olla käyttämättä moisia?Firges9000 kirjoitti: jk. ystävälläni on Hesassa moottorikoneistamo ja hän kertoi seuraavaa; kun asiakas tuo laakerivaurioisen moottorin korjattavaksi, tarkastaa hän ensitöikseen öljysuotimen merkin. Tämän jälkeen tiedetään vaurion aiheuttajasta paljon enemmän.
Eräs merkki on lähes kaikissa vauriokoneissa![]()
Jaska...ajatuksesi oli / on LOISTAVAFirges9000 kirjoitti:Jutskataan Kaide naamakkain, jos vaikka hommattais sellainen kimpassa.Kaide kirjoitti:No ..katsotaan. Hiukkasen motivaatio kärsii tälläsistä mutta![]()
![]()
Sinänsä toi koneen irrotus ei ole paha homma, sillähän se selviää. Kannattasko se muuten irrottaa laatikosta vai ottaa laatikoineen pois ? Pitäs vaan saada "norsu" ostettua, lainattua tai vuokrattua kun poistunut tallin osakas vei sen mennessään
Tallimme ovat samassa kylässä ja tuskin tarviimme sellaista samaan aikaan.