APUA! kampiakselin tunnistinko?
APUA! kampiakselin tunnistinko?
Saab 9-3 vm. 2003 nordic stage1, teki stopin ajaessa ja syttyi check engine valo.... auto paikallaan n. 1h jonka jälkeen ajoin kotiin kiroilemaan
seuraavina päivinä ajoa,check engine valo ei pala enään, mutta autoa ei saa käyntiin "lämpimänä" pitää oottaa se n. 15-30min jonka jälkeen käynnistyy aivan moitteettomasti.
Voiko joku viisaampi kertoa olenko oikeilla jäljillä vikaa paikantaessani, kiitos!
autolla ajettu 121tkm jos tieto auttaa ketään, enkä tiedä onko DI boksi vaihdettu.
seuraavina päivinä ajoa,check engine valo ei pala enään, mutta autoa ei saa käyntiin "lämpimänä" pitää oottaa se n. 15-30min jonka jälkeen käynnistyy aivan moitteettomasti.
Voiko joku viisaampi kertoa olenko oikeilla jäljillä vikaa paikantaessani, kiitos!
autolla ajettu 121tkm jos tieto auttaa ketään, enkä tiedä onko DI boksi vaihdettu.
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Todennäköinen vika tossa tunnistimessa. Mulla teki samoin ja korjautui kun vaihdettiin osa. Mäkistartilla lähtee käymään, mutta joka paikassa ei ole mäkiä. Muutama kerta lykättiin ja tuntui aika nololta kun huomas ihmisten virnuilut.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Vaikuttaisi olevan kampiakselin asentoanturi. Samalla tavalla oireili omakin 9-3 aikanaan kun tuo anturi oli rikki.
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
mistäs tuon osan saisi edullisesti hankittua?
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Esim. speedparts.se noin kuusikymppiä. Mahdollisesti muualta halvemmallakin?sirvili kirjoitti:mistäs tuon osan saisi edullisesti hankittua?
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
itsellä melkein samanlainen ongelma kuin ketjun aloittajalla, autona tosin ng900 -94
tänään huollossa vaihtoivat juuri tuon kampiakselin tunnistimen mutta ongelma senkun jatkuu, oiskohan mahdollista että uusi anturi olisi ollut viallinen. vaihtaiskohan huolto sen takuuseen?
tänään huollossa vaihtoivat juuri tuon kampiakselin tunnistimen mutta ongelma senkun jatkuu, oiskohan mahdollista että uusi anturi olisi ollut viallinen. vaihtaiskohan huolto sen takuuseen?
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Kun CE-valo syttyy, on helpointa lukea vikakoodit muistista Techillä, niin ei tarvitse arvailla...
Toiseen tapaukseen liittyen, jos huolto on laittanut viallisen osan, tottakai se vaihdetaan takuuseen. Todnäk vika on kuitenkin jossain muualla.
Eski
Toiseen tapaukseen liittyen, jos huolto on laittanut viallisen osan, tottakai se vaihdetaan takuuseen. Todnäk vika on kuitenkin jossain muualla.
Eski
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
No nii, auto toimii taas kun anturin sain vaihdettua!!
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
tsi:lle veikkaan polttoainepumppua, varsinkin jos tuonikäisessä on vielä alkuperäinen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Nokka-akselin anturin oireet ovat samat...
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: APUA! kampiakselin tunnistinko?
Niin siis tossa '94 satkussa?Mimmi kirjoitti:Eipä ole nokka-akselin tunnistinta.IamTheStig kirjoitti:Nokka-akselin anturin oireet ovat samat...