9-3 125kW

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
kaaleppi
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 12:41

9-3 125kW

Viesti Kirjoittaja kaaleppi »

Moro kaikille,

Onkohan kukaan käyttänyt tehdasviritteistä 9-3:sta dynossa?
Autollehan luvataan 125 kW tehoja, mutta itsestäni ainakin tuntuu että vakio 9-3 2.0t on tosi paljon laiskempi.
Voiko 20 hv lisäys vaikuttaa niin paljon.
Ostin auton alku kesästä 9-3 2.0t vm.2001, se on joku Laakkosen juhlamalli jossa 125kW tehoja + 30mm madallettu alusta, nahkaratti, business paketti.
Hyvä on muuten ajella, mutta uraisilla teillä vetelee melko paljon.
Renkaat 205/16/50.
Saab 9-3 2.0t -01
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tämä ns. 170hv/125kw viritetty malli taitaa olla huhupuheitten perusteella täyspaineturbon (185 hv) boksilla :D joten ilmankos tuota eroa LPT:hen on jonkin verran. Tuo 125 kw on vain mainospuheita ettei olisi syönyt 185 hv turbon markkinoita. 185 hv viriboksihan antaa yli 210 hv?

Jos asia ei ole näin niin viisaammat korjatkoot.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
kaaleppi
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 12:41

Viesti Kirjoittaja kaaleppi »

Joo, oli nimittäin melkoinen yllätys, kun lähdin koeajolle.
Olin edellisellä viikolla ajanut 150 hv Saabia ja ero oli todellakin suuri.
Eipä tarvinnut kauan miettiä ostaakko vai ei :)
Vähän harmitta vain levikkeiden puuttuminen vaikka jonkinlainen sport-paketti siinä onkin.[/img]
Saab 9-3 2.0t -01
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

itellä sama "purkki" ja havainto tehoerosta. Yllättävästi Saab tai merkkihuolto eivät osanneet/halunneet/saaneet/tienneet tosta oikeasta tehosta mitään kun sitä aikanaan kyselin huhuja kuultujani.. Dynoon en ole jaksanut mennä, auto kulkee (toistaiseksi) riittävän pirteästi mulle, oli siinä sitten 170 tai 185 hv
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Yritin tutkia samaa asiaa (huonolla menestyksellä) jokin aika sitten. Minulla on sekä Saabin oma "170 hv" boksi että Nordicin Steg 1 (n. 205 hv). Huhuissa voi olla perää, sillä 9-5 2.0t:n orkkissatsi lupaa tuon maagisen 185 hv. Boksista on kuitenkin olemassa eri versioita - minulla on eri numeroinen boksi kuin pertti666:lla ja yhdessä 9-5 2.0t Silverissä (185 hv). En ole ajanut peräkkäin vakiota ja 170 heppaista, mutta ainakin minun "170 hv" boksilla ja Nordicin Steg 1:lla on selvä ero :D .
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Eroa löytyy...

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No joo ajoin ennen 118hp ruutalla, tämän jälkeen ostin 2.3t ( 200hp ) vakiona, pikkasen ehkä löytyy eroa etenemisessä.... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Maikki kirjoitti:Tämä ns. 170hv/125kw viritetty malli taitaa olla huhupuheitten perusteella täyspaineturbon (185 hv) boksilla :D joten ilmankos tuota eroa LPT:hen on jonkin verran. Tuo 125 kw on vain mainospuheita ettei olisi syönyt 185 hv turbon markkinoita. 185 hv viriboksihan antaa yli 210 hv?

Jos asia ei ole näin niin viisaammat korjatkoot.
Niin, ja eikös noista vakioistakin ole mitattu selkeästi enenmmän tehoa? Esim. mieleen muistuu jonkun maininneen 9-3 trionic5 185hv mitatun lähemmäs 200hv? Ei kai viriboxikaan voi huonommaksi jäädä, vaikka nyt T7 onkin kyse?

LISÄYS: ProStreetin sivuilta
Saab 9-3 150hp T7 BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 154hp ja 246Nm
Saab 9-3 2.0T 185hp T7 BSR:n mittaamia tuloksia: vakio 199hp ja 298Nm

Asiaa sivuten. Oliko ja onko vielä jossain saabin putiikissa tarjoushintaan tuota "170hv"-viriboxia? Tais olla pääkaupunkiseudulla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Patse: kysy Lielahden metro-autosta...jokin aika sitten 9-5:een 185 hv boksi asennettuna 1200 euroa niin kait toi miedompi boksi on vähän halvempi mutta mikset samantien osta tota ns. 185 hv boksia? :twisted:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Maikki kirjoitti:Patse: kysy Lielahden metro-autosta...jokin aika sitten 9-5:een 185 hv boksi asennettuna 1200 euroa niin kait toi miedompi boksi on vähän halvempi mutta mikset samantien osta tota ns. 185 hv boksia? :twisted:
Nyt mä oon ihan ulkona :?: :?:
Niin, niin enkös mä ole just tota ostamassa omaan 9-3 joka on T7.
Siis boxia jota Saab mainostaa 170hv, mut todellisuudessa 185hv ja ehkä vielä + merkki perään :!: :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Saabilla on OG9-3:een kahta eri viriä myytävänä. ns. 170hv versio ja 185 hv versio. Mun käsityksen mukaan toi ns. 170 hv olis sama ohjelma kuin täyspaineturbossa (185 hv9 ja toi ns. 185 hv viri olis vielä pikkasen tiukempi.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Maikki kirjoitti:Saabilla on OG9-3:een kahta eri viriä myytävänä. ns. 170hv versio ja 185 hv versio. Mun käsityksen mukaan toi ns. 170 hv olis sama ohjelma kuin täyspaineturbossa (185 hv9 ja toi ns. 185 hv viri olis vielä pikkasen tiukempi.
Ero on siinä että Saabin orggisviriboxi muuttui niin että Trionic5 - 9-3 autoihin myytiin / myydään 150 (vai oliko siinä 154 hv?) - > 185 hv boxia ja Trionic7 9-3 malleihin sai enää (ilmoituksen mukaan..) 150hv -> 170hv boxia...tai ainakin vm02 ja vm03 og9-3 malleihin... 9-5 malliin myydään kuitenkin tota 150->185hv boxia...
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Dodii..tämäkin selveni :D

Mun tiedot perustu noiden boksien saatavuudesta perustu -03 mallien lisävarustekirjaan jossa erittelynä noille virisatseille oli vain että 170 hv boksi on OG9-3:lle ja 185 hv boksi sekä OG9-3 että 9-5.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Jep - tilanne on pertti 666:n kuvaama. Saabilta ei saa T7 9-3:een (vm. 2001 - 2003) muuta kuin "170 hv" boksin. Todellinen teho voi silti olla jotain muuta kuin 170 hv...
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
kaaleppi
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 12:41

Viesti Kirjoittaja kaaleppi »

Onkohan kellään tiedossa missä Oulun alueella vois käyttää autoa dynossa ja paljonkahan se kustantaa, niin saatais selville todelliset tehot.
Saataispahan sitten ainakin selvyys tähän asiaan 8)
Saab 9-3 2.0t -01
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Eikös siellä Oulussa juuri mitattu tosta vakiosta 185hv:sta tuo noin kaksisataa heppaa, dynohan oli Teknillisen korkeakoulun.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin