SAAB.OPEL.FIAT
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
SAAB.OPEL.FIAT
*sensuroitu*
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ke Elo 18, 2004 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
No sittenhän se osakauppa alkaa mennä oikeaan suuntaan, viimeinkin!
Koskahan ne älyävät, että Saabeissa pitää olla Saab-moottorit...?
9-3 SS on tunnetusti hyvä auto, mutta itse esim. en ihan periaatteesta ostaisi sitä, koska koneen lohko on Opelin peruja. Mikä järki siinäkin, kun 9-5:ssä kuitenkin on 2-litrainen Saab-moottori? Eivät kai ne *?#@~ aio korvata loppujakin Saab-bensakoneita Opelin myllyillä?
Siinä nousee pala kurkkuun monella saabistilla.
Koskahan ne älyävät, että Saabeissa pitää olla Saab-moottorit...?
9-3 SS on tunnetusti hyvä auto, mutta itse esim. en ihan periaatteesta ostaisi sitä, koska koneen lohko on Opelin peruja. Mikä järki siinäkin, kun 9-5:ssä kuitenkin on 2-litrainen Saab-moottori? Eivät kai ne *?#@~ aio korvata loppujakin Saab-bensakoneita Opelin myllyillä?
Siinä nousee pala kurkkuun monella saabistilla.

9-3ss on tosiaan mainio auto ajaa ja olisinkin varmaan ostanut sen jos 9-3sw (sport wagon) olisi jo markkinoilla. Nyt päädyin 'oikeaan' Saabiin. Kun vertaa 9-3 1,8t ja 9-5 2,0t moottoreita niin ne ovat varsin samanlaisia ajaa kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Erityisesti moottorien protestointi vedätettäessa matalilla kierroksilla ennen turbon mukaan tuloa on aivan samanlaista. Saabin insinöörit ovat siis säätäneet moottorin käyttöominaisuudet mieleisekseen, kun saman moottorin Opel versiossa, Vectran 2,0T:ssa on ihan erilainen käytös.
Miksi siis tehdä kahta kokonaan erillaista moottoria. Opel runko varmasti näkyy valmistuskustannuksissa ja moottoritkin kaipaavat jatkuvaa kehitystä mm. päästömääräyksien kiristyessä.
Kyllä mun mielestä 9-3ss on "riittävän aito" Saab. Ne 9-2:t ja 9-7X:t ovat sitten juttu ihan erikseen.
Miksi siis tehdä kahta kokonaan erillaista moottoria. Opel runko varmasti näkyy valmistuskustannuksissa ja moottoritkin kaipaavat jatkuvaa kehitystä mm. päästömääräyksien kiristyessä.
Kyllä mun mielestä 9-3ss on "riittävän aito" Saab. Ne 9-2:t ja 9-7X:t ovat sitten juttu ihan erikseen.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Niin onhan se ( ent.Triumphin ) 1.75 pata, nykyisin tunnetaan 2.0H-moottorina, pirskatin vahva moottori.
Yksinkertainen ja toimiva paketti, eikä tämä 2.3 patakaan sieltä huonommasta päästä ole.
Tietääkseni Tukholmassa olevissa linja autoissa olisi ko..moottori käytössä, olisiko jonkinlainen nestekaasu linja auto..? ( tästä joku voisi valistaa enemmän )
Joten enpä usko että Opel voisi tarjota niin hyvää moottoria kuin SAABilla on...
Yksinkertainen ja toimiva paketti, eikä tämä 2.3 patakaan sieltä huonommasta päästä ole.
Tietääkseni Tukholmassa olevissa linja autoissa olisi ko..moottori käytössä, olisiko jonkinlainen nestekaasu linja auto..? ( tästä joku voisi valistaa enemmän )
Joten enpä usko että Opel voisi tarjota niin hyvää moottoria kuin SAABilla on...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Tässä luulossä minäkin olen ollut. Eihän Saab ole kehitellyt koskaan dieseliä? Olis siitä varmaan täällä ollut juttua9-5T kirjoitti:Ehkä en tajunnut koko ketjun juttuja mutta kaikki 9-3SS bensaturbothan ovat samoja koneita(GM kone mutta melkein aito Saab). Saab 9-3 ja opeleissahan on nyt fiatin dieselit ja opelissa on 175hv 9-3ss turbokone.

BMW 320dA Coupe LCI
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
???? ei jumankekka, minä ihmettelinkin tuota Fiatin mukana oloa.
Nyt ei mikään enää hätkähdytä minua..!!
Laitetaan vielä Fiat mukaan soppaan.
Mikäs se SAABin nimi nyt sitten on...? jos se ei ole SAABaru.
hmmm...SAABaruiat ( vaikeeksi menee )...
Nyt ei mikään enää hätkähdytä minua..!!
Laitetaan vielä Fiat mukaan soppaan.
Mikäs se SAABin nimi nyt sitten on...? jos se ei ole SAABaru.
hmmm...SAABaruiat ( vaikeeksi menee )...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Tarkennetaan siis vielä:9-5T kirjoitti:Ehkä en tajunnut koko ketjun juttuja mutta kaikki 9-3SS bensaturbothan ovat samoja koneita(GM kone mutta melkein aito Saab). Saab 9-3 ja opeleissahan on nyt fiatin dieselit ja opelissa on 175hv 9-3ss turbokone.se93tbo kirjoitti:Joo ja eihän 9-3ss:issä ole kuin se pikkuturbo + dieselit muita. Loput on saappin koneella.
1,8i = Opel Vectran 1,8-litran kone sellaisenaan.
1,8t, 2,0t ja 2,0T = Saabin "oma" GM/Opel-lohkoon perustuva kone, jossa Saabin oman ilmoituksen mukaan kaikki liikkuvat osat ovat ainutlaatuisia Saabille. Nämä moottorit valmistetaan Södertäljessä Saabin moottoritehtaalla.
2,2TiD = Opelin/GM:n diesel (jää nyt pois 9-3:sta)
1,9TiD = Uusi Fiat/Alfa -pohjainen diesel, jota myös Opel nyt käyttää. Valmistetaan Italiassa.
Ja sitten vielä: Näistä moottoreista vain tuo 2,2 TiD on tarjolla myös 9-5-sarjassa, jonka kaikki nykyiset bensakoneet perustuvat Saabin perinteiseen valurautalohkoon ja nekin valmistetaan Södertäljessä. 9-5:n kolmelitrainen kiisseli taas on Isuzu-peräinen GM-kone.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Eikös 1,8t ja 2L t ole eri lohkot, näin ne mulle liikkeessä sanoi kun kyselin siitä fiat jutusta9-5T kirjoitti:Ehkä en tajunnut koko ketjun juttuja mutta kaikki 9-3SS bensaturbothan ovat samoja koneita(GM kone mutta melkein aito Saab). Saab 9-3 ja opeleissahan on nyt fiatin dieselit ja opelissa on 175hv 9-3ss turbokone.se93tbo kirjoitti:Joo ja eihän 9-3ss:issä ole kuin se pikkuturbo + dieselit muita. Loput on saappin koneella.

EDIT: Että en mä enempää tästä, mutta 27. päivä pääsen kokeilemaan sitä fiat 6-automaticia. Tulee faijalle testiin.




Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Elo 18, 2004 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
Siis 1,8i on eri, mutta 1,8t ja 2,0t ovat (tilavuudeltaankin!) sama kone erilailla viritettynä!se93tbo kirjoitti:Eikös 1,8t ja 2L t ole eri lohkot, näin ne mulle liikkeessä sanoi kun kyselin siitä fiat jutusta9-5T kirjoitti:Ehkä en tajunnut koko ketjun juttuja mutta kaikki 9-3SS bensaturbothan ovat samoja koneita(GM kone mutta melkein aito Saab). Saab 9-3 ja opeleissahan on nyt fiatin dieselit ja opelissa on 175hv 9-3ss turbokone.se93tbo kirjoitti:Joo ja eihän 9-3ss:issä ole kuin se pikkuturbo + dieselit muita. Loput on saappin koneella.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Heittikö ulos liikkeestä...?9-5T kirjoitti:Vielä ei ole tullut vastaan myyjää joka tietäisi oikeasti jotain autoista.se93tbo kirjoitti: Eikös 1,8t ja 2L t ole eri lohkot, näin ne mulle liikkeessä sanoi kun kyselin siitä fiat jutusta
Lohkon pitäisi olla täysin sama mutta varmuutta en saanut koska lohko ei myydä varaosana eikä siitä ole varaosanumeroa EPC:ssä. Muistaakseni 1,8t ja 2,0t ovat samoja vain ohjelmassa on eroa ja 2,0T:ssä on ainakin isompi ahdin. 1,8t, 2,0t ja 2,0T:ssä on ketju ja 1,8i:ssä remmi.
Opel myyjälle kun sanoin että Signum 2.0T taitaa olla paras opel kun siinä on Saabin konekkin, myyjä sanoi että ei varmasti ole Saabin konetta.

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Vettä myllyyn.
Eikös tuon Fiatin mukaan tulon vois nähdä positiivisena lisänä SAAB-sopassa. Fiat konserniin kuuluva F1:n ehdoton valtias FERRARI. Sieltähän voi tulevaisuudessa tulla vaikka mitä moottorivaihtoehtoja (tietty siviiliversioista) Saabin nokalle vauhdittamaan kulkua. Wroooomm!!!!!!

Eikös tuon Fiatin mukaan tulon vois nähdä positiivisena lisänä SAAB-sopassa. Fiat konserniin kuuluva F1:n ehdoton valtias FERRARI. Sieltähän voi tulevaisuudessa tulla vaikka mitä moottorivaihtoehtoja (tietty siviiliversioista) Saabin nokalle vauhdittamaan kulkua. Wroooomm!!!!!!

#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS