mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

moron.

Nyt sitten taas kerran laitetaan foorumilaisten tietotaitoa testiin, eli mikä mahtaa paukahtaa etupäässä, kun jarruttaa oikein tunteella.. jokin sielä on löysä, mutta kun ei ole tullut vastaan ainakaan pikaisella tarkastelulla.
Kunnon jarrutuksella, siis ihan oikeasti jarrutus, eli 100 vauhtia ja siitä jarrua ihan tunteella. Kuuluu 1 pamaus, joka tuntuu hiukan takapuolessakin. Toista kertaa ei kuulu ennen uutta kiihdytystä.. Varmaankin joku nivel, mutta mikä.

ja sitten se toinen asia, eli onko mitään järkevää vaihtoehtoa etupään iskunvaimentimiksi noiden bilstein sporttien tilalle.. Pitäs meinaan vaihtaa..
Tuntuu noita valmistajia olevan melko nihkeesti. Ja juu kyllä, pitää kestää madallusta, ja täytyy olla "sportti" iskarit.. eivät kestä mun käyttöä tavan tolpat kovin kauaa..
Eikä pidä ymmärtää väärin. Bilsteinit on olleet oikein laadukkaat, mutta vois kait sitä jotain muutakin koittaa välillä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 943
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Meikäläisella kanssa samantyylinen juttu. Ei tosin aina, mutta välillä kuuluu pieni paukahdus jarruttaessa. Onkos tosta mitään haittaa?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

joskus todettu muussa autossa kun :saab: että renkaan pulttien kiristys/jälkikiristys saattaa auttaa moiseen...jarrusatula myös joskus todettu paukkuvaksi...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Onko jarrusatuloissa satuloiden molempia osia toisiinsa kiinni vetävät "jouset" paikoillaan? Nämä on siis ne rautalankahäkkyrät satulan ulkoreunalla.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
009baas
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Coltti kirjoitti:Onko jarrusatuloissa satuloiden molempia osia toisiinsa kiinni vetävät "jouset" paikoillaan? Nämä on siis ne rautalankahäkkyrät satulan ulkoreunalla.
Mulla oli irti toiselta puolelta edestä ja aiheuttaa peruutettaessa klonksahtavan äänen , joka kyl täräyttää koko senpuolen alakertaa.Jää helposti huomaamatta.Rengas irti vaan ja kattelemaan... vai tartteekohan edes ottaa regnasta pois jos pääsee käsiks satulaan ja kokeilee heiluuko ne palat siinä satulassa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: mikä paukahtaa ikävästi jarrutuksessa.. ja iskari asiaa.

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

turkkaki kirjoitti:moron.

Nyt sitten taas kerran laitetaan foorumilaisten tietotaitoa testiin, eli mikä mahtaa paukahtaa etupäässä, kun jarruttaa oikein tunteella.. jokin sielä on löysä, mutta kun ei ole tullut vastaan ainakaan pikaisella tarkastelulla.
Kunnon jarrutuksella, siis ihan oikeasti jarrutus, eli 100 vauhtia ja siitä jarrua ihan tunteella. Kuuluu 1 pamaus, joka tuntuu hiukan takapuolessakin. Toista kertaa ei kuulu ennen uutta kiihdytystä.. Varmaankin joku nivel, mutta mikä.

ja sitten se toinen asia, eli onko mitään järkevää vaihtoehtoa etupään iskunvaimentimiksi noiden bilstein sporttien tilalle.. Pitäs meinaan vaihtaa..
Tuntuu noita valmistajia olevan melko nihkeesti. Ja juu kyllä, pitää kestää madallusta, ja täytyy olla "sportti" iskarit.. eivät kestä mun käyttöä tavan tolpat kovin kauaa..
Eikä pidä ymmärtää väärin. Bilsteinit on olleet oikein laadukkaat, mutta vois kait sitä jotain muutakin koittaa välillä..
Etutukivarren aluumiini holkit tai taaempi kumipusla (jos ei ole uretaanista).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin