EDU1 -> EDU3

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja sarka »

Liekkö kellään tuohon kolmoseen kytkistä tahi tietoa miten ykkösen johtosarjan sais ranetettua kolmoselle (ja toimiiko se edes sellaisella patentilla)?
Harmi ettei tullut purkuautosta purettua kuin tuo mittaristo...

Ymmärtääkseni tuo on siis ykkönen, kun siinä on vain kaks liitintä, joista toinen menee kellolle.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja pevi »

Minulla on sähköisenä koko EDU3 korjaamokäsikirja.... Mitäs tehdään :wink:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja sarka »

lähetäpä varsin mun sähköpostiin josko siitä löytys vastaus... edu1/2 kytkikset multa löytyy

edit:
eipä sitä osotetta tuolla profiilissa näy niin laitetaan tähän: sarka at mbnet.fi
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Jatketaan EDU ketjuun.

mitenkäs:
Edu1 eikös se ole se jossa on vain vaihde indigaattori(autom) ja kulutus yms ajotietokoneesta valittu info näkyy numeroina.

Autossa on iso "ajotietokone", kumpi, en tiedä.(Eli se digitaalihärpäke monella napilla kellon tilalla.

Mikäs on EDU 2 ja 3?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mimmi kirjoitti:Ei, vaan EDU1 oli käytössä m-86-89; EDU2 oli käytössä m-90-94 ja EDU3 m-95-98.
EDUista on sitten olemassa automaatti ja manuaaliversiot, joissa on erona vaihdenäyttö ja hetkellisen kulutuksen näyttötapa.
EDU1:n kanssa on sitten ollut DCC ja EDU2/3 kanssa SCC analogikellon tilalla.
Olen purkanut kolme tonnaria 90, 91 ja 94 vuosimallit ja kaikista on löytynyt muistaakseni EDU 3 tarralla varustettu ajotietokone 8O
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Hah..
"Käytin hakua mutta en löytänyt"...
Vattu, kun ois taas ottanu silmän pois perseestä ja kattonu ni tässähän se ois ollu:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &p=522790&

Aikoinaan kun pikkuveljen tonnaria laiteltiin, kyselin silloin jo samoja.

Voiskos noista EDU:ista saada tuonne FAQiin. Vaikka tän mimmin postin.
Selviäis vaan että, EDUx:ssa x tarkoittaa "generaatiota" EI niinkään miten hieno malli.




Pahoittelut.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja liteFun »

sarka kirjoitti:Ymmärtääkseni tuo on siis ykkönen, kun siinä on vain kaks liitintä, joista toinen menee kellolle.
On se EDU1 jos sitä mustaa CD:tä meinaat. Ja vaikka se on automaatti, niin ei ole silti mikään EDU1A, tehtaalta lähtiessä ollut manuaalimallin näytöllä eli hetkellinen kulutus palkeilla ja ei näytä mikä vaihde valittuna vaikka mm. Mimmi kovasti väittäisi että kuuluisi olla. Ei vaan kuulu olla jos tehtaalla ovat moisen laittaneet...
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja sarka »

liteFun kirjoitti:
sarka kirjoitti:Ymmärtääkseni tuo on siis ykkönen, kun siinä on vain kaks liitintä, joista toinen menee kellolle.
On se EDU1 jos sitä mustaa CD:tä meinaat. Ja vaikka se on automaatti, niin ei ole silti mikään EDU1A, tehtaalta lähtiessä ollut manuaalimallin näytöllä eli hetkellinen kulutus palkeilla ja ei näytä mikä vaihde valittuna vaikka mm. Mimmi kovasti väittäisi että kuuluisi olla. Ei vaan kuulu olla jos tehtaalla ovat moisen laittaneet...
Eli Mimmi oli väärässä!! 8)

Jep siitä tonnarista juuri on kyse. Näyttää melko operaatiolta jos tuon edu3:n meinaa siihen laittaa, kai tuo toimisi mutta ei ainakaan vielä oo innostusta tarpeeksi :D
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Sitäpaitsi käyttöohjekirja puhuu EDU1 ja EDU2 joista EDU2 on se "automaattimalli".
Ei kai se EDU3 vaihtaminen mikään kummonen homma olis, mutta mielellään kai sen kellon nappeineen vaihtais kans parempaan ja sitte tulee päänvaivaa piuhoista :)
Voisit muuten jossain vaiheessa vaikka tulla kahvilla käymään jos kerta on CD kunnossa, voitais samalla ihmetellä tota EDU vaihtoa (voin vaikka omasta CC:stä purkaa mittariston niin voi eroja vertailla).
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Paljonkos pitää jumpata jos tekis SCC -> DCC muutoksen.
Kaverilta löytyis DCC, polttoainelämmitin yms kilkkeet.

Tosin DCC olisi 80-luvun tonnarista.

Sais "webasto" kellon pois, ACC:nkin fiksunnettua.

-96 CSE on kyseessä.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja sarka »

DIggItaLLr kirjoitti:Paljonkos pitää jumpata jos tekis SCC -> DCC muutoksen.
Eikö se jompaankumpaan suuntaan ollut muuta kuin vaihtaa vaan? Toisessa oli joku anturi/piuha jota toisessa taas ei ollut... Löytyskö tuolta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 13#p196113
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: EDU1 -> EDU3

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

sarka kirjoitti: Eikö se jompaankumpaan suuntaan ollut muuta kuin vaihtaa vaan? Toisessa oli joku anturi/piuha jota toisessa taas ei ollut... Löytyskö tuolta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 13#p196113
Tuo on jo luettu läpi, UKK:n löysin kylla itse ;)

Kaverilla on purettuna -87 tonnari. Vuosimallista en varma, mutta Turbo APC:lla ja jakaja sytkällä.

Siitä löytyisi DCC kahdella liittimellä (samantapset kun esim s-ikkunoiden kytkimille).
Ja tietenkin myöskin Webasto, mallia: bbw46.
Purkuautossa oli myös ACC.

Saankos tämän paketin toimimaan omassa trionic tonnarissa suht helposti. Eli Sopii SCC:n tilalle tarvitsematta mitään uusia antureita. Osaa jutella minun ACC yksikön kanssa, ja sopii olemassaolevan EDU:n kanssa yhteen.

Jos pitää hirveästi puukottaa ja vetää uusia johtoja niin olkoot. Mennään DEFA:lla ja SCC:llä sitten. Kunnes löytyy yhteensopivampi setti.
Vastaa Viestiin