Koneen lämmöt

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mittaristossa lämpömittari ei nouse 1/4 ylemmäs. Senhän pitäisi olla aivan keskellä normaalisti kun kaikki kunnossa.
Flektin termari toimii kyllä, eli kun auto tyhjäkäynnilla ilmastointi poispäältä niin flekti menee päälle välillä.

Termarin kotelosta lähti 2 kaapelia, toinen lämpömittarile, meneekö toinen trionicille?

Onkohan tärkeä tieto trionicille?
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Oiskohan siellä mittarin takana ruuvit löysällä? Etsi:llä löytyy lisätietoja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Foorumilla juttua siitä, että tuo mittarin roikkuminen on tyyppivika tonnarissa. Chek engine palaa jos jotain muuta pielessä :)
#3834
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Onhan täällä kaikenlaista mittariston ruuvailua ehdoteletu. Omassani tuo mittarin impotenssi korjaantui ihan vaan termaria vaihtamalla. Tosin kyllä se flekti nytkin lähtee pyörimään jo kun viisari on puolivälissä, mutta termarin vaihdon jälkeen ei ole viisari roikkunut enää
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Flektillähän on eri anturi kun lämpömittarille/trionicille.

mietin vaan että mitäköhän seuraa jos trionic "luulee" että moottori viilempi kuin pitää. Kuitenkin käyntilämpösen puolella.
Paljonko pitää lämpöanturin olla väärässä että trionic pukkais CE:tä kehiin?
Kokonaan mykkä? Vajaatoimintaa kun on hankala huomata jos ei ole vertailukohtaa :roll: .

Aloitan helpommasta eli mittaristosta :lol: , kun kuitenkin tänään raotetaan kantta jotta saa ton nokiaHF:än irti.

Jose neula ei nouse mittaristomutterijumpalla, niin anturi vaihtoon.
Kiitos näistä 8)
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mimmi kirjoitti: Riippuu mallivuodesta. Uudemmissa (m-95->) flektille ei ole erillistä anturia, vaan Trionic ohjaa sitä.
Eli yksi ääni mittaristolle lisää :)
KO auto on -96
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Termarin kotelosta lähti 2 kaapelia, toinen lämpömittarile, meneekö toinen trionicille?

Onkohan tärkeä tieto trionicille?
Taitaa ne molemmat johdot siitä termarin anturista mennä mittarille. Trionicille menee vissii lämpötieto siitä imusarjan lämpöanturista.
Flektillähän on eri anturi kun lämpömittarille/trionicille.

mietin vaan että mitäköhän seuraa jos trionic "luulee" että moottori viilempi kuin pitää. Kuitenkin käyntilämpösen puolella.
Paljonko pitää lämpöanturin olla väärässä että trionic pukkais CE:tä kehiin?
Ei taida sytyttää kumpikaan lämpöanturi CE:tä. Jos imusarjan lämpöanturi kettuilee niin koneen käynnissä saattaa olla ongelmia, koska kylmärikastukset jne. menee ketuiksi.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0&start=30
^^Tuolla puitu samoja asioita, tuohon viimeiseen viestiin voisi joku antaa varmaa tietoa.
inFINite
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Loka 20, 2008 13:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja inFINite »

Oman auton lämpömittari asettui oikeelle kohdalle vasta muttereiden kiristyksen jälkeen. Termarin vaihto ei vaikuttanut yhtään.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mittari jumpattu, lämpömittari toimii. :mrgreen:

Tosin Nyt pimeni mittarivalot :roll:

Mistä tulee sähköt mittarien valaistukselle?
Kierroslukumittarin vasen reuna on valaistu, ei muuta.

Vai huomasinko nyt palaneet polttimot...
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mittari jumpattu, lämpömittari toimii. :mrgreen:
Tarvisko kalibrointia vai auttoko pelkkä muttereiden kiriminen?
Tosin Nyt pimeni mittarivalot :roll:

Mistä tulee sähköt mittarien valaistukselle?
Kierroslukumittarin vasen reuna on valaistu, ei muuta.

Vai huomasinko nyt palaneet polttimot...
Vanhat polttimot tuppaa palamaan kun ravistelee sitä mittaristoa...
inFINite
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Loka 20, 2008 13:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja inFINite »

Ei välttämättä oo palaneet, miullakin oli osa valoista ensin pimeenä, mutta valot palasi kuoppaan ajon jälkeen :). Pieni kopautus kojelautaan voi auttaa.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Koneen lämmöt

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

j0ne kirjoitti: Tarvisko kalibrointia vai auttoko pelkkä muttereiden kiriminen?
Itse kirsitin pelkät mutterit ja lämpöneula on nyt kl9. Vähän yli ni flekti rupee huutee ja laskee vähän alle kl 9.
Tämä siis auto paikallaan tyhjäkäynnillä ilmastointi poispäältä.

j0ne kirjoitti: Vanhat polttimot tuppaa palamaan kun ravistelee sitä mittaristoa...
Juu. Tänää motosta hakemaan uusia lamppuja, Samalla saa myös ACC:n paneeli uudet polttimot.
Vastaa Viestiin