Koneen lämmöt
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Koneen lämmöt
Mittaristossa lämpömittari ei nouse 1/4 ylemmäs. Senhän pitäisi olla aivan keskellä normaalisti kun kaikki kunnossa.
Flektin termari toimii kyllä, eli kun auto tyhjäkäynnilla ilmastointi poispäältä niin flekti menee päälle välillä.
Termarin kotelosta lähti 2 kaapelia, toinen lämpömittarile, meneekö toinen trionicille?
Onkohan tärkeä tieto trionicille?
Flektin termari toimii kyllä, eli kun auto tyhjäkäynnilla ilmastointi poispäältä niin flekti menee päälle välillä.
Termarin kotelosta lähti 2 kaapelia, toinen lämpömittarile, meneekö toinen trionicille?
Onkohan tärkeä tieto trionicille?
Re: Koneen lämmöt
Oiskohan siellä mittarin takana ruuvit löysällä? Etsi:llä löytyy lisätietoja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Koneen lämmöt
Foorumilla juttua siitä, että tuo mittarin roikkuminen on tyyppivika tonnarissa. Chek engine palaa jos jotain muuta pielessä 

#3834
Re: Koneen lämmöt
Onhan täällä kaikenlaista mittariston ruuvailua ehdoteletu. Omassani tuo mittarin impotenssi korjaantui ihan vaan termaria vaihtamalla. Tosin kyllä se flekti nytkin lähtee pyörimään jo kun viisari on puolivälissä, mutta termarin vaihdon jälkeen ei ole viisari roikkunut enää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Koneen lämmöt
Flektillähän on eri anturi kun lämpömittarille/trionicille.
mietin vaan että mitäköhän seuraa jos trionic "luulee" että moottori viilempi kuin pitää. Kuitenkin käyntilämpösen puolella.
Paljonko pitää lämpöanturin olla väärässä että trionic pukkais CE:tä kehiin?
Kokonaan mykkä? Vajaatoimintaa kun on hankala huomata jos ei ole vertailukohtaa
.
Aloitan helpommasta eli mittaristosta
, kun kuitenkin tänään raotetaan kantta jotta saa ton nokiaHF:än irti.
Jose neula ei nouse mittaristomutterijumpalla, niin anturi vaihtoon.
Kiitos näistä
mietin vaan että mitäköhän seuraa jos trionic "luulee" että moottori viilempi kuin pitää. Kuitenkin käyntilämpösen puolella.
Paljonko pitää lämpöanturin olla väärässä että trionic pukkais CE:tä kehiin?
Kokonaan mykkä? Vajaatoimintaa kun on hankala huomata jos ei ole vertailukohtaa

Aloitan helpommasta eli mittaristosta

Jose neula ei nouse mittaristomutterijumpalla, niin anturi vaihtoon.
Kiitos näistä

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Koneen lämmöt
Eli yksi ääni mittaristolle lisääMimmi kirjoitti: Riippuu mallivuodesta. Uudemmissa (m-95->) flektille ei ole erillistä anturia, vaan Trionic ohjaa sitä.

KO auto on -96
Re: Koneen lämmöt
Taitaa ne molemmat johdot siitä termarin anturista mennä mittarille. Trionicille menee vissii lämpötieto siitä imusarjan lämpöanturista.Termarin kotelosta lähti 2 kaapelia, toinen lämpömittarile, meneekö toinen trionicille?
Onkohan tärkeä tieto trionicille?
Ei taida sytyttää kumpikaan lämpöanturi CE:tä. Jos imusarjan lämpöanturi kettuilee niin koneen käynnissä saattaa olla ongelmia, koska kylmärikastukset jne. menee ketuiksi.Flektillähän on eri anturi kun lämpömittarille/trionicille.
mietin vaan että mitäköhän seuraa jos trionic "luulee" että moottori viilempi kuin pitää. Kuitenkin käyntilämpösen puolella.
Paljonko pitää lämpöanturin olla väärässä että trionic pukkais CE:tä kehiin?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0&start=30
^^Tuolla puitu samoja asioita, tuohon viimeiseen viestiin voisi joku antaa varmaa tietoa.
Re: Koneen lämmöt
Oman auton lämpömittari asettui oikeelle kohdalle vasta muttereiden kiristyksen jälkeen. Termarin vaihto ei vaikuttanut yhtään.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Koneen lämmöt
Mittari jumpattu, lämpömittari toimii.
Tosin Nyt pimeni mittarivalot
Mistä tulee sähköt mittarien valaistukselle?
Kierroslukumittarin vasen reuna on valaistu, ei muuta.
Vai huomasinko nyt palaneet polttimot...

Tosin Nyt pimeni mittarivalot

Mistä tulee sähköt mittarien valaistukselle?
Kierroslukumittarin vasen reuna on valaistu, ei muuta.
Vai huomasinko nyt palaneet polttimot...
Re: Koneen lämmöt
Tarvisko kalibrointia vai auttoko pelkkä muttereiden kiriminen?Mittari jumpattu, lämpömittari toimii.
Vanhat polttimot tuppaa palamaan kun ravistelee sitä mittaristoa...Tosin Nyt pimeni mittarivalot
Mistä tulee sähköt mittarien valaistukselle?
Kierroslukumittarin vasen reuna on valaistu, ei muuta.
Vai huomasinko nyt palaneet polttimot...
Re: Koneen lämmöt
Ei välttämättä oo palaneet, miullakin oli osa valoista ensin pimeenä, mutta valot palasi kuoppaan ajon jälkeen
. Pieni kopautus kojelautaan voi auttaa.

#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Koneen lämmöt
Itse kirsitin pelkät mutterit ja lämpöneula on nyt kl9. Vähän yli ni flekti rupee huutee ja laskee vähän alle kl 9.j0ne kirjoitti: Tarvisko kalibrointia vai auttoko pelkkä muttereiden kiriminen?
Tämä siis auto paikallaan tyhjäkäynnillä ilmastointi poispäältä.
Juu. Tänää motosta hakemaan uusia lamppuja, Samalla saa myös ACC:n paneeli uudet polttimot.j0ne kirjoitti: Vanhat polttimot tuppaa palamaan kun ravistelee sitä mittaristoa...