
9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Ei siis ollut kyse arvailusta,vaan eri vaihtoehtojen kokeilemisesta, tuo sivu on jo turhankin tuttu
Autossa ei ole TCS:ää, ja nyt pitääkin avata itse tuo purkki ja tsekata etteikamman jalka ole ottanut takaisin piirilevyyn...Auto on alunperin matalapaineturbo,joten en tiedä onko noissa ollut edes mankkuvenaa, tämä puhdas arvaus. Mutta ostettaessa ei ainakaan ollut ja toimi kuten pitikin noilla mahtavilla ~0,5bar ahdoilla..

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Nonii,boksi avattu ja kajottu, ja selvisikin,että tämä pikku koppakuoriainen olikin jalat maassa-tyyppiä..hakaneulalla oikaisin ja nyt kokeilemaan..
....ja mitä tästä hyödyimme?emme mitään, samat taudit. Vihreellä ei tapahdu mitään, sinisellä sirisee, ahdot siellä mittarin mukaan 0,5bar.
Ja kuvia koppakuoriaisesta;
http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... CT3872.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... CT3873.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... CT3875.jpg
Eli osaako sanoa mitä nyt eteen, yrittämään ite tuota koppista irti piirilevystä?
....ja mitä tästä hyödyimme?emme mitään, samat taudit. Vihreellä ei tapahdu mitään, sinisellä sirisee, ahdot siellä mittarin mukaan 0,5bar.
Ja kuvia koppakuoriaisesta;
http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... CT3872.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... CT3873.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... CT3875.jpg
Eli osaako sanoa mitä nyt eteen, yrittämään ite tuota koppista irti piirilevystä?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Alkaa pelottaa että tämä on asianlaita..vesa67 kirjoitti:...on mahdollista että ECUsta on edellisen T5 mankkuvenan oikosululla FETti kärvähtänyt ja siksi laite on mykkä. Pieni sirinä kytkettäessä tuohon T5 mankkujohdon väärään pinniin johtuu siitä että ohjaussignaali tulee T5 mankkuvenalle kahdelle käämille kahden eri FETin kautta mutta käänteisarvoisena pulssisuhteena. Nyt vaan sitten se vääränpuoleinen FETti on enää ehjä ...
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
ja nyt vilauttelee öljyvaloa tyhjäkyännille laskettaessa ja paikallaan,ei muulloin..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
No tuolla nyt ei takuulla ole mitään tekoa tuon purkin modauksen kanssa. Kannattaa selvittää tuo syy ensin. Selvisi itsellekin että se öljyvalon syttymiskynnys on todella alhainen , käytännössä liki 70% öljynpaineesta saa kadota ennenkuin vilahtaatimpetti kirjoitti:ja nyt vilauttelee öljyvaloa tyhjäkyännille laskettaessa ja paikallaan,ei muulloin..
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Oikeammin sanottuna tuo valo tulee kun 0.4-0.6bar alittuu. Eli aika heikolla hapella joko paineet tai anturi.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Niin,manasin vain,että tämäkin vielä. Tapahtuu vain auton ollessa lämmin.. Mistähän öljynpaineiden katoaminen vois johtua sitten..Kaide kirjoitti:No tuolla nyt ei takuulla ole mitään tekoa tuon purkin modauksen kanssa. Kannattaa selvittää tuo syy ensin. Selvisi itsellekin että se öljyvalon syttymiskynnys on todella alhainen , käytännössä liki 70% öljynpaineesta saa kadota ennenkuin vilahtaatimpetti kirjoitti:ja nyt vilauttelee öljyvaloa tyhjäkyännille laskettaessa ja paikallaan,ei muulloin..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Kun öljy lämpenee , se ohenee varsinkin jos on kuumakestoltaan huonot öljyt. Koskas on öljyt vaihdettu viimeksi ? Huono öljynpaine voi johtua myös tukkeutuneesta suodattimesta. Kannattaa siis ihan ensin laittaa kunnon öljyt, eli kuumakesto vähintään 50 ( esim 5W50 tai mieluummin jopa 10W60 näin kesällä) ja vaihtaa suodatin ( Saab/GM )
Jos noista ei ole apuja niin kannattaa tutkia mikä paine on oikeasti. Tyhjäkäynnillä se pitäisi olla noin 0,8bar. Tällä saa eliminoitua anturivian. Kannattaa muutenkoin hommata erillinen mittari jos/ kun virittelee autoa. Mittari haaroitetaan öljynpainevalon anturin paikalta joka sijaitsee keskellä lohkoa koneen takana.
Mikäli näistä ei ole apuja niin sitten on kyse mekaanisesta viasta esim öljypumppu vetelee viimeisiään tai joku kanava on tukossa koneen sisällä.
Niin tai näin , vajaa öljynpaine ( varsinkin jos on niin vajaa että valo syttyy ) tuhoaa koneen todella nopeasti
Jos noista ei ole apuja niin kannattaa tutkia mikä paine on oikeasti. Tyhjäkäynnillä se pitäisi olla noin 0,8bar. Tällä saa eliminoitua anturivian. Kannattaa muutenkoin hommata erillinen mittari jos/ kun virittelee autoa. Mittari haaroitetaan öljynpainevalon anturin paikalta joka sijaitsee keskellä lohkoa koneen takana.
Mikäli näistä ei ole apuja niin sitten on kyse mekaanisesta viasta esim öljypumppu vetelee viimeisiään tai joku kanava on tukossa koneen sisällä.
Niin tai näin , vajaa öljynpaine ( varsinkin jos on niin vajaa että valo syttyy ) tuhoaa koneen todella nopeasti
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Menee vähän OT, mutta 0,8bar kuullostaa aika alhaiselta. Vai tarkoittaako absoluuttista 1,8bar ? Minulla mittaus öljysuodattimen väliin asennetulla adapterilla.[img]http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 5_lres.jpgKaide kirjoitti: Tyhjäkäynnillä se pitäisi olla noin 0,8bar. Mittari haaroitetaan öljynpainevalon anturin paikalta joka sijaitsee keskellä lohkoa koneen takana.
[/img]
Antaa tyhjäkäynnilla 1,5 -1,6 bar, Mobil 5W-50 öljyn ollessa n.70 ast.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
0.8bar on kuumana tyhjiksellä itelläki tossa automaattipommis. Lämmöt on sillon 100+. Öljynjäähdytyksen termarihan alkaa vasta aueta jossain 105 asteessa.mikaels kirjoitti:Menee vähän OT, mutta 0,8bar kuullostaa aika alhaiselta. Vai tarkoittaako absoluuttista 1,8bar ? Minulla mittaus öljysuodattimen väliin asennetulla adapterilla.[img]http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 5_lres.jpgKaide kirjoitti: Tyhjäkäynnillä se pitäisi olla noin 0,8bar. Mittari haaroitetaan öljynpainevalon anturin paikalta joka sijaitsee keskellä lohkoa koneen takana.
[/img]
Antaa tyhjäkäynnilla 1,5 -1,6 bar, Mobil 5W-50 öljyn ollessa n.70 ast.
Aeroon väkersin 82 asteisen termarin ja nyt tuntuu että öljy todellakin kiertää jäähdyttimen kautta, mittaria ei siinä vielä ole mutta toistaseks tuntuu pelaavan mainiosti. 0W-40 Mobilaatit litkuna. Mittaus on mulla samasta paikkaa ku kaidella.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
vaihdoin öljyt ja suodattimen, seillä on nyt 15/40 ja hyvin pelaa
ei enää vilauttele valoa eikä mitään..käyki tosi nätisti ei naputa eikä rallata.
taas on boksi kourassa ja fetit näyttää ehjiltä,yritän vielä tonkia tota koppakuoriaisen jalkaa joskos se vielä jostakin pääsee yhdistämään. Mutta ihmetyttää kyllä kun ei ahda. Taas tätä meikäläisen tuuria, kun mikään ei toimi prkl

taas on boksi kourassa ja fetit näyttää ehjiltä,yritän vielä tonkia tota koppakuoriaisen jalkaa joskos se vielä jostakin pääsee yhdistämään. Mutta ihmetyttää kyllä kun ei ahda. Taas tätä meikäläisen tuuria, kun mikään ei toimi prkl

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Ei niistä feteistä päälle päin näe kovin helposti onko ne saaneet kipeetä. Tai jos näkee niin tuho on yleensä suuremman virran takia laajempikin.
Sitten se issukan modauksesta: on tapahtunut niinkin että kun sitä jalkaa on nostettu ylös niin on onnistuttu tuhoamaan jalan alla oleva piirilevyn veto, revitty jalka pädeineen irti.
Sitten se issukan modauksesta: on tapahtunut niinkin että kun sitä jalkaa on nostettu ylös niin on onnistuttu tuhoamaan jalan alla oleva piirilevyn veto, revitty jalka pädeineen irti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Ja tämä ei lie milläänlailla fiksattavissa?vesa67 kirjoitti:Ei niistä feteistä päälle päin näe kovin helposti onko ne saaneet kipeetä. Tai jos näkee niin tuho on yleensä suuremman virran takia laajempikin.
Sitten se issukan modauksesta: on tapahtunut niinkin että kun sitä jalkaa on nostettu ylös niin on onnistuttu tuhoamaan jalan alla oleva piirilevyn veto, revitty jalka pädeineen irti.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
Kyllä se pädi on paikallaan vielä, jalka on katkaistu siis eikä nostettu ylös.
Fettien vaihto taitaa olla seuraava järkevä operaatio, ei niistä tosiaan päälle näe onko ehjiä vai ei.
Vai millaiselta se nyt näyttää, tarkkaa kuvaa? Sen ylihypynki voisi varmistaa yleismittarilla että varmasti on pädien välillä kontaktia.
Fettien vaihto taitaa olla seuraava järkevä operaatio, ei niistä tosiaan päälle näe onko ehjiä vai ei.
Vai millaiselta se nyt näyttää, tarkkaa kuvaa? Sen ylihypynki voisi varmistaa yleismittarilla että varmasti on pädien välillä kontaktia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 LPT -96 ja t7 mankkuvena,nyt ongelmia.
No mä voisin huomenna tuolla työpaikan sähköosastolla käydä kyselemäs josko ne kerkeis tota kattella läpi, jolleivät nyt oo jotaki johdinlankoja reissuhommas korjailemas..Eli mitäpä mun nyt tosiaan kannattaa kysyä niitä tekemään?Kattoa ne fetit?mahollisesti vaihtaakkin?ite ku en uskalla toho mennä kolvilla tinailemaa, mieluusti jätän osaavammille kavereille.
Kuvia tulee ihan juuri. Macrokuvaus huuti taas hoosiannaa..
Kuvia tulee ihan juuri. Macrokuvaus huuti taas hoosiannaa..
Viimeksi muokannut timpetti, Ti Kesä 02, 2009 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..