TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Autolla ajettu pitkiä matkoja ja vain harvoin olen eberin pitänyt päällä ennen käynnistystä, juurikin tuon akun takia...

Ja joo, tuo TQ on aika mielenkiintoinen, kun tarjoaa melkein samat väännöt laajemmalla kierrosalueella.
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

TQ S-tronic on ihan omassa luokassaan Hinta, Kulutus, Suorituskyky jne huomioiden.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Marko A kirjoitti:TQ S-tronic on ihan omassa luokassaan Hinta, Kulutus, Suorituskyky jne huomioiden.

Eli siis täysin saksalaisille ominaisesti hinta sekä ilmoitetut kulutus sekä suorituskyky huomioiden. Yleensä kaksi jälkimmäistä ovat aika lailla kotiin päin vedettyjä kun taas saabeissa, varsinkin tomaateissa toiseen suuntaan :wink:

Mitens vaikkapa Q5 3.0 TDI S-tronic kiihtyi 1.1 sek huonommin sataseen kuin ilmoitetaan ja saabit tähän saakka poikkeuksetta ilmoitusta paremmin? Kokemuksen mukaan myös A6 2.0T menee vasta lastutettuna ilmoitettuihin lukemiin :lol:

Ei siinä, hieno peli tuollainen 2.0TQ periaatteessa on. Kuulostaa vaan rumemmalta kuin diisselit.

EDIT: Tuon MB:n 3 jättöä johtui vaihdekepin viallisesta asentotunnistimesta, joka heitti vain vaihteen vapaalle kesken ajon, periaatteessa pikkuvika mutta erittäin ärsyttävä. Auto oli -07 ML 320 CDI. Phaetonissa taas oli vähän isompaa vikaa.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, La Huhti 18, 2009 17:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

TTiD kirjoitti:Joo, vein paskan Aineelle. Akkuhan siitä loppu. Volvossa kesti akku sen 3 vuotta minkä itse ajelin, eikä heikkenemisestä ollut tietoakaan... Tässä kesti vuoden...
:saab:
Noh, ei ne exiden akut kestä missään sen kauempaa 8)

Laitat vaan kunnollisen tilalle niin matka jatkuu ja pitkään.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Tuossa kulkineessa muuten kuului semmonen "viu" aivan alakierroksilla lähdettäessä esim. liikennevaloista, kun tuo vikailmoitus oli syttynyt. Voisiko vaikka akun laturi olla sökönä? Jotenkin kummaa, että akku tyhjentyy tällaisella ajolla "luonnostaan". 8O

EDIT: Ja vikailmoitushan oli jtn tämmöistä "Battery not charging. Make a safe stop"
Turbo²
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Kyllähän tuo sitten laturille pitkälti kuulostaa. Italialaista laatutyötä :wink:

Noh, eikös sullakin ole kuitenkin takuu voimassa?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ristom kirjoitti:Nykyinen ei ole automaatti, mutta tuota huminaa (ei Eberin) olen kuullut ainoastaan kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä 1-2 vaihtoon asti. Ikään kuin onttoa kaikua koneen äänistä.. Ei mitään käsitystä mistä johtuu.
Erikoiselle huminalle löytyi selvä lähde: Olen nyt pienellä plussakelillä auringon paistaessa käytellyt ilmastoinnin asentoa AC-off ja "Auto"-painiketta painaessani lähti ilmeisesti kylmä-aineet liikkeelle tms. Eli johtunee jäähdytin-kompressorin käynnistymisestä. (?)

Taannoin oli myös keskustelua Eberin sabotoimisesta, näissä on kuulemma konstina käytetty johdon irrottamista Eberin päästä. Mahtoiko sulakkeen takana olla muutakin..?
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

TTiD kirjoitti:Joo, vein paskan Aineelle. Akkuhan siitä loppu. Volvossa kesti akku sen 3 vuotta minkä itse ajelin, eikä heikkenemisestä ollut tietoakaan... Tässä kesti vuoden...
:saab:
EDIT: Laturihan siitä oli sökönä...
Turbo²
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Noniin, nyt meni TTiD Hirsch-ohjelmointiin, ja jälleenmyyjä väittää kivenkovaan, ettei tuota voi muutoskatsastaa autoon. Minkäkokoiset jarrut TTiD:ssa on verrattuna 2.0T:n, onko jollain näin uutta EPC/WISia?

Ei itselleni niin väliä loppujen lopuksi onko auto säädösten mukainen,onhan niitä laittomia ollut riittävästi ennenkin, mutta yllätyn kyllä, mikäli TTiD:n alustan/jarrujen osat eivät riitä tuohon.

Iltapäivällä sitten fiiliksiä muuttuneesta autosta :wink:
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

2.3i-16 kirjoitti:Minkäkokoiset jarrut TTiD:ssa on verrattuna 2.0T:n, onko jollain näin uutta EPC/WISia?
WIS:n mukaan (ja tätä tietoa tukevat myös omat muistikuvat) Z19DTR (TTiD) moottorisessa autossa on samat etujarrut ja takajarrut kuin B284L:ssä (V6 Aero). Edessä on jarrumerkinnältään 16"+ jarrut, joiden halkaisija on 314mm ja takana 16" halkaisija 292mm. Jarrukoodi etujarruille on AC ja takajarruille BB. 2.0T:ssä on muuten edessä pienemmät jarrut kuin TTiD:ssä eli vain 16" jarrut, joiden halkaisija on 302mm.

Pyydä ottamaan yhteyttä maahantuojaan, jos eivät muuten usko että on muutoskatsastettavissa. Maahantuojalla on henkilö joka hoitaa tyypityksiä yms. jonka pitäisi olla näiden suhteen tilanteen tasalla. Etenkin nykyään kun Hirsch päivitykset ovat vihdoinkin virallisesti GM Finlandin maahantuontiohjelmassa.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

uusi93 kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Minkäkokoiset jarrut TTiD:ssa on verrattuna 2.0T:n, onko jollain näin uutta EPC/WISia?

Pyydä ottamaan yhteyttä maahantuojaan, jos eivät muuten usko että on muutoskatsastettavissa. Maahantuojalla on henkilö joka hoitaa tyypityksiä yms. jonka pitäisi olla näiden suhteen tilanteen tasalla. Etenkin nykyään kun Hirsch päivitykset ovat vihdoinkin virallisesti GM Finlandin maahantuontiohjelmassa.

Noniin, asia nytkähti eteenpäin, soitin maahantuojalle juurikin tyypityksistä vastaavalle henkilölle jolta kuulin myös että muutoskatsastus todella onnistuu ilman muita muutoksia.

Pitää kovistella tuota todistusta kunhan saan auton pois.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

2.3i-16 kirjoitti:Noniin, asia nytkähti eteenpäin, soitin maahantuojalle juurikin tyypityksistä vastaavalle henkilölle jolta kuulin myös että muutoskatsastus todella onnistuu ilman muita muutoksia.

Pitää kovistella tuota todistusta kunhan saan auton pois.
Todistuksen saa tosiaan vasta jälkikäteen, kun muutos on jo tehty. Hirschiltä menee tieto tehdystä päivityksestä GM Finlandille ja sieltä lähtee todistus jälleenmyyjälle (tai ehkä suoraan asiakkaalle, riippuu miten sovittu).
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jaha..
Tuli käytyä päivää vaille vuoden ja 7km vaille 30000km:n huollossa viime viikolla.
TTiD oli pullauttanut huohotinletkun irti / juuresta poikki ja öljyvuoto pohjapanssarin päälle oli kuulemma niin iso, että pian olisi öljyvalo palanut.
Aika hyvin kuitenkin, että kumpaankaan talliin tai pihaan ei ole tiputtanut mitään.
Muuten takuuseen säädettiin kuskin ikkunaa alemmas, kun se ryttäsi oven tiivistettä, vaihteistoöljyt piti vaihtaa ensiapuna takertelevaan vaihdekepin liikkeeseen ja radion kanavasekoiluista myös valitin. Onpa asiat kirjattuna..
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Tänään minulla 60tkm huolto. Alkanu taas se ohjaus hiissaamaan, liekkö liian leveät ja raskaat pyörät syynä siihen ettei kestä kuin sen 3tkm. :D Ja sitten noista iskareista valitin, kun ne kopsuu. (jos sais vaikka uudet)

Taas yhden rengasparin vaihto edessä, joten jos kokeilisi eteen 215 kumeja 235 sijaan. Aika jännä juttu, että takarenkaissa toisessa kumissa about 2,5mm vielä pintaa ja toinen AIVAN kalju, vaikka on tasapainotettu ja paineet ollu kohillaan? :D
Turbo²
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja moose »

TTiD kirjoitti:Tänään minulla 60tkm huolto. Alkanu taas se ohjaus hiissaamaan, liekkö liian leveät ja raskaat pyörät syynä siihen ettei kestä kuin sen 3tkm. :D Ja sitten noista iskareista valitin, kun ne kopsuu. (jos sais vaikka uudet)

Taas yhden rengasparin vaihto edessä, joten jos kokeilisi eteen 215 kumeja 235 sijaan. Aika jännä juttu, että takarenkaissa toisessa kumissa about 2,5mm vielä pintaa ja toinen AIVAN kalju, vaikka on tasapainotettu ja paineet ollu kohillaan? :D
[offtopic]
Itselläni menee ensiviikolla 9000km ajetut 235-leveät Falkenit vaihtoon. Lupasivat vielä rengasliikkeessä hyvitystä kun renkaiden kesto ei ollut sitä mitä saattoi odottaa. Itse olen miettinyt jopa 205/50/17 nakkeja kun nuo 235/45:set olivat aivan järkyttävän äänekkäät ja vetelivät niin pirusti.

Oletkos mittauttanut autosta rengaskulmat? Kuulemma uudessa autossakin kulmat voivat olla aivan pielessä (ainakin rengasliikkeen mukaan joka haluaa myydä palveluitaan).
[/offtopic]
Vastaa Viestiin