Eikait se Kempin kaari osaa sentään noin pitkälle ilmassa lentää

Entäs käynnistyykö siitä TSI-pistokkeen navalta ihan normaalilsti joka kerta?
Kait todennäköisemmin akusta yksi kenno kuollut, kokeilkaapas vaikka toisella akulla?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Sen enempää starttiin kuin laturiinkaan ei ole koskettu, mutta kaapelit oli irti, eli putsataan ne ja tarkistetaan, että saa kunnon kontaktin.
Mitenkäs sen laturin tuoton saa mitatuksi. Yleismittari kyllä löytyy.
Akun navoista kun kokeilin yleismittarilla, niin lukemat olivat luokkaa 9 ja risat vai olisikos tuo yleismittari risa
Jännitettä en mitannut toisella akulla, mutta käynnistymisen kanssa oli sama tilanne. Onhan tuossa noita akun plussaa ja miinusta hieman siirrelty, joten saattaahan niihin tulla huonoa kontaktia. Mutta pitäisikös sen konkan näyttää auton käydessä joatin muuta kuin 9, jotain volttia? Johtuuko moinen ilmiä myös siitä huonosta maakontaktista?ng900aero kirjoitti:
Kait todennäköisemmin akusta yksi kenno kuollut, kokeilkaapas vaikka toisella akulla?
Auto käyntiin, ja yleismittarin piuhoja tarjoten napoihin, niin saanee mitattua sinne(kin) tulevaa jännitettä?
Palaako latausvalo käydessä, tai sammuksissa sytytysvirran ollessa kytkettynä?Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Jännitettä en mitannut toisella akulla, mutta käynnistymisen kanssa oli sama tilanne. Onhan tuossa noita akun plussaa ja miinusta hieman siirrelty, joten saattaahan niihin tulla huonoa kontaktia. Mutta pitäisikös sen konkan näyttää auton käydessä joatin muuta kuin 9, jotain volttia? Johtuuko moinen ilmiä myös siitä huonosta maakontaktista?
Latauksen valo ei pala auton käydessä, mutta syttyy kyllä, kun on virrat päällä ennen starttia. Joskus starttaa, joskus vain napsahtaa.ng900aero kirjoitti: Palaako latausvalo käydessä, tai sammuksissa sytytysvirran ollessa kytkettynä?
Jossei pala käydessä, pitäisi laturin työntää sinne akulle virtaa (jos laturi kunnossa), tosin oikkarissa oleva akku voi kait haukata jännitteen aika alaskin?
Entä jos kokeilisit laittaa yöksi jonkin akun lataukseen, ja jos tuntuisi ottavan virtaa vastaan, niin sitten aamulla jännitemittaus siitä ennen paikalleasennusta, ja toinen mittaus käydessä?
Jotenkin en jaksaisi uskoa että hitsailut olisivat mitenkään voineet vauriottaa niitä laturin diodeja, säädintä, tai etenkään akkua joka ei ole ollut autoon edes kytkettynä hitsatessa, eiköhän vaan akku tullut tiensä päähän?
No lataukseen ehkäsilti yöksi, eikait akun hyvätapainen käytöshistoriakaan kuitenkaan riitä, jos se vaan on nyt vainaa jostain syystä?Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Latauksen valo ei pala auton käydessä, mutta syttyy kyllä, kun on virrat päällä ennen starttia. Joskus starttaa, joskus vain napsahtaa.
Molemmat akut ovat olleet ihan hyviä tähän asti, joten en oikein usko molempien tulleen tiensä päähän samalla kertaa. Sen autossa aiemmin olleen pistin latuuseen yöksi, joten katsotaan, mitä se silloin sanoo.
Se toinen akku on ollut sellainen, että vaikka pojan auto on seissyt kuukausitolkulla, niin laakista on lähtenyt käyntiin ja pyörittää hyvin.
Lamppu toimii ja juurikin lähden purkamaan laturia purkuautosta.Mimmi kirjoitti:Palaako latauksen merkkivalo ollenkaan?
Jollei, vaihda se lamppu (tai ainakin tarkista mittaamalla), koska ilman lamppua ei laturi saa magnetointijännitettä, eikä myöskään lataa.
Jos lamppu on OK, vaihda laturi.
Eikös sähkö olekin ihmeellistä..Vesa Pohjalainen kirjoitti:Liian aikaisin hihkaisin riemusta. Sama ongelma palautui. Huomenna menee laturi vaihtoon. Voisiko se ylipäätään edes olla tuo kuvattu naru? Joka tapauksessa sillä suunnalla ropaaminen sai jännitettä aikaan.