Vanha 2003 9-3 SS 2.0t A lähti vaihtoon ja tilalle tuli 2007 9-3 SC 1.8t A.
Vanha saba palveli hyvin, mutta Sport Sedanin takakontti alkoi ahdistaa lastenrattaiden lastaamisen kanssa. Näin siis asia esitettiin kotona. Tosiasiassa autokärpänen puraisi ja oli pakko päivittää Saab hiukan uudempaan.
Autoni on vielä vanhempaa korimallia, mutta diggailen kovasti. Ulkomuoto on mielestäni varsin hyvännäköinen tässä farmarissa. Sisällä onkin sitten isompi facelift verrattuna vanhaan. Ilmastointilaitteen ja stereoiden ulkomuoto on hiukan modernimpi ja kromikoriste kojelaudan ympärillä ihan toimiva piriste. Muutenhan kontrollit ovat varsin tutut.
Ajossa 1.8t tuntuu hiukan lussummalta kuin vanha 2.0t. Alusta taas on tässä uudessa jotenkin pirun paljon jämäkämmän oloinen. Vanhassa olisi voinut tietty päästä samaan remppaamalla... Kenties.
Katselin valitettavan paljon muitakin merkkejä kun vaihto alkoi tuntua ajankohtaiselta. Ei vaan mikään iskenyt samalla tavalla kuin Saab. Kokoluokkaakin yritin vaihtaa, eli koeajoin yhden faceliftatun 9-5 farmarin. Sekään ei kolahtanut. Tuntui vähän liian isolta omaan käyttöön. Asun Helsingissä ja ajo on hyvin paljon myös kantakaupunkia. Minulle 9-3 on paras mahdollinen auto kaupunki- ja maantieajoon. Ei siitä pääse mihinkään.
Saabismi on sairautta, ja tuntuu paranevan huonosti. Tämä SC on nyt kolmas Saab putkeen.
Laitettavaa:
- Lohkolämmitin (perhana puuttui)
- Bluetoothsetti puhelimelle
- 65 heppaa lisää (BSR PPM)
- Kattokaiteet
Onko kellään kokemusta BSR:n E85-viriseteistä? Ajattelin, että sillä voisi auto piristyä ja pääsisin käyttämään bioetanolia. Katsastusmiehiä varten pitää sitten keksiä joku sumutus...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
p