Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Saab 9-3 2.0t Linear Sport Sedan A. Vm 03 aj 150tkm Tuollainen olisi kiikarissa. Itse en viellä Saabeista hirveesti tiedä, joten mitä kannatta ostohetkellä katsella ja kysellä, missä kilometreissä jkohihna on tai tulee olla vaihdettu yms.
Miten tuo moottori, tai turbo eroaa esim 1.8t koneesta?
Miten hyvin tuo malli on varusteltu onko buulaagi vai ei
Ja kun tuo on ensinmäisiä tuota koppaa niin onko ollut miten ns lapsen vikoja. Miten tuon automaatin toimivuus, mukava ja vaihtaa ilman töksähtelyjä.
Kiitokset etukäteen vastauksista
Miten tuo moottori, tai turbo eroaa esim 1.8t koneesta?
Miten hyvin tuo malli on varusteltu onko buulaagi vai ei
Ja kun tuo on ensinmäisiä tuota koppaa niin onko ollut miten ns lapsen vikoja. Miten tuon automaatin toimivuus, mukava ja vaihtaa ilman töksähtelyjä.
Kiitokset etukäteen vastauksista
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Koneessa on ketju, joten sen vaihdosta ei tarvitse olla huolissaan. 1.8t ja 2.0t -koneiden tehoero on tehty moottorinohjaussoftalla, rauta on sama molemmissa. Molempiin tarvitaan Hirschin 195hv purkki, jos haluaa hymyn korviin Linear on "lakumalli" eli vähiten vakiovarusteita, lisävarusteitahan voi sitten olla linearissakin mitä tahansa... Alustan palikoita (iskarit yms) noihin on vaihdeltu. Koeajolla kannattaa kuunnella kolinoita. Ekassa vuosimallissa tuppasi pettämään ohjaustehostimen stefa, jolloin moottoriöljyt tulvivat tehostajan säilöön. Eipä noissa yleensä ihmeempiä.
Eski
Eski
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Terve!
Varmasti asiallinen kulkine pisteiden A ja B välillä, noita kun nyt on ollut, niin olen kaikille suositellut vertaamista Vector-varustellun kanssa. (Tinkaa Linear ja vaadi Vector samaan hintaan..) Oleellisin ero on huru-mycket paremmat penkit. Itse en ostaisi ilman automaatti-ilmastointia ja vähintään vihreäruutuista audiojärjestelmää.
Automaatista olen kirjoitellut, enkä mielipidettäni ole vaihtanut. Toiset tykkää kovasti.
Varmasti asiallinen kulkine pisteiden A ja B välillä, noita kun nyt on ollut, niin olen kaikille suositellut vertaamista Vector-varustellun kanssa. (Tinkaa Linear ja vaadi Vector samaan hintaan..) Oleellisin ero on huru-mycket paremmat penkit. Itse en ostaisi ilman automaatti-ilmastointia ja vähintään vihreäruutuista audiojärjestelmää.
Automaatista olen kirjoitellut, enkä mielipidettäni ole vaihtanut. Toiset tykkää kovasti.
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Tere,
"Yhdyn" edelliseen, eli oon itseasiassa aina ihmetellyt porukoiden intoa ostaa noita ns. ukkomallin Lineareja!! Niissähän on ihan mieletön ero Vectoreihin....itellä jos joskus ois ollu rahaa, niin oisin Aeron laittanu, mut tyydyin Vectoriin. Vectorissa pidän ennenkaikkea hienoista ja erittäin hyvistä urheilullisista penkeistä, ja alustasta, ja vielä helvetin hienoista five spoken Vector aluista ja vielä siitä tietystä hienosta viimeistelystä esim. sisätiloissa, joissa on käytetty alumiinin väriä ratissa yms. Lisäksi, en olis ostanut mallia, joka ei sisällä autom.ilmastointia, ja erillistä näyttöä stereoille, onko se nyt SID2 vai mikä se nyt oli....
Niin ja automaatista vielä. Itellä on se mielipide, että harvoihin bensa-autoihin se käy, noh okei, femman aeroon se käy, silloinki kulutuslukemat hipoo järettömyyksiä....diesel automaatti olis mun makuun enemmän. Mut, kaikillahan nyt tietty on eri mielipiteet, ja pitääkin olla
"Yhdyn" edelliseen, eli oon itseasiassa aina ihmetellyt porukoiden intoa ostaa noita ns. ukkomallin Lineareja!! Niissähän on ihan mieletön ero Vectoreihin....itellä jos joskus ois ollu rahaa, niin oisin Aeron laittanu, mut tyydyin Vectoriin. Vectorissa pidän ennenkaikkea hienoista ja erittäin hyvistä urheilullisista penkeistä, ja alustasta, ja vielä helvetin hienoista five spoken Vector aluista ja vielä siitä tietystä hienosta viimeistelystä esim. sisätiloissa, joissa on käytetty alumiinin väriä ratissa yms. Lisäksi, en olis ostanut mallia, joka ei sisällä autom.ilmastointia, ja erillistä näyttöä stereoille, onko se nyt SID2 vai mikä se nyt oli....
Niin ja automaatista vielä. Itellä on se mielipide, että harvoihin bensa-autoihin se käy, noh okei, femman aeroon se käy, silloinki kulutuslukemat hipoo järettömyyksiä....diesel automaatti olis mun makuun enemmän. Mut, kaikillahan nyt tietty on eri mielipiteet, ja pitääkin olla
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Joo olette aika mestareita jos voitte käytetyssä autossa valita varusteet....
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Tottakai voi valita, jättää ostamatta sen mistä ei tykkää!!
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Niinpä niin...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Antaa rahamiesten jutella............Turbo S kirjoitti:Joo olette aika mestareita jos voitte käytetyssä autossa valita varusteet....
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Kiitoksia vastauksista Mitenkä paljon noilla on yleensä ajeltu, että milloinka rupee kone olee loppu, ja miten usein turboa pitää huoltaa, tietää vaan kysellä myyjiltä että onko jotain dokumentteja näyttää. Maanantaina hieromaa kauppaa yhdestä Saabista Tosin ajetttu karvan päälle 200tkm.Mutta vector varustelu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Kyllähän tuo näyttää olevan kohtuu luja kone. Tuokin jo kun öljytilavuus on kuutisen litraa ja öljyä suihkutellaan lisäksi männänjäähdytyssuuttimilla erikseen joka männän alle.
Ei ainakaan kovin pahoista konerikoista ole kuulunut ainakaan tällä foorumilla.
Ajokilometrejä näyttää olevan ihan laidasta laitaan, mutta taitaa olla 200-300tkm:n väliin ajetut bensavehkeet vähemmistönä. Virimiehet kohta kuittaa, että näistä ei voi ottaa 500hp kun leviää käsiin...
Taitaa tuo Sport-Sedaneissa käytettävä GT20 turbo olla ihan kohtuullisen kestävä. (Ainakin verrattuna GT17 og9-3:ssa ja 9-5:ssa)
Mutta Mitsuunhan se vaihdettiin -07 eteenpäin myös näissä 1.8t ja 2.0t koneissa.
Kannattaa kattoo, että on ajettu oikeilla öljyillä (0W-40) ja vaihdot tehty järkevissä rajoissa ja öljytikussa ei ole mitään "pikeentymiä". Muutenhan tästä vähän selaamalla saat kattavan otoksen mitä täytyy tutkailla ja kuulostella.
Myös jos auto on ajettu vaikka esim. BSR:n tai Hirschin pikkuvireillä tms. niin ei pitäs olla paljon merkitystä. (Kaikki saa rikki, vaikka vakionkin...)
Ei ainakaan kovin pahoista konerikoista ole kuulunut ainakaan tällä foorumilla.
Ajokilometrejä näyttää olevan ihan laidasta laitaan, mutta taitaa olla 200-300tkm:n väliin ajetut bensavehkeet vähemmistönä. Virimiehet kohta kuittaa, että näistä ei voi ottaa 500hp kun leviää käsiin...
Taitaa tuo Sport-Sedaneissa käytettävä GT20 turbo olla ihan kohtuullisen kestävä. (Ainakin verrattuna GT17 og9-3:ssa ja 9-5:ssa)
Mutta Mitsuunhan se vaihdettiin -07 eteenpäin myös näissä 1.8t ja 2.0t koneissa.
Kannattaa kattoo, että on ajettu oikeilla öljyillä (0W-40) ja vaihdot tehty järkevissä rajoissa ja öljytikussa ei ole mitään "pikeentymiä". Muutenhan tästä vähän selaamalla saat kattavan otoksen mitä täytyy tutkailla ja kuulostella.
Myös jos auto on ajettu vaikka esim. BSR:n tai Hirschin pikkuvireillä tms. niin ei pitäs olla paljon merkitystä. (Kaikki saa rikki, vaikka vakionkin...)
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
No niin, nyt sitten eka Saab on hankittu ja on 2.0t Vector vm 03, aj 190tkm,
ja Ferrarin punainen
Sitten Lastua metsästää
ja Ferrarin punainen
Sitten Lastua metsästää
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Onnittelut hyvästä valinnasta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Ja Vectoriin päätyi..
Mikä ratkaisi? Tuliko A:na vai ilman?
Mikä ratkaisi? Tuliko A:na vai ilman?
Re: Ensinmäistä Saabia ostamassa.
Ilman A:ta tuli. Kun kävin Vektoria katsomassa ja koe-ajmassa niin eipä siinä muuta sitten tarvittukkaan kuin kaivaa kuvetta taskusta Kori aivan uskomattoman nätti ja sporttinen, Penkit ja sisusta viimeistellyn näköiset ja tuntuiset, Ainut pikku miinus tulee siitä, ei automaatti ilmastointia mutta se parempi audio järjestelmä, seitsemä kaijutinta ja radiolle oma mukava pikku näyttö. Vanteet 17" ja ne viisipuolaiset. Erintoten iski silmää ne vectorin tunnukset ovien alalistoissa, mukava pikku lisä.