Kyllähän tuo näyttää olevan kohtuu luja kone. Tuokin jo kun öljytilavuus on kuutisen litraa ja öljyä suihkutellaan lisäksi männänjäähdytyssuuttimilla erikseen joka männän alle.
Ei ainakaan kovin pahoista konerikoista ole kuulunut ainakaan tällä foorumilla.
Ajokilometrejä näyttää olevan ihan laidasta laitaan, mutta taitaa olla 200-300tkm:n väliin ajetut bensavehkeet vähemmistönä. Virimiehet kohta kuittaa, että näistä ei voi ottaa 500hp kun leviää käsiin...
Taitaa tuo Sport-Sedaneissa käytettävä GT20 turbo olla ihan kohtuullisen kestävä. (Ainakin verrattuna GT17 og9-3:ssa ja 9-5:ssa)
Mutta Mitsuunhan se vaihdettiin -07 eteenpäin myös näissä 1.8t ja 2.0t koneissa.
Kannattaa kattoo, että on ajettu oikeilla öljyillä (0W-40) ja vaihdot tehty järkevissä rajoissa ja öljytikussa ei ole mitään "pikeentymiä". Muutenhan tästä vähän selaamalla saat kattavan otoksen mitä täytyy tutkailla ja kuulostella.
Myös jos auto on ajettu vaikka esim. BSR:n tai Hirschin pikkuvireillä tms. niin ei pitäs olla paljon merkitystä. (Kaikki saa rikki, vaikka vakionkin...)