Ensinnäkin varsinkin tyhjäkäynnillä kaikki ohjaamon valot väpättävät hiljakseen, samoin parkit. Väpätys nopeutuu kierroksia nostettaessa, mutta palaa aina entiselleen tyhjäkäynnillä. Autossa on uusi akku, ja mittaristo ilmoittaa jännitteeksi 14.2v hetken (tai joskus vähän pidemmän) ajon jälkeen, käynnistämättä jännite on n. 11v kieppeillä? Normaalia?
Sitten on tämä bensapumpun ulina/kurlutus. Takakontista kantautuu kaamea mekkala, joka kuitenkin kierrätettäessä konetta hiljenee?!. Takaluukun kun avaa ja kuuntelee, kuuluu tankista selvä ruplatus ja ulina, joka voimistuu sitä myötä, kun bensan pinta laskee, joskaan suurta eroa ei esim. 35 ja 10 litran välillä äänessä tunnu olevan. Kuinka kallis on hankkia vanhukseen kokonaan uusi ämpäri pumppuineen ja onnistuuko vaihto ihan tavan tallaajalta?
Kolmas ongelma, joka mielestäni on jo aika ilkeä on lämpöjen nousu. Perus suomalaisessa kesäkelissä +15 asteessa auto nostaa tyhjäkäynnillä lämmöt punarajalle, ennen kuin flekti pärähtää käyntiin - jos pärähtää. Käynnissä se pysyy maksimissaan 5sec, jonka jälkeen taas simahtaa. Lämmöt pysyvät suht. korkealla muutenkin, eivätkä matka-ajossakaan laske mittarin keskivaiheille, vaan pysyvät mittarin keskikohdan ja punarajan välillä. Joku "ammattimekaanikko" oli kuulemma sanonut, että tuo on normaalia. Tuskinpa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pohdiskelin, että liekö vikana flektin anturi vai jumiutunut termostaatti? Jos termostaatti paskana, onko vaihto hankalaa? Entä kallista? Anturin luulisi olevan halpa ja vaihto helppoa, kun on niin hyvin käsillä.
Kuinka halvalla olisi mahdollista saada osat tuohon remppaan, jos sen itse kykenisi tekemään, koska käsittääkseni noiden vikojen ei pitäisi mitään maailman vaikeimpia olla korjata.. Uutta osaa siis bensapumppu/pumput (en tiedä, onko kaksipumppuinen vai yksipumppuinen) ämpäreineen, termostaatti ja flektin anturi?