ystävällinen myyjä puhelimessa kertoi että edellinen omistaja klubilainen, olisin halukas vähän haastattelemaan sikäli kun tuo myynti-ilmoitus on lähes vastustamaton ja kesälomarahat vielä käyttämättä
saa myös ilmoittautua halukkaaksi apukuskiksi torstai-illaksi (huomenna) jos kuumeeni on vielä yön jälkeen samaa luokkaa kuin nyt (mahd. lähtö vantaalta n. klo ~16)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
niin, olishan se kiva heittää nuo työmatkat kolmostiellä 230 km/h lasissa .
ei vaiskaan, tuntuu niin harvinaiselta herkulta kun on kohtuullisen lähimatkan päässä nelivaihteinen turboautomaattisaappi tonnin hintaan myynnissä. näillä ajomäärillä (2500km kesäkuun 10. päivän jälkeen) alan olemaan kohtuullisen kypsä kytkinpolkimen leipomiseen ja haluaisin mukavan, vaivattoman ja tilavan auton mahdollsimman edullisesti. jotenkin vierastan kolmelovisia automaattilaatikoita joten tonnarin puolelle tuntuu kallistuvan tämä kuumeilu ja tuo on vielä sillä etäisyydellä että ettei harmittaisi vaikka ajaisin turhaan sinne.
tarttee nukkua yön yli ja katsoa mitä kuumemittari näyttää aamusella
tuossa nettiauton ilmoituksessa on muuten myös videopätkä autosta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
automaattivaihteisto kuulemma kaupunkiajossa ei osaa oikein päättää pysyisko 3- vai 4-vaihteella joten omistaja on itse pitänyt valitsinta 3-asennossa kaupungissa.
normaalia tonnarille vaiko oire laatikkoviasta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:automaattivaihteisto kuulemma kaupunkiajossa ei osaa oikein päättää pysyisko 3- vai 4-vaihteella joten omistaja on itse pitänyt valitsinta 3-asennossa kaupungissa.
normaalia tonnarille vaiko oire laatikkoviasta?
Itse olen pitänyt edellisessä CC tonnarissa, jolla jarrullista venetraileria on vedetty niin juurikin 60 km/h nopeusrajoitusalueella "pakko" kolmosta päällä, sillä muuten se seilaa sitä nelosen ja kolmosen väliä.
lucaf kirjoitti:automaattivaihteisto kuulemma kaupunkiajossa ei osaa oikein päättää pysyisko 3- vai 4-vaihteella joten omistaja on itse pitänyt valitsinta 3-asennossa kaupungissa.
normaalia tonnarille vaiko oire laatikkoviasta?
Ei sen ehjänä kuulu mikään arpalaatikko olla edes kaupunkiajossa eli kuulostaa kovasti siltä perinteiseltä keskipakosäätäjän O-rengasvialta, mutta uudet tiivisteet eivät montaa kymppiä maksa ja eikä vaihtotyö hommana kovin kummoinen ole. Ohjeitakin löytyy mukavasti tältä Foorumilta.
Samanmoiset vanteet löytyvät täältäkin hyllystä, ja ovat siitä kummalliset että mustista osistaan tahtoo lakka irrota mutta alumiinipinnalle sorvatuilta osiltaan ei kuitenkaan sitten millään.
tomaattitonnikala-asiantuntija olisi tervetullut mukaan reissuun, minä tietty kustannan ravintopuolen (pl. alkopitioiset juomat) ja matkakustannukset. tänään polttelisi jo päästä katsomaan ja lähtö vantaalta olisi kai tuossa 16-17 korvilla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kävin maistamassa ja "tonnariekspertti" Eero oli myös mukana kiitos hänelle. loppuviikon aikana selviää syntyykö kaupat. automaattivaihteisto toimi mielestämme kuten sen pitää toimia, kuten myös ahdin.
<kuvalinkki poistettu>
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:kävin maistamassa ja "tonnariekspertti" Eero oli myös mukana kiitos hänelle. loppuviikon aikana selviää syntyykö kaupat. automaattivaihteisto toimi mielestämme kuten sen pitää toimia, kuten myös ahdin.
<kuvalinkki poistettu>
Tonnareita hitsauttaneena sanoisin: Luca unohda toi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
niin, jännä kun paikan päällä tuo ei näyttänyt niin pahalta kuin kuvissa.
ainoa kohta mikä herätti oikeasti pahennusta, oli tuo kuskin puolen takapyöränkotelon purukumipaikkaus.
toinen puoli oli ehjä, tunkinkohdat jotakuinkin ehjät, ja lokarin kaaretkaan ei närkästyttäneet, vaikka niissä näkyikin pientä kittiviritystä.
tuulilasin ympärystää voi kai sanoa huolestuttavaksi jos tuon haluaisi omistaa pidempään, mutta ajattelin tuota lähinnä ensi kesään asti autoksi.
ajettavuus oli
täytyy kuitenkin muistaa että minulla tulee 30tkm alle vuodessa, jos tuo auto edes sen kestäisi, niin tuntisin saaneeni rahoilleni riittävän vastineen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:niin, jännä kun paikan päällä tuo ei näyttänyt niin pahalta kuin kuvissa.
ainoa kohta mikä herätti oikeasti pahennusta, oli tuo kuskin puolen takapyöränkotelon purukumipaikkaus.
toinen puoli oli ehjä, tunkinkohdat jotakuinkin ehjät, ja lokarin kaaretkaan ei närkästyttäneet, vaikka niissä näkyikin pientä kittiviritystä.
tuulilasin ympärystää voi kai sanoa huolestuttavaksi jos tuon haluaisi omistaa pidempään, mutta ajattelin tuota lähinnä ensi kesään asti autoksi.
ajettavuus oli
täytyy kuitenkin muistaa että minulla tulee 30tkm alle vuodessa, jos tuo auto edes sen kestäisi, niin tuntisin saaneeni rahoilleni riittävän vastineen.
Ei tuo kestä ensi kesään asti, ilman rajua katsastusremonttia.
Aprillipäivään 2010 asti voit ajella sillä,jos onni suo, ilman suurempia hitsaushommia.
Pistä nyt arvioidut remonttirahat ( + 2000€ )ja tuon hankinta-hinta yhteen = saat ehjän tonnarin moneksi vuodeksi.
Lucalle pitää saada ehjä tonnari, eikä mikään ruoste-pommi
jk. eipä ihme, ettei kukaan - klubilainen ole tunnustautunut kyseisen katiskan omistajaksi
Viimeksi muokannut Firges9000, Pe Heinä 03, 2009 16:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3