Ohjauksessa väljää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ekark1
"Tuplakaasari"

Re: Ohjauksessa väljää

Viesti Kirjoittaja ekark1 »

Miksiköhän pitää pilata auton hyvät ajo-ominaisuudet renkailla,jotka voivat tehdä ajosta suorastaan "painajaismaista" :roll: :roll: Nieponi maiju :?:
Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
MrG
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MrG »

ekark1 kirjoitti:Miksiköhän pitää pilata auton hyvät ajo-ominaisuudet renkailla,jotka voivat tehdä ajosta suorastaan "painajaismaista" :roll: :roll: Nieponi maiju :?:

Samaan syssyyn voisin kysyä, että miksi naiset pitävät tiukkoja farkkuja, vaikka salihousut ovat paljon miellyttävämmät jalassa?

SS: Nämä ovat ne puslat joilla raidetangot kiinnittyvät hammastankoon ja jos joku on noita tilaamassa niin minä oon valmis lyöttäytymään kimppaan.
Mun autossa jopa katsastusmies intaantui haukkumaan orkkis puslia. :mrgreen:

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=623
SS
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SS »

Miksiköhän pitää pilata auton hyvät ajo-ominaisuudet renkailla,jotka voivat tehdä ajosta suorastaan "painajaismaista" :roll: :roll: Nieponi maiju :?:
No esimerkiksi 16" 205-leveillä kumeilla autosta tulee huomattavasti jämäkämpi ajettava, ei huoju kuten 15" 185 leveillä tekee. Miinuksena pienoinen uraherkkyyden lisääntyminen, mutta kaikkea ei voi saada.
SS: Nämä ovat ne puslat joilla raidetangot kiinnittyvät hammastankoon ja jos joku on noita tilaamassa niin minä oon valmis lyöttäytymään kimppaan.
Ok, kiitos selvennyksestä. Enpä ole ennen törmännyt autoon jossa tuohonkin väliin on laitettu kumia, ei ole ihme, jos ohjaus on "hieman" epätarkka :(

Mitenköhän paljon noilla on vaikutusta? Ovatko vaikeat vaihtaa ja paljonko vaikuttavat sisämeluun? Kiinnostusta voisi olla...

E: PCS:ltä voisi kysäistä.
Viimeksi muokannut SS, Su Kesä 21, 2009 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
MrG
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MrG »

SS kirjoitti:
No esimerkiksi 16" 205-leveillä kumeilla autosta tulee huomattavasti jämäkämpi ajettava, ei huoju kuten 15" 185 leveillä tekee. Miinuksena pienoinen uraherkkyyden lisääntyminen, mutta kaikkea ei voi saada.
Ok, kiitos selvennyksestä. Enpä ole ennen törmännyt autoon jossa tuohonkin väliin on laitettu kumia, ei ole ihme, jos ohjaus on "hieman" epätarkka :(

Mitenköhän paljon noilla on vaikutusta? Ovatko vaikeat vaihtaa ja paljonko vaikuttavat sisämeluun? Kiinnostusta voisi olla...
En usko että näillä olisi mitään kielteisiä vaikutuksia, vaihtokin pitäisi sujua aivan käden käänteessä, koska nuo uretaaniversiot näyttäisivät olevan kaksi osaiset.
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

MrG kirjoitti:

Hmmmm.

Mienaatko noita millä ohjauksen yhdystangot liittyvät hammastankoon?
Noin niikuin EPC-nimityksillä?

Empä ole noita puslia ennen nähnyt 8O

Nuo kun vaihtaa kumisista uretaanisiin, niin takuulla ohjaus tukevoituu.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MrG
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MrG »

MacTurbo kirjoitti:
MrG kirjoitti:

Hmmmm.

Mienaatko noita millä ohjauksen yhdystangot liittyvät hammastankoon?
Noin niikuin EPC-nimityksillä?

Empä ole noita puslia ennen nähnyt 8O

Nuo kun vaihtaa kumisista uretaanisiin, niin takuulla ohjaus tukevoituu.
Niin minä ainakin ymmärsin ja ulkonäkökin viittaa sinne.
SS
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SS »

Genuine :saab: illa on postikulut kohallaan 8O 120$ parinkympin puslista jotka tulee kirjeessäkin... :lol:
Mistä tuon 120 taalaa sait? Kyselin toimituskuluja suomeen ja kuulemma $51.95 kuluilla tulee, tosin onhan tuo siltikin paljon $20 osalle. Sitä en sitten tiedä, miten kulujen käy jos tilaisi useammat kerralla...

E: Suora lainaus:
Actual shipping is $69.27. With our international shipping discount,
you will pay $51.95 in shipping.
Viimeksi muokannut SS, Ma Kesä 22, 2009 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
SpedeX
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja SpedeX »

Se tuli ihan itekseen vaihtoehtona kun olin ostamassa puslia online kaupasta...
SpedeX
"Tuplakaasari"

Raidetangon sisäpuslat vaihdettu... Ehkäpä jopa hieman paransi tuota ohjaustuntumaa... Vetelyt korjaantuu pienemmällä liikkeellä... Suosittelen.
MrG
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MrG »

SpedeX kirjoitti:Raidetangon sisäpuslat vaihdettu... Ehkäpä jopa hieman paransi tuota ohjaustuntumaa... Vetelyt korjaantuu pienemmällä liikkeellä... Suosittelen.
Laitoitko alkuperäiset vai powerflex?
Tomsson
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

MrG kirjoitti:
SpedeX kirjoitti:Raidetangon sisäpuslat vaihdettu... Ehkäpä jopa hieman paransi tuota ohjaustuntumaa... Vetelyt korjaantuu pienemmällä liikkeellä... Suosittelen.
Laitoitko alkuperäiset vai powerflex?
Ja mistä ostit mihin hintaan? Oliko miten iso homma vaihtaa?
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
SpedeX
"Tuplakaasari"

Ostin nuo taliaferron PU-puslat koska powerflexiltä ei näitä näytä löytyvän... 80€ otti korjaamo vaihtotyöstä, ottivat raidetangot käteen niin oli heleppo vaihtaa...
Siis nämä aiemmin mainitut puslat:
MrG
"Aero"

Viesti Kirjoittaja MrG »

Kävin kysymässä marmoritiskiltä alkuperäisiä puslia, mutta niitä ei saa erikseen, vaan täytyy ostaa koko tanko.
Joten halvimmaksi taitaa tulla tilaamalla taliaferron tuning puslat :D

Paljos näille nyt lopulta tuli rahtikuluja?
SpedeX
"Tuplakaasari"

En ole varma paljonko rokottivat... Mutta 50-113$ on lähellä... :mrgreen:
KAPU2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

SpedeX kirjoitti:Ostin nuo taliaferron PU-puslat koska powerflexiltä ei näitä näytä löytyvän... 80€ otti korjaamo vaihtotyöstä, ottivat raidetangot käteen niin oli heleppo vaihtaa...
Siis nämä aiemmin mainitut puslat:
Tarviis varmaan vaihtaa nää puslat kun ohjaustuntuma on keskialueella aivan lakritsia. Voisin järkätä kimppatilausta kun noita ei Euroopasta tunnu saavan. Eli alustavat ilmoittautumiset tähän perään. Varmaankin toimituskuluja tulee aika reippaasti + mahdolliset tullit päälle. Jos paljon tilaajia niin lopullinen hinta vois olla 30-40€ setti + postikulut Suomessa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin