Ei mene alipaineelle
Ei mene alipaineelle
Elikkäs muutama viikko takaperin lopetti alipaineelle menemisen (mittarista päätellen). By-pass vaihdettiin, eikä letkuista löytyny mitään selviä vuotoja, mutta ei tee vieläkään niinku pitäis. Muita oireita on lievä tehojen alentuminen ja tyhjäkäynti on noussut parisataa korkeammaksi. Eli osaisiko joku kertoa missä mahdollisesti vikaa???
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ei mene alipaineelle
Kyllä siellä vuoto jossain silti on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ei mene alipaineelle
Näin itsekin arvelin, mutta ei ilmeisesti ole sen tarkempia ehdotuksia, mistä tuon vuodon voisi löytää, ja miten?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ei mene alipaineelle
Tyhjäkäyntimoottorin letkut?
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ei mene alipaineelle
Veikkaan että vuoto löytyy pikkuletkuista väliltä imusarja-bypässi-ahtomittari, -91 on vielä ylipainekatkaisinkin mittarin letkusta haarotettuna.
E: Ota se pikkuletku irti imusarjasta mikä menee pässille ja tuki se, sitten ota pässin letku irti, imase/puhalla ja jos paine häviää niin jostain vuotaa.
E: Ota se pikkuletku irti imusarjasta mikä menee pässille ja tuki se, sitten ota pässin letku irti, imase/puhalla ja jos paine häviää niin jostain vuotaa.
Re: Ei mene alipaineelle
Joo, pitää huomenna kokeilla näitä letkuja ja vaikka sit myös tuota tyhjäkäyntimoottoria. Ylipainekatkaisijaa ei kyllä kaiketi 2.3 ole, mut tutkitaan muut...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ei mene alipaineelle
Ei vaiEkitheman kirjoitti: Ylipainekatkaisijaa ei kyllä kaiketi 2.3 ole

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei mene alipaineelle
Softassa raja, eli ei ole mitään erillistä painekatkaisinta.CDTA kirjoitti:Ei vaiEkitheman kirjoitti: Ylipainekatkaisijaa ei kyllä kaiketi 2.3 ole, miksi?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ei mene alipaineelle
Toimiiko se orkkis ahtopainemittari? Yleisin vuoto taitaa olla nimenomaan sille tulevassa letkussa valetulipellin/tulipellin kohdilla...Näin itsekin arvelin, mutta ei ilmeisesti ole sen tarkempia ehdotuksia, mistä tuon vuodon voisi löytää, ja miten?
Onko näin myös DI/APC värkeissä?Softassa raja, eli ei ole mitään erillistä painekatkaisinta.
Re: Ei mene alipaineelle
Pientä lisäystä ongelmaan:
Nollasin ohjelmat akun irroittamalla, ja auto otti lähes tulkoon normaalit alipaineet, mutta maximipaine oli melko alhainen, arviolta 0,7 bar. Autossa kuitenkin stage1 lastu, ja aina nollauksen jälkeen ottanut kunnon paineet, n. 1,3 bar. Painearviot toki mittarin perusteella, mutta perstuntumalta vaikuttaa jotakuinkin oikeilta.
Heräsi vain epäilys, että voiko vika olla vuodon sijaan jossain ohjausyksikössä tai anturissa?
Nollasin ohjelmat akun irroittamalla, ja auto otti lähes tulkoon normaalit alipaineet, mutta maximipaine oli melko alhainen, arviolta 0,7 bar. Autossa kuitenkin stage1 lastu, ja aina nollauksen jälkeen ottanut kunnon paineet, n. 1,3 bar. Painearviot toki mittarin perusteella, mutta perstuntumalta vaikuttaa jotakuinkin oikeilta.
Heräsi vain epäilys, että voiko vika olla vuodon sijaan jossain ohjausyksikössä tai anturissa?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei mene alipaineelle
2.3T DI/APC ja LH-Jet 2.4.2 yhdistelmässä ainakin on softarajoitteinen (eli 2.3T tontut ennen Trionicia).j0ne kirjoitti:Onko näin myös DI/APC värkeissä?Softassa raja, eli ei ole mitään erillistä painekatkaisinta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ei mene alipaineelle
Testaappa toisella by-pass venttiilillä ja myöskin tyhjäkäyntiventtiilin letkut tarkasta uudelleen (esim. se letku mikä lähtee kaasuläppärungosta alaspäin ISV:lle).Nollasin ohjelmat akun irroittamalla, ja auto otti lähes tulkoon normaalit alipaineet, mutta maximipaine oli melko alhainen, arviolta 0,7 bar. Autossa kuitenkin stage1 lastu, ja aina nollauksen jälkeen ottanut kunnon paineet, n. 1,3 bar. Painearviot toki mittarin perusteella, mutta perstuntumalta vaikuttaa jotakuinkin oikeilta.
Paineet määrää softa/peruspaine/mankkuvena, toki nakutus voisi laskea tätä tai yleinen DI/APC kettuilu "viri"ahtojen suhteen.
Re: Ei mene alipaineelle
Alipainevuotoja on menestyksekkäästi löydetty suihkuttamalla brake cleania mahdollisiin vuotokohtien alueelle auton käydessä tyhjäkäynnillä.
Jos sumu osuu vuotokohtaan tyhjäkäynti kierrosluku muuttuu (yleensä nousee).
Jos sumu osuu vuotokohtaan tyhjäkäynti kierrosluku muuttuu (yleensä nousee).
Re: Ei mene alipaineelle
Näin olin kuullutkin, että jotain herkästi syttyvää sinne pitäisi suihkuttaa... Ongelma vaan se, että nyt tilttas ahtopainemittari, eli vika saattoi olla osittain myös siinä.
Valitettavasti vaan tehot on hävinnyt ja tyhjäkäynti on yleensä 1200-1400 rpm. Tämän lisäksi nykii tai on pikemminkin "tyhjää" matalilla kierroksilla. Eikä myöskään turbon pitämä vihellys kuulosta ehkä ihan terveeltä... Eli siis vika voi olla turbossa, ohjelmassa, kaasuläpän eri antureissa, alipaineletkuissa, tai kaikissa noissa tai jotain... Helppoa ja halpaa selvittää
Valitettavasti vaan tehot on hävinnyt ja tyhjäkäynti on yleensä 1200-1400 rpm. Tämän lisäksi nykii tai on pikemminkin "tyhjää" matalilla kierroksilla. Eikä myöskään turbon pitämä vihellys kuulosta ehkä ihan terveeltä... Eli siis vika voi olla turbossa, ohjelmassa, kaasuläpän eri antureissa, alipaineletkuissa, tai kaikissa noissa tai jotain... Helppoa ja halpaa selvittää

#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Ei mene alipaineelle
Mitenkä tilttas? Ei liiku minnekkään? Oletko nyt varmasti tutkinut sen sille tulevan letkun ettei se oo hapero? Se mittari nimittäin on ihan mekaaninen niin tuskin kokonaan kuolee jos letku vaan on ehjä persiis(siis mittarin).Näin olin kuullutkin, että jotain herkästi syttyvää sinne pitäisi suihkuttaa... Ongelma vaan se, että nyt tilttas ahtopainemittari, eli vika saattoi olla osittain myös siinä.