Kysymys vääränmerkkisestä: Subari legacy 1.8DL -90

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Kysymys vääränmerkkisestä: Subari legacy 1.8DL -90

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Moro. Sain täältä hyviä vastauksia edelliseen väärän merkkiseen liittyviin kysymyksiin niin aattelinpa nyt kysyä tän merkkisestä.. Onko kellään kokemusta? Millanen auto on? Mitä tyyppi vikoja? Olis tommonen 1.8 farmari vähän ajettu halvalla myynnissä. Ei kiihtyny mihinkään mutta muuten tuntu kivalta. Kiitos vastauksista etukäteen.

Niin ja kysymys on SUBARUSTA eikä SUBARISTA :)
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3924
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Kysymys vääränmerkkisestä: Subari legacy 1.8DL -90

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Etu- vai neliveto kun kumpaakin löytyy legacystä. Ollut leca ja imppu joten jotain muistununut niistäkin tähän listaan.

-Ruosteet kukkii pahasti vähän jokapuolella joten katsottava tarkkaan läpi koko auto.
- Takapyöränlaakerit nelikossa katso että kunnossa.

- Tarkka että käytetään omaa (kallista) tasauspyörästö-öljyä, atf jotkut juuri hinnan takia vaihtaneet tilalle mutta kusee jossain vaiheessa kintuille. Myös vaihtaa pitää nuo öljyt säännöllisesti niin nelikko pelaa kyllä kuin kello.

- Jakopään hihna ja rullat/kiristin kannattaa vaihtaa ajoissa, ei mulla hajottanut onneksi mitään rullan hajotessa ja sitten hihnan poikki mennessä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Kysymys vääränmerkkisestä: Subari legacy 1.8DL -90

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Kupari kirjoitti:Etu- vai neliveto kun kumpaakin löytyy legacystä. Ollut leca ja imppu joten jotain muistununut niistäkin tähän listaan.

-Ruosteet kukkii pahasti vähän jokapuolella joten katsottava tarkkaan läpi koko auto.
- Takapyöränlaakerit nelikossa katso että kunnossa.

- Tarkka että käytetään omaa (kallista) tasauspyörästö-öljyä, atf jotkut juuri hinnan takia vaihtaneet tilalle mutta kusee jossain vaiheessa kintuille. Myös vaihtaa pitää nuo öljyt säännöllisesti niin nelikko pelaa kyllä kuin kello.

- Jakopään hihna ja rullat/kiristin kannattaa vaihtaa ajoissa, ei mulla hajottanut onneksi mitään rullan hajotessa ja sitten hihnan poikki mennessä.
Etuveto malli taitaa olla tuo mitä itse kävin kattomassa tänään. 200tkm vähän päälle ajettu. Kaarissa oli vähän ruostetta, muuten ihan ok. En tarkemmin kattonu että oliko ihan mädät ne kaaret. Pohjaa on vaikea tutkia siinä autoliikkeen pihassa.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Re: Kysymys vääränmerkkisestä: Subari legacy 1.8DL -90

Viesti Kirjoittaja jara »

ja kone kanattaa pestä säännöllisesti päällisin puolin, kun se tahtoo lämmetä jonkin verran, kun se on se bokseri se kone :lol: .... ja väärällä öljyllä lämpöisenä venttiilit nakuttaa. Yksi -91 mallin 1.8 Legacy ollut eikä taida toista tulla.... :evil:

Mutta eikun rohkeasti tekemään kauppoja..
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Kysymys vääränmerkkisestä: Subari legacy 1.8DL -90

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kupari kirjoitti:- Tarkka että käytetään omaa (kallista) tasauspyörästö-öljyä, atf jotkut juuri hinnan takia vaihtaneet tilalle mutta kusee jossain vaiheessa kintuille. Myös vaihtaa pitää nuo öljyt säännöllisesti niin nelikko pelaa kyllä kuin kello.
Ei se öljy nyt niin kallista ole, että se ATF.llä kannattaisi korvata. Öljy on Shellin valmiste ja tosiaan Subarun oma speksi. Muut öljyt ovat liian liukkaita, jolloin synkronointi ei toimi. Mikään ei kyllä yleensä hajoa ellei väkisin runno vaihteita sisään.

Pellit ovat kyllä luvattoman usein umpiruosteessa. Mielestäni etuveto-subarussa ei ole oikeastaan mitään etua vaikkapa samanikäiseen Toyota Carinaan verrattuna. Varaosat ovat suhteellisen arvokkaita vastaavanikäisiin eurooppalaisiin verratuna.

Tietysti jos auton saa halvalla sanotaan vaikka 200-300 euroa, niin eiköhän se ole ihan sama millä ajaa. 500e olisi tuon ikäisestä 2WD Subarusta jo ylihinta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin