kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kiisli
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 16:53

kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja kiisli »

No niin, hankintalistalla on em. kulkine 2.0T koneella ja 185 heppaa vakiona.
Tarkoitus olisi saada lähemmäs 300 hevosta irti ja auto tulee jokapäiväiseen käyttöön...

Olisko jollain vihjeitä hyvistä, hinta/laatu suhteen omaavista osista ko kulkineeseen(osoitteita ym), työkalut pysyvät kyllä käsissä mutta kokemusta on lähinnä vag konsernin autoista.

Ahdin, cooleri,putkisto ja suuttimet ainakin menevät vaihtoon. Softa sitten sen mukaan mitä osia vaihdetaan. Riittääkö oma bensapumppu vai pitääkö laittaa tehokkaampi? Miten pakosarja, pitäsikö sekin vaihtaa?

Laittakaa vaan vinkkejä tulemaan, esim osien hankintapaikoista, sopivasta turbosta, softapaikoista ym.

Auton saan aikaisintaan parin kuukauden päästä; tullissa on sen verran ruuhkaa... kaverin maahantuoma ruotsista ja sitten vasta tehdään kaupat kun verot on tiedossa..
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

tosta vähän osviittaa millanen projekti edessä...

Sulla on täyspaineinen Trionic 7 ohjauksella oleva auto. Trionic 5 olisi ehkäpä paremmin soveltunut virittämiseen yksinkertaisemman moottorinohjauksen kanssa.

Näitä osia... Täältä...

Täältä löytää myös putkistoja...

Muitakin lukuisia paikkoja ja täältä pääsee hyvin alkuun. Monia projekteja on täällä tehty, joten eikun lukemaan... ;)

Turboa kannattaa varmaan miettiä, että haluaako jatkaa tuosta vielä ylemmäs vai jäädä noihin lukemiin... Siitä voikin sitten kokeneemmat neuvoa. :saab:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Niin eli osta siis virittämiseen mielummin T5 koneella oleva Saab.

Sitten liity vaikkapa tähän keskusteluun mukaan...
HERE.
Täältä paljon tietoa T5 autoihin

+joku 1000 muuta topiccia. :D
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Risto Vee kirjoitti:Niin eli osta siis virittämiseen mielummin T5 koneella oleva Saab.

Sitten liity vaikkapa tähän keskusteluun mukaan...
HERE.
Täältä paljon tietoa T5 autoihin

+joku 1000 muuta topiccia. :D
Niin ja allekirjoittanut voi sellasen myydä rempatulla koneella ja jossa on jo viriä pohjalla. :D
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
kiisli
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 16:53

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja kiisli »

Millä ahtimella on tuo orginaali ja mitä ahdinta olette käyttäneet n. 300 hepan tehotavoitteissa? Oletteko käyttäneet vakiopakosarjaa vai jotain paremmin virtaavaa mallia? Kuinka tiivisteet: kestääkö vakio vai oletteko kuparista veistelleet? Kaveri lupasi tehdä pakosarjaan ja turbon ja pakosarjan välille kuparista jos on tarpeen; levytyöstökoneella paukuttelee ripakopallisen heti kerralla...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

300hv on vielä sen verran vähän ettei siinä mitään eksotiikkaa tarvita.. Vakiopakosarja riittää ja vakiotiivisteet. Ahtimeksi helpoin ratkaisu on esim. 19T#6 tai GT28RS tms. T25 laipallinen suoraan sopiva.

Näin siis jos tehotavoite on tuo mainittu ja kevyestä käyttöauton piristyksestä on kyse.

Kun suuttimet ja ahdin menee vaihtoon eikä puhuta mistään valmiista stagepaketista niin fiksuinta on melkein hommata itselle säätökamppeet ja mittarit ja tehdä softa itse. Niin saa parhaimman.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kiisli
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 16:53

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja kiisli »

Minkä kokoinen ns kiinacooleri tuonne keulalle mahtuu ja mistä olette hankkineet edullisesti?
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

kiisli kirjoitti:Minkä kokoinen ns kiinacooleri tuonne keulalle mahtuu ja mistä olette hankkineet edullisesti?
http://osanetti.fi/product_info.php?cPa ... ts_id=3970

liike tampereella!

tuollaisen juuri itse ostin ng900:een,sama menee kolkkiinkin,
hinta-->115e :D
#2285
Vastaa Viestiin