kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
No niin, hankintalistalla on em. kulkine 2.0T koneella ja 185 heppaa vakiona.
Tarkoitus olisi saada lähemmäs 300 hevosta irti ja auto tulee jokapäiväiseen käyttöön...
Olisko jollain vihjeitä hyvistä, hinta/laatu suhteen omaavista osista ko kulkineeseen(osoitteita ym), työkalut pysyvät kyllä käsissä mutta kokemusta on lähinnä vag konsernin autoista.
Ahdin, cooleri,putkisto ja suuttimet ainakin menevät vaihtoon. Softa sitten sen mukaan mitä osia vaihdetaan. Riittääkö oma bensapumppu vai pitääkö laittaa tehokkaampi? Miten pakosarja, pitäsikö sekin vaihtaa?
Laittakaa vaan vinkkejä tulemaan, esim osien hankintapaikoista, sopivasta turbosta, softapaikoista ym.
Auton saan aikaisintaan parin kuukauden päästä; tullissa on sen verran ruuhkaa... kaverin maahantuoma ruotsista ja sitten vasta tehdään kaupat kun verot on tiedossa..
Tarkoitus olisi saada lähemmäs 300 hevosta irti ja auto tulee jokapäiväiseen käyttöön...
Olisko jollain vihjeitä hyvistä, hinta/laatu suhteen omaavista osista ko kulkineeseen(osoitteita ym), työkalut pysyvät kyllä käsissä mutta kokemusta on lähinnä vag konsernin autoista.
Ahdin, cooleri,putkisto ja suuttimet ainakin menevät vaihtoon. Softa sitten sen mukaan mitä osia vaihdetaan. Riittääkö oma bensapumppu vai pitääkö laittaa tehokkaampi? Miten pakosarja, pitäsikö sekin vaihtaa?
Laittakaa vaan vinkkejä tulemaan, esim osien hankintapaikoista, sopivasta turbosta, softapaikoista ym.
Auton saan aikaisintaan parin kuukauden päästä; tullissa on sen verran ruuhkaa... kaverin maahantuoma ruotsista ja sitten vasta tehdään kaupat kun verot on tiedossa..
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
tosta vähän osviittaa millanen projekti edessä...
Sulla on täyspaineinen Trionic 7 ohjauksella oleva auto. Trionic 5 olisi ehkäpä paremmin soveltunut virittämiseen yksinkertaisemman moottorinohjauksen kanssa.
Näitä osia... Täältä...
Täältä löytää myös putkistoja...
Muitakin lukuisia paikkoja ja täältä pääsee hyvin alkuun. Monia projekteja on täällä tehty, joten eikun lukemaan...
Turboa kannattaa varmaan miettiä, että haluaako jatkaa tuosta vielä ylemmäs vai jäädä noihin lukemiin... Siitä voikin sitten kokeneemmat neuvoa.
Sulla on täyspaineinen Trionic 7 ohjauksella oleva auto. Trionic 5 olisi ehkäpä paremmin soveltunut virittämiseen yksinkertaisemman moottorinohjauksen kanssa.
Näitä osia... Täältä...
Täältä löytää myös putkistoja...
Muitakin lukuisia paikkoja ja täältä pääsee hyvin alkuun. Monia projekteja on täällä tehty, joten eikun lukemaan...

Turboa kannattaa varmaan miettiä, että haluaako jatkaa tuosta vielä ylemmäs vai jäädä noihin lukemiin... Siitä voikin sitten kokeneemmat neuvoa.

Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
Niin eli osta siis virittämiseen mielummin T5 koneella oleva Saab.
Sitten liity vaikkapa tähän keskusteluun mukaan...
HERE.
Täältä paljon tietoa T5 autoihin
+joku 1000 muuta topiccia.
Sitten liity vaikkapa tähän keskusteluun mukaan...
HERE.
Täältä paljon tietoa T5 autoihin
+joku 1000 muuta topiccia.

Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
Niin ja allekirjoittanut voi sellasen myydä rempatulla koneella ja jossa on jo viriä pohjalla.Risto Vee kirjoitti:Niin eli osta siis virittämiseen mielummin T5 koneella oleva Saab.
Sitten liity vaikkapa tähän keskusteluun mukaan...
HERE.
Täältä paljon tietoa T5 autoihin
+joku 1000 muuta topiccia.

Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
Millä ahtimella on tuo orginaali ja mitä ahdinta olette käyttäneet n. 300 hepan tehotavoitteissa? Oletteko käyttäneet vakiopakosarjaa vai jotain paremmin virtaavaa mallia? Kuinka tiivisteet: kestääkö vakio vai oletteko kuparista veistelleet? Kaveri lupasi tehdä pakosarjaan ja turbon ja pakosarjan välille kuparista jos on tarpeen; levytyöstökoneella paukuttelee ripakopallisen heti kerralla...
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
300hv on vielä sen verran vähän ettei siinä mitään eksotiikkaa tarvita.. Vakiopakosarja riittää ja vakiotiivisteet. Ahtimeksi helpoin ratkaisu on esim. 19T#6 tai GT28RS tms. T25 laipallinen suoraan sopiva.
Näin siis jos tehotavoite on tuo mainittu ja kevyestä käyttöauton piristyksestä on kyse.
Kun suuttimet ja ahdin menee vaihtoon eikä puhuta mistään valmiista stagepaketista niin fiksuinta on melkein hommata itselle säätökamppeet ja mittarit ja tehdä softa itse. Niin saa parhaimman.
Näin siis jos tehotavoite on tuo mainittu ja kevyestä käyttöauton piristyksestä on kyse.
Kun suuttimet ja ahdin menee vaihtoon eikä puhuta mistään valmiista stagepaketista niin fiksuinta on melkein hommata itselle säätökamppeet ja mittarit ja tehdä softa itse. Niin saa parhaimman.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
Minkä kokoinen ns kiinacooleri tuonne keulalle mahtuu ja mistä olette hankkineet edullisesti?
Re: kysymyksiä 9-3 vm. 2000 185hp piristämisestä
http://osanetti.fi/product_info.php?cPa ... ts_id=3970kiisli kirjoitti:Minkä kokoinen ns kiinacooleri tuonne keulalle mahtuu ja mistä olette hankkineet edullisesti?
liike tampereella!
tuollaisen juuri itse ostin ng900:een,sama menee kolkkiinkin,
hinta-->115e

#2285