900 - pakoputkipulmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja A-L »

Taistelu Manaatin kanssa jatkuu. Eli pakari meni takapöntön ja välipöntön liitoskohdasta poikki. Takapönttö jäi ehjäksi, välipönttö meni vaihtoon. Katkesi noin sentin päästä välipöntöstä, jättäen takapönttöön menevän putken osan tietty sinne takapöntön putkeen. Että millähän ilveellä tuon muutaman sentin pituisen välipöntön putken palan saa irti takapöntön putkesta? Kovasti on jumissa, crc:tä, vasaralla nakuttelua ja ties mitä on tullu kokeiltua, mutta putken pala ei liikahdakaan. Voi putki ja pönttö.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pätkä pois ja suoraa tilalle....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Eli siis se pätkä jäi sinne muhvin sisään?
Itse olen ottanut käyttöön vanhan konstin, kun järki ei riitä otetaan voima käyttöön. Tungin kapoisen meisselin sinne muhvin ja putken jämän väliin ja aikani nitkuteltua jämä sitten irtosi. En nyt tosin ole varma, onko sama ongelmakohta.
# 419 Vesa Pohjalainen
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja A-L »

No niin, lämmöllä ja tarpeeks järeillä pihdeillä palanen sitten irtos. Nyt kun sais putket vielä kunnolla paikoilleen niin ois homma valmis.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Asennustahna on hyvää asennukseen, tulee tiiviit liitokset.
# 419 Vesa Pohjalainen
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja A-L »

Jep, piru kun en moista tajunnut ostaa. Ois ollu enemmän luottoa omien käsien jälkeen. Vaan liekö haittaa jos sitä lisää myöhemminkin. Kassellaan.
Ja tulipahan opittua kantapään kautta taas kerran, että kärsivällisyys ja keskittyminen tekemisiinsä tekee rempoista paljon helpompia. Meni takapönttö ensin vähän vinkuraan epähuomiossa ja kehnon koeajon myötä, putkien taas jäähdyttyä, koko homman purkaminen melkein takaisin lähtökuoppiin oli aika rassaavaa. Mutta kyllä se helppo homma sitten taas oli kun teki asiat niin kuin ne oikeasti tehdä kuuluu! :D
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Jusau

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ei sitä paljoa oikein voi jälkikäteen lisäillä, pitäs olla liitoksessa ja antaa pakokaasun lämmön sitten kuivattaa. Katkerat muistot jäi ketjukorjaamosta, kun eräs rys.. puska..rys... Neuvostoliit... "paluu"muuttaja kokosi uuden putkiston ketjukorjaamolla Lappeenrannassa, tahnaa ei ollut missään saumassa ja täyttä paskaahan siitä tuli. Pörisi kuin joku amisCorolla pakosarjasta eteenpäin,. Kannattaa ottaa liitos auki ja sitten laitella tahnaa, voi tulla jopa vähän parempi.
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja A-L »

Ok, tiedä vaikka sitä niinkin ahkeraksi vielä äityisi. Paluu Saabin alle on kuitenkin vääjäämättä edessä, ennemmin tai myöhemmin. :)
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Tuleeko kaasari 900:ssa välipöntön (taka-akselin etupuolella) kannatinkumit kumminpäin. Siis pidempi vänkärin, vaiko kuskin puolelle?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitä ihmettä? Onkos niitä erimittaisia?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mertmi kirjoitti:Mitä ihmettä? Onkos niitä erimittaisia?
Saman mittaisia ovat... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja A-L »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Mitä ihmettä? Onkos niitä erimittaisia?
Saman mittaisia ovat... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niitä siinä pari tuntia tuijoteltuani väittäisin kyllä kovasti samaa. :D
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

A-L kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Mitä ihmettä? Onkos niitä erimittaisia?
Saman mittaisia ovat... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niitä siinä pari tuntia tuijoteltuani väittäisin kyllä kovasti samaa. :D
No mulla ainakin oli eri mitat :lol:
Ja taakse sitten tietysti vielä yksi.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Kuuluisiko noissa kannatinkumeissa (kaasari-malli) olla välipöntön kiinnitykset lenkkimäiset, vai soikiot, joissa on kolme reikää?

Motonetistä tarjosivat kolmen reiän paloja ja paikallaan on lenkit.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 900 - pakoputkipulmia

Viesti Kirjoittaja A-L »

Sapetti kirjoitti:Kuuluisiko noissa kannatinkumeissa (kaasari-malli) olla välipöntön kiinnitykset lenkkimäiset, vai soikiot, joissa on kolme reikää?

Motonetistä tarjosivat kolmen reiän paloja ja paikallaan on lenkit.
Nyt menee ulkomuistista, joten ei liene tiedon väärti, mutta väittäisin et välipöntön kannatinkumit on ainakin omassani lenkkimäiset. Nyt ei hommaa pääse tarkistaankaan kun auto oottelee toisella puolen kaupunkia seuraavaa hoitosessiota.
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Vastaa Viestiin