Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

juuso kirjoitti:Helmat sopii normaalisti, mutta puskurien palat ei taida sopia keskenään...
Olisikohan kenelläkään kuvaa pystärin ja viistokeulan etuhelmojen eroista?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Viimeksi muokannut Jope, La Tammi 17, 2009 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: sosnet muutti taas vähän
Saab 900S Combicoupe
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

No sieltähän tuli tyhjentävä vastaus 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Nostetaan vähän vanhaa topiccia. Pitäs mennä lähiaikoina katsomaan potentiaalista tekniikanluovuttajaa. Onkos kaikissa og satkuissa samat jarrut? Ja mikä olisi hyvä turbo koneeseen, kun vaihtokoneessa ei ole kiemuraa. Nythän siihen on hyvä laittaa mikä tahansa fööni. Onko suosituksia? Tarkoitus ei ole rakentaa mitään 400hv "hiilivetypommia" :) vaan saada autoon jonkinlainen perustason suorituskyky (n.200hv).
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olli Kinaret kirjoitti:Nostetaan vähän vanhaa topiccia. Pitäs mennä lähiaikoina katsomaan potentiaalista tekniikanluovuttajaa. Onkos kaikissa og satkuissa samat jarrut? Ja mikä olisi hyvä turbo koneeseen, kun vaihtokoneessa ei ole kiemuraa. Nythän siihen on hyvä laittaa mikä tahansa fööni. Onko suosituksia? Tarkoitus ei ole rakentaa mitään 400hv "hiilivetypommia" :) vaan saada autoon jonkinlainen perustason suorituskyky (n.200hv).
Jos on allekirjoituksen satku ja käsijarru takapäähän, niin turbon ja vaparin jarrut ovat samat. Jos kyseessä on etupään käsijarrulla varustettu malli, niin T16 moottorilla varustetuista löytyy jäähdytetyt levyt. Satuloiden eroja en ole vielä tutkinut, mutta se selviää kun käyn jarrut läpi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

9000LPT kirjoitti:
Olli Kinaret kirjoitti:Nostetaan vähän vanhaa topiccia. Pitäs mennä lähiaikoina katsomaan potentiaalista tekniikanluovuttajaa. Onkos kaikissa og satkuissa samat jarrut? Ja mikä olisi hyvä turbo koneeseen, kun vaihtokoneessa ei ole kiemuraa. Nythän siihen on hyvä laittaa mikä tahansa fööni. Onko suosituksia? Tarkoitus ei ole rakentaa mitään 400hv "hiilivetypommia" :) vaan saada autoon jonkinlainen perustason suorituskyky (n.200hv).
Jos on allekirjoituksen satku ja käsijarru takapäähän, niin turbon ja vaparin jarrut ovat samat. Jos kyseessä on etupään käsijarrulla varustettu malli, niin T16 moottorilla varustetuista löytyy jäähdytetyt levyt. Satuloiden eroja en ole vielä tutkinut, mutta se selviää kun käyn jarrut läpi.
Juu takakässäri ja allekirjoituksen auto kyseessä. Onkos muuten alustoissa eroja vaparin ja turbon välillä? Matalampaa alustaa/poikkitukia??
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olli Kinaret kirjoitti:
Juu takakässäri ja allekirjoituksen auto kyseessä. Onkos muuten alustoissa eroja vaparin ja turbon välillä? Matalampaa alustaa/poikkitukia??
Jousista ja iskareista löytyy eri variaatioita ja lisäksi ainakin i16 ja T16 löytyy kallistuksen vakaajat (T8 ei ole varmaa tietoa). Myytävät laskusarjat ovat kaikkiin sama.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Summittaisia suunnitelmia satkun suhteen

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Päivitetään kuulumiset.

Noh tekniikan vaihto siirtyy jonnekkin lähitulevaisuuteen. Ovien tekstiiliosat on nyt verhoiltu mustalla keinonahalla ja ratti vaihdettu nahkaiseen ralliruoriin. Suraavaksi auto vaihtaa väriä haalistuneesta punaruskeasta mustaksi. Istuimia verhoillaa tai vaihdetaan mustiin nahkaisiin, kunhan budjetti sallii. Ovien tavaralokeroiden "pussit" olisi myös tarkoitus vaihtaa mustaksi nahaksi. Niin ja vaihdekepin pussikin muuttu nahkaiseksi. Autosta tulee näin ollen varsin musta. Musta tuntuu kivalta :lol: Kaikki mallimerkinnät ja saab tekstit on myöskin nypitty pois. 16" super aerot on pyörinyt alla jo jonkin aikaa.

PS. Ei tästä kyllä sleepperiä tule. Tulee enemmänkin GT henkinen. Kuvia tulee joskus kun hommaan kameran. 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin