Saabi koeajettu ja ostettu. (9000CS 2.0t -97)
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Tuli vähän samanlainen olo... Kun ei ymmärrä niin voi tulla todella kalliiksi. Valinnanvaraa alkaa olla niin paljon että saan päänsäryn tässä hommassa. Tämä on nyt todella vahvoilla myös: http://www.nettiauto.com/saab/9000/2572164
Kyselin autosta lisää ja kuulemma virheetön. Ei hitto, sintterikytkin tuossakin... Jaa mutta ei ookaan kuulemma tuo kytkin niin paha kuin vois luulla. Tänään pitää koittaa päästä katsomaan.
Kyselin autosta lisää ja kuulemma virheetön. Ei hitto, sintterikytkin tuossakin... Jaa mutta ei ookaan kuulemma tuo kytkin niin paha kuin vois luulla. Tänään pitää koittaa päästä katsomaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Mitenköhän tekniikka tuossa on harvinainen, vai meinaakohan rakenneltua kokonaisuutta? Harvoin tosiaan on prikulleen samanlaista rakenneltua autoa.
Hieman ylikehumista ja sen sijaan, että kertois tarkemmin tekniikasta mainostaa vesijäähdytteistä(eikös varmaan vakiokin ole) turboa ja sporttiputkistoa(millainen, avarampi putkisto kuitenkin pakollinen tuollaisessa).
Hieman ylikehumista ja sen sijaan, että kertois tarkemmin tekniikasta mainostaa vesijäähdytteistä(eikös varmaan vakiokin ole) turboa ja sporttiputkistoa(millainen, avarampi putkisto kuitenkin pakollinen tuollaisessa).
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Eipä tuohon tarvitse mitään ihmeempiä tehdämikkox9x kirjoitti:Mitenköhän tekniikka tuossa on harvinainen, vai meinaakohan rakenneltua kokonaisuutta? Harvoin tosiaan on prikulleen samanlaista rakenneltua autoa.
Hieman ylikehumista ja sen sijaan, että kertois tarkemmin tekniikasta mainostaa vesijäähdytteistä(eikös varmaan vakiokin ole) turboa ja sporttiputkistoa(millainen, avarampi putkisto kuitenkin pakollinen tuollaisessa).

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Kävinpä autoa katsomassa ja pitää todeta että todella harvoin yllättyy positiivisesti paikanpäällä. Auto oli VIRHEETÖN lukuunottamatta katkennutta radioantennia ja konepellin toista pumppua. Oli normihuoltokirjaa, sitten ruutuvihko johon merkattu KAIKKI sekä pirun paksu nippu kuitteja koko auton eliniän ajalta. Koeajo todisti että kaikki pelaa, aika mukavuuspainotteinen alusta, ei välttämättä huono asia mutta hakee hieman kun polkasee; tarvii kaks kättä rattiin. Kytkin oli vuoden vanha, koneen vaihto-osat oli 7v olleet kiinni. Autosta jäi niin hyvä kuva etten takertunut pikkuasioihin vaan varasin auton välittömästi. Huomenna viimeinen vilkaisu ja 99% varmuudella lähtee mukaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Minkäslainen oli muuten sintterikytkin ajossa?
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Suht samanlainen kuin tuossa meidän honda crx:ssä, siinä mielessä jo tottunut kisakireeseen tapaukseen. Eli pystyy sitä aavistuksen luistattamaan mutta sekin jo riittää ihan hyvin, taksikyytitunnelmiin ei ihan kuitenkaan pääse. Meno oli sellaista että 3000rpm asti auto käyttäytyi kuin mikä tahansa 2-litranen laiska vapari mutta siitä ylöspäin sitten rupee tapahtumaan. En tullut katsoneeksi edes paineita kun olin niin fiiliksissä... Tämä auto ei ainakaan ole ollut teinillä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Pitäisi käydä jostain hankkimassa konepeltiin ehjä toinen pumppu, ei pysy luukku ylhäällä ja radioantenni on poikki... Biltemasta tai motonetistä varmaan löytyy.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Motonetista ainakin löytyy. Tuskin tekee pahaa uusia molemmat pumput samalla; kyllä tuon ikäiset voi olla jo vähän löystyneet ainakin talvisaikaan. Silloin tietysti on sentään pipo päässä vaimentamassa alas läjähtävän konepellin iskua.
Tuohon sähköantennipiiskaan liittyy joku episodi; Motnetin n.15€ piiskan asensin heittämällä cc-koriseen tonnariin, mutta CS:ään vaaditaan joku modaus. Sopii kyllä, mutta sinne juureen piti vaihtaa alkuperäisestä joku oikealla halkaisijalla oleva holkki, joka siis Motonetin piiskassa on eri kokoa. Tämä selostus nyt on tasan yhtä epämääräinen kuin muistikuvanikin, mutta haulla löytyy varmaan asiasta lisää!

Tuohon sähköantennipiiskaan liittyy joku episodi; Motnetin n.15€ piiskan asensin heittämällä cc-koriseen tonnariin, mutta CS:ään vaaditaan joku modaus. Sopii kyllä, mutta sinne juureen piti vaihtaa alkuperäisestä joku oikealla halkaisijalla oleva holkki, joka siis Motonetin piiskassa on eri kokoa. Tämä selostus nyt on tasan yhtä epämääräinen kuin muistikuvanikin, mutta haulla löytyy varmaan asiasta lisää!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Joo käynpä motonetissä joku päivä... Mites noi ratin ja kuskinpenkin säädöt? Löysin ratin syvyyssäädön (samallahan se vähän nousee ja laskee) ja sitten penkki liikkuu eteen/taakse, selkänoja kallistuu ja sitten on se korkeussäätö vaan mites keinusäätö?
Niin auton saan vasta huomenna, odotus käy sietämättömäksi, heh.
Niin auton saan vasta huomenna, odotus käy sietämättömäksi, heh.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Penkin etureunaa saa säädettyä hiukan, kolme eri asentoa.dj_pirtu kirjoitti:mites keinusäätö?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Loistavaa, en koeajolla vaan sitä hoksannut. Emäntä valitti kun ratti ottaa jalkoihin kiinni ja penkin täytyy olla kuitenkin korkealla kun pituutta ei hirveesti avokilla ole...jus kirjoitti:Penkin etureunaa saa säädettyä hiukan, kolme eri asentoa.dj_pirtu kirjoitti:mites keinusäätö?
Mites turbosaabin peruskäyttö? Tarviiko lämmitellä moottoria vaparia paremmin ennenkuin alkaa rossaamaan? Entä jälkikäyttää ajon jälkeen turbon jäähtymistä varten? Olen avokkia koittanut ohjeistaa ettei samantien ajosta sammuteta autoa ja valuta parkkiin. Kiinnostaa tietää etten riko tyhmyyttään mitään. Niin ja pitääkö talvella tietää jotain spesiaalia?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Se jälkikäyttö ei normaaliajossa enää vesijäähdytteisillä ahtimilla niin kriittinen ole, vaikka tulee sitä itsekin silti harrastettua.
Sensijaan kylmänä polkeminen on ehdoton NO NO, sillä voi saada jo reippaalla kertavedolla kannen säröilyn hyvään alkuun.
Sensijaan kylmänä polkeminen on ehdoton NO NO, sillä voi saada jo reippaalla kertavedolla kannen säröilyn hyvään alkuun.
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Hyvä tietää, en tosin itse polje kylmänä mitään laitetta mutta pitää avokkia vannottaa ettei lähe aamukiireissään autoa rikkomaan, se kun omaa raskaan kaasujalan...Minuteman kirjoitti:Se jälkikäyttö ei normaaliajossa enää vesijäähdytteisillä ahtimilla niin kriittinen ole, vaikka tulee sitä itsekin silti harrastettua.
Sensijaan kylmänä polkeminen on ehdoton NO NO, sillä voi saada jo reippaalla kertavedolla kannen säröilyn hyvään alkuun.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Tokihan, vaikka se jälkikäyttö ei enää niin ehdotonta ole olevinaan kuin joskus 99-aikoina ja pelkästään öljyjäähdytteisillä ahtimilla, niin järjenkäyttö on sallittua eli jos kotipihaan laskeudutaan varsinkin viritetyllä ja hyrrä punaisena niin tottakai silloin. Käytön mukaan siis. 

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.
Tosiaan joo kun asutaan motarin kupeessa... Motarilta tullaan pois niin heti käännytään miltei kotipihaan, ja sitten taas kun aamulla lähden töihin niin samantien motarille.Minuteman kirjoitti:Tokihan, vaikka se jälkikäyttö ei enää niin ehdotonta ole olevinaan kuin joskus 99-aikoina ja pelkästään öljyjäähdytteisillä ahtimilla, niin järjenkäyttö on sallittua eli jos kotipihaan laskeudutaan varsinkin viritetyllä ja hyrrä punaisena niin tottakai silloin. Käytön mukaan siis.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT