Saabi koeajettu ja ostettu. (9000CS 2.0t -97)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Tuli vähän samanlainen olo... Kun ei ymmärrä niin voi tulla todella kalliiksi. Valinnanvaraa alkaa olla niin paljon että saan päänsäryn tässä hommassa. Tämä on nyt todella vahvoilla myös: http://www.nettiauto.com/saab/9000/2572164

Kyselin autosta lisää ja kuulemma virheetön. Ei hitto, sintterikytkin tuossakin... Jaa mutta ei ookaan kuulemma tuo kytkin niin paha kuin vois luulla. Tänään pitää koittaa päästä katsomaan.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Mitenköhän tekniikka tuossa on harvinainen, vai meinaakohan rakenneltua kokonaisuutta? Harvoin tosiaan on prikulleen samanlaista rakenneltua autoa.

Hieman ylikehumista ja sen sijaan, että kertois tarkemmin tekniikasta mainostaa vesijäähdytteistä(eikös varmaan vakiokin ole) turboa ja sporttiputkistoa(millainen, avarampi putkisto kuitenkin pakollinen tuollaisessa).
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

mikkox9x kirjoitti:Mitenköhän tekniikka tuossa on harvinainen, vai meinaakohan rakenneltua kokonaisuutta? Harvoin tosiaan on prikulleen samanlaista rakenneltua autoa.

Hieman ylikehumista ja sen sijaan, että kertois tarkemmin tekniikasta mainostaa vesijäähdytteistä(eikös varmaan vakiokin ole) turboa ja sporttiputkistoa(millainen, avarampi putkisto kuitenkin pakollinen tuollaisessa).
Eipä tuohon tarvitse mitään ihmeempiä tehdä :wink: . Turbon, intercoolerin ja putkiston vaihdolla pääsee noihin tehoihin. Vaihdelaatikko on seuraavana korjauksen kohteena. Tuolla tekniikalla löytyy tonnareita ja NG900:a enemmän ja vähemmän.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kävinpä autoa katsomassa ja pitää todeta että todella harvoin yllättyy positiivisesti paikanpäällä. Auto oli VIRHEETÖN lukuunottamatta katkennutta radioantennia ja konepellin toista pumppua. Oli normihuoltokirjaa, sitten ruutuvihko johon merkattu KAIKKI sekä pirun paksu nippu kuitteja koko auton eliniän ajalta. Koeajo todisti että kaikki pelaa, aika mukavuuspainotteinen alusta, ei välttämättä huono asia mutta hakee hieman kun polkasee; tarvii kaks kättä rattiin. Kytkin oli vuoden vanha, koneen vaihto-osat oli 7v olleet kiinni. Autosta jäi niin hyvä kuva etten takertunut pikkuasioihin vaan varasin auton välittömästi. Huomenna viimeinen vilkaisu ja 99% varmuudella lähtee mukaan.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Minkäslainen oli muuten sintterikytkin ajossa?
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Suht samanlainen kuin tuossa meidän honda crx:ssä, siinä mielessä jo tottunut kisakireeseen tapaukseen. Eli pystyy sitä aavistuksen luistattamaan mutta sekin jo riittää ihan hyvin, taksikyytitunnelmiin ei ihan kuitenkaan pääse. Meno oli sellaista että 3000rpm asti auto käyttäytyi kuin mikä tahansa 2-litranen laiska vapari mutta siitä ylöspäin sitten rupee tapahtumaan. En tullut katsoneeksi edes paineita kun olin niin fiiliksissä... Tämä auto ei ainakaan ole ollut teinillä.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Menossa koeajamaan saabia...

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Pitäisi käydä jostain hankkimassa konepeltiin ehjä toinen pumppu, ei pysy luukku ylhäällä ja radioantenni on poikki... Biltemasta tai motonetistä varmaan löytyy.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Motonetista ainakin löytyy. Tuskin tekee pahaa uusia molemmat pumput samalla; kyllä tuon ikäiset voi olla jo vähän löystyneet ainakin talvisaikaan. Silloin tietysti on sentään pipo päässä vaimentamassa alas läjähtävän konepellin iskua. :wink:

Tuohon sähköantennipiiskaan liittyy joku episodi; Motnetin n.15€ piiskan asensin heittämällä cc-koriseen tonnariin, mutta CS:ään vaaditaan joku modaus. Sopii kyllä, mutta sinne juureen piti vaihtaa alkuperäisestä joku oikealla halkaisijalla oleva holkki, joka siis Motonetin piiskassa on eri kokoa. Tämä selostus nyt on tasan yhtä epämääräinen kuin muistikuvanikin, mutta haulla löytyy varmaan asiasta lisää!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Joo käynpä motonetissä joku päivä... Mites noi ratin ja kuskinpenkin säädöt? Löysin ratin syvyyssäädön (samallahan se vähän nousee ja laskee) ja sitten penkki liikkuu eteen/taakse, selkänoja kallistuu ja sitten on se korkeussäätö vaan mites keinusäätö?

Niin auton saan vasta huomenna, odotus käy sietämättömäksi, heh.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja jus »

dj_pirtu kirjoitti:mites keinusäätö?
Penkin etureunaa saa säädettyä hiukan, kolme eri asentoa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

jus kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:mites keinusäätö?
Penkin etureunaa saa säädettyä hiukan, kolme eri asentoa.
Loistavaa, en koeajolla vaan sitä hoksannut. Emäntä valitti kun ratti ottaa jalkoihin kiinni ja penkin täytyy olla kuitenkin korkealla kun pituutta ei hirveesti avokilla ole...

Mites turbosaabin peruskäyttö? Tarviiko lämmitellä moottoria vaparia paremmin ennenkuin alkaa rossaamaan? Entä jälkikäyttää ajon jälkeen turbon jäähtymistä varten? Olen avokkia koittanut ohjeistaa ettei samantien ajosta sammuteta autoa ja valuta parkkiin. Kiinnostaa tietää etten riko tyhmyyttään mitään. Niin ja pitääkö talvella tietää jotain spesiaalia?
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Se jälkikäyttö ei normaaliajossa enää vesijäähdytteisillä ahtimilla niin kriittinen ole, vaikka tulee sitä itsekin silti harrastettua.

Sensijaan kylmänä polkeminen on ehdoton NO NO, sillä voi saada jo reippaalla kertavedolla kannen säröilyn hyvään alkuun.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Minuteman kirjoitti:Se jälkikäyttö ei normaaliajossa enää vesijäähdytteisillä ahtimilla niin kriittinen ole, vaikka tulee sitä itsekin silti harrastettua.

Sensijaan kylmänä polkeminen on ehdoton NO NO, sillä voi saada jo reippaalla kertavedolla kannen säröilyn hyvään alkuun.
Hyvä tietää, en tosin itse polje kylmänä mitään laitetta mutta pitää avokkia vannottaa ettei lähe aamukiireissään autoa rikkomaan, se kun omaa raskaan kaasujalan...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tokihan, vaikka se jälkikäyttö ei enää niin ehdotonta ole olevinaan kuin joskus 99-aikoina ja pelkästään öljyjäähdytteisillä ahtimilla, niin järjenkäyttö on sallittua eli jos kotipihaan laskeudutaan varsinkin viritetyllä ja hyrrä punaisena niin tottakai silloin. Käytön mukaan siis. :wink:
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saabi koeajettu, ja kohta ostettu.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Minuteman kirjoitti:Tokihan, vaikka se jälkikäyttö ei enää niin ehdotonta ole olevinaan kuin joskus 99-aikoina ja pelkästään öljyjäähdytteisillä ahtimilla, niin järjenkäyttö on sallittua eli jos kotipihaan laskeudutaan varsinkin viritetyllä ja hyrrä punaisena niin tottakai silloin. Käytön mukaan siis. :wink:
Tosiaan joo kun asutaan motarin kupeessa... Motarilta tullaan pois niin heti käännytään miltei kotipihaan, ja sitten taas kun aamulla lähden töihin niin samantien motarille.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin