JTM kirjoitti:itse asiassa jostain luin, jotta lanciassa pitäisi olla vakiona tuo elektroninen tasauspyörästön lukko, jota alfassa kulkee nimellä Q2
eli sekin asia olisi kunnossa
On bemarissakin tuo "elektroninen lukko" eli ESP viritetty toimimaan paremmin lähdössä. Ei se silti mekaanisen vaihtoehdon edelle pääse kun käyttää kumminkin jarruja
Quaifen torsen "lukko" olisi melko makea, mutta maksaa hunajaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mimmi kirjoitti:Pitänee tarkistaa asia, eli halukas ng kolkin omistaja suunnatkoon Saabinsa Vantaan Rajakylään, niin lyödään TECH kiinni.
Arkiautossakin (my-08 femma) väitettiin, ettei sitä (eberiä) pysty ohjelmoimaan, vaan se on väkisin päällä aina alle +8´C.
Menkää nyt joku käymään Vantaalla, niin saatais asia selviämään..
Mimmi kirjoitti:Pitänee tarkistaa asia, eli halukas ng kolkin omistaja suunnatkoon Saabinsa Vantaan Rajakylään, niin lyödään TECH kiinni.
Arkiautossakin (my-08 femma) väitettiin, ettei sitä (eberiä) pysty ohjelmoimaan, vaan se on väkisin päällä aina alle +8´C.
Menkää nyt joku käymään Vantaalla, niin saatais asia selviämään..
Ai NG...? Minkä vuosimallin 9-3:n Eberin ohlelmoinnista ny oli kyse - ruopii tyhjää...
Lienen lähinnä Rajakylää, mutta Eeberi on vaan tos TT:ssä.
Nyt kun on hiukan yli 90 000km takana huoletonta ajoa niin hiukan yhteenvetoa:
-renkaat vaihdoin 86 000km:n kohdalla Contonentaleista vastaavan kokoisiin Nokian Hakka V renkaisiin (225/45 R17). Mielikuva Nokialaisista on hiljaisempi kuin Continental, voi toki olla että uusi rengas on muutenkin hiljaisempi kuin lähes loppuun ajettu.
-jarrupalat on uusittu, ensin taakse 82 000km ja nyt 92 000km eteen.
-tuulilasinpyyhkimissä ei mitään merkkiä kulumisesta
-kuljettajanpenkin pieni natina loppui 60 000km:n jälkeen
-bixenoneissa on vielä hyvin tehoa
-parhaillaan auto seisoo korjaamolla. Kesken ajon konehuoneesta kuului voimakas pamaus ja ääni muuttui lähinnä HarleyDavidson tyyliseksi, samalla turbon tehot hävisivät. Mitään merkkivaloja ei syttynyt ja auto kulki heikoilla tehoilla eteenpäin. Soitin Saab Assistanceen josta järjestivät hinauksen merkkikorjaamolle. Syy selvisi seuraavana päivänä, pakkastulppa oli räjähtänyt pois lohkon kyljestä, jonka seurauksena pakokaasut purkautuivat pihalle väärästä paikkaa. Nyt auto on seissyt viikon, tämän hetken tilanne on että edelleen odotellaan tiivistettä joka on luvattu ensiviikolle. Onneksi Saab Assistance korvaa sijaisauton ensimmäisille 4 päivälle ja Saab Vakuutus sitten seuraavat 7 päivää, voi olla että omaan piikkiin menee ensiviikolla muutamapäivä.
Kommentteja tulee lisää kun saan auton joskus takaisin ajoon.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Pakkastulppa on lohkossa VESITILASSA, eikä lohkossa kulje missään pakokaasuja.
Joo, tätä minäkin ihmettelin kun Espoolaisesta korjaamosta huoltopäällikkö soitteli, pikkasen kyrsi jo muutenkin niin en viittiny alkaa asiasta kinaamaan, mitään nesteitä autosta ei karannu. Kannen ovat kuulemma purkaneet pois ja jotain osia tilanneet ja jotain jättäneet tilaamatta, joten saa nähdä mitä lopulta on vaihdettu. Ajattelin käydä huomenna ohikulkiessa katsomassa mikä on tilanne.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
No niin, TTiD seisoo jo toista viikkoa korjaamolla, keskiviikkona kävin hakemassa autosta kesämökin avaimet ja kysyin tilannetta. Ensiviikolla pitäisi tulla korjaussarja, eivät osanneet sanoa tarkalleen mihin vaivaan. Joka tapauksessa autolla on ajettu 92tkm, onneksi on takuut vielä voimassa.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Nyt sain sitten vihdoin Saabin takas, lähes 3 viikon odottelun jälkeen. Lopullinen vika oli sitten pakokaasupuolella, kuten aluksi epäilinkin. Tässä tuplaTurobossahan on tehostettu pakokaasun takaisinkierrätystä piemempien NOx päästöjen toivossa. Liekkö EGR venttiili mennyt jumiin kun kesken ajon päätti lentää helv...iin.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Olen antanut itselleni kertoa, että tuo öljyn lisääntyminen johtuu pääasiassa hiukkas-suodattimen puhdistukseen käytettävästä "ylimääräisestä" polttoaineesta. Jos ajetaan paljon lyhyttä ajoa, ei puhdistus tapahtuma onnistu tai se tapahtuu turhan tiheään. Liiasta polttoaineesta osa menee männänrenkaiden ohitse öljyn sekaan.
Sieltä voi sitten poistää öljyä ropusta ja laittaa sen tankkiin - recycling, you know.