Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Eli auto on 2,0T, eilen vaihdettu JT:n UUSI kolmituumanen putkisto sporttikatilla. T5-mankkuvena meni rikki, joten asensin bleedin odottamaan uuden saapumista. Muita muutoksia alkuperäiseen rautaan autossa ei ole, mitkä saattaisivat vaikuttaa.
Auton HC- ja CO-arvot huitelevat tyhjäkäynnillä kolminkertaisia lukemia sallittuun, lambda-arvon pyöriessä siellä 0,93-,95:n kieppeillä, vikavaloa auto ei polta.
Imusarjalle menevät pikkuletkut tarkistettu ja vaihdettu uusiin, yksi oli katki ja luulin sen auttavan kun korjaa,mutta ei. Öljy puhdas, neste tavanomainen.

Onko ideaa missä vika?Onko JT:n katti pashana?Lambda?

Arvot kuitenkin kierroksilla ovat juuri sellaiset mitä pitääkin.

Autoa käytettiin leimalla ennen uuden putkiston hankkimista, ja silloin ei arvot olleet pielessä muutoin kun happipitoisuus liian suuri, eli putki vuoti. Oli ensiasennusputkisto, niin rapeahan se.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olisiko lambda rikoutunut asennuksessa? Muistaakseni sen arvot pitää 1.000 paikkeilla, pikkuisen yli.

Omassa tonnarissa on Race catti jo viidettä vuotta ja aina olleet päästöt OK. Lambda hajosi jossakin 230tkm kohdalla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Johdot oli ehjät,mutta joutuihan tuota hieman kiertämään kun asensi. Kun ei täälläpäin pääse missään edes kattomaan vikoja,kun ovat niin kiireisiä kaikki pajat joissa vehkeet on.

Eikös sen kuitenkin pitäisi näyttää vikavalo jos lambda ei toimi?ja kun se kuitenkin kierroksilla sitten seostaa oikein, eikä käy rikkaalla kuten joutokäynnillä?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Auton HC- ja CO-arvot huitelevat tyhjäkäynnillä kolminkertaisia lukemia sallittuun, lambda-arvon pyöriessä siellä 0,93-,95:n kieppeillä, vikavaloa auto ei polta.
Rikkaallahan tuo käy eli jostain syystä seos ei luultavasti säädy oikein.
Eikös sen kuitenkin pitäisi näyttää vikavalo jos lambda ei toimi?ja kun se kuitenkin kierroksilla sitten seostaa oikein, eikä käy rikkaalla kuten joutokäynnillä?
Taitaa heittää sen vikavalon vasta kun lambda-arvo on ihan päin per**ttä. En ole varma miten tuon T5 mankun kanssa, mutta T7 mankku ainakin vaikuttaa tyhjäkäyntiin joten voiko tuossa bleedissä olla jotain vaikutusta esim. alipaineeseen tyhjäkäynnillä verrattuna alipaineeseen mankkuvenan kanssa?

Seos kun säätyy MAP arvon ja kierrosten mukaan jota lambda sitten korjaa.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Eli jos tämän letkun kompuralta kellolle liittäisi suoraan,ilman bleediä tai mankkuvenaa,tulisi ongelman olla sama?
Kun ei itsellä ole muuta ahtopainemittaria kuin tuo minkäväristä ilmaa sieltä tulee -mallinen mittaristossa :)
Arvelinkin vähäsen ettei se välttämättä noin pienestä arvonmuutoksesta alkaisi herjaamaan..
Ei muuten mitään,mutta leimalle pitäisi huomenna.
Tosiaan, mankkuvena oli rikki jo tuolloin vanhalla putkistolla kun kävi leimaa yrittämässä. Eli vaikuttaako se silti rikkinäisenäkin tyhjäkäyntiin, koska muut arvot olivat kohdallaan..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se mankku vaikuta yhtään mitään tyhjäkäyntiin oli sitten T5, T7, rikki tai bleedi.
Lambda sen sijaan voi ollakin rikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Eli Lambda-kaupoille, mitä ilmeisimmin.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Ongelma!HC ja CO huitelee taivaita

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Hain uuden lambdan kaupasta,asensin ja konttorille, kaikki arvot optimissa :) phuuh.kiitos taas neuvokkaille kanssaklubilaisille :)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Vastaa Viestiin