Tässä vähän kuvatuksia:
Korjailin sitten kuitenkin tuon vasemman etulokarin. Pintapuoli ei ollut mikään paha.
Sisäkaareen piti tehdä isompi paikka. Kokonaisuudessaan vasen etuloksu oli senverta hyvä, etten sittenkään lähtenyt vaihtamaan sitä parempaan, niinkuin puhuin tuolla aiemmin.
Pahkeinen, oikealtakin ruosteessa. Tuo jousen korvakon seutu onkin tosi mielenkiintoinen korjattava.
Tältä se näyttää sisälokarin puolelta hitsauksen jälkeen. Tuo taempi paikka olikin tosi "kiva", kun se meni jalkatilaan, sulakeboksin alle ja konehuoneeseen.
Tässä konehuoneen puoli.
Rosterista väännetty oven korjaus...
Sama ovi eri kuvakulmasta. Saas nähdä ruostuuko ruostumattomasta pellistä tehty oven pohja ja sisälaita puhki?
Eikö tämä ruostuminen lopu koskaan?
Ei auta mikään, kun hitsaaaminen on aloitettu, niin se viedään kanssa loppuun. Tämän 99:n kori alkaa olla niin ruostunut, ettei ruosteisia peltejä voi enää täysin uusia. Hiekkapuhalluksella poistelen nuo vähäisemmät ruosteet, jahka hitsaukset on tehty.
Oikea puoli ei ole yhtään kaksisempi. Koko kynnyskotelo keulasta perään asti menee näillänäkymin uusiksi. Melkoista kuppaa olikin kotelon sisällä.
Oviaukon kohdalta on jo korjaus menossa, eli tuo reunus, johon oven alahuuli nojaa on jo hepissä. Seuraavaksi on tarkoitus leikata tuokin kuvassa näkyvä pätkä entistä koteloa pois. Samoin etupäästä tunkinkorvakon kohta. Särmään uuden kotelopellin ja hitsaan paikalleen. Trallalaa.
Takakulmaan tilasin korjauspellin. Tulee kuulemma tiistaina.
Täytyy tähän raporttiin todeta, että pääsi pikkusen yllättämään tuo korin happamuusaste.

Kuvittelin vaan raupsuttelevani pahimmat alustasta ja helmoista ja vetäväni uuden maalin ulkopelteihin. Nyt käytännössä on sitten tehty jonkinverran hitsaushommia tuolla korin alaosissa. Tekemistä riittää ja aikaa ei ollut varattu kun tämä kulunut viikko. Voi joutua laittamaan homman syrjään taas joksikin aikaa. Toivottavasti saan huomenissa tuon oikean puolen helman/kynnyksen tehtyä valmiiksi. Takakulma jää jokatapauksessa ensiviikkoon, kun se korjauspelti tulee vasta tiistaina.
ps. Olipa muuten kontinpohjasta se poikittainen sauma kanssa muhinut. Hitsasin sinne about 30cm pitkän ja 5cm leveän paikan. Mitähän tästä vielä? Joo, auton ainoa hyvä osa, kattoverhous alkoi roikkumaan.