Lämmityslaitteen venttiili
Lämmityslaitteen venttiili
Kannattaako ruveta itse kiroilemaan tyhjää pyörivän lämmityslaitteen venttiilin vaihdon kanssa vai viedä se johonkin pajaan joka osaa sen?Näyttäisi olevan hankala homma isokätiselle.. Auto on 9oo T vm. -86.Samalla kysyisin voiko hilseilevälle lakalle tehdä paikkausta ruiskulla vai onko koko peli värjättävä uudelleen?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Lämmityslaitteen venttiili
Kyllähän nuo kaikki voi otsekin tehdä.
Lämppärin hanan osalta kannattaa selvittää, onko vika säätimessä vai varsiniasessa hanassa. Molemmat voi vaihtaa. Hanan toiminnan näkee aika hyvin kuskin puoleisen kaiutinaukon kautta.
Lakkaus on sitten tapauskohtainen, eli millaisessa paikassa, kuinka paljon ja kuinka hyvää lopputulosta haetaan.
Lämppärin hanan osalta kannattaa selvittää, onko vika säätimessä vai varsiniasessa hanassa. Molemmat voi vaihtaa. Hanan toiminnan näkee aika hyvin kuskin puoleisen kaiutinaukon kautta.
Lakkaus on sitten tapauskohtainen, eli millaisessa paikassa, kuinka paljon ja kuinka hyvää lopputulosta haetaan.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Lämmityslaitteen venttiili
Avasin sen verran että näen akselin hanassa pyörivän mutta hana ei aukea.Lakassa taas on siellä täällä länttejä joista on lakka pois.
Re: Lämmityslaitteen venttiili
Minäpä lainaan vähän tätä topickia. Onko siinä lämppärin hanassa joitain vaihdettavia tiivisteitä? Kun itsellä se hana on hapettuneen näköinen ja kuskin jalkatila on aina märkä. Hana kyllä sinänsä toimii. Tulee kylmää ja kuumaa.
Re: Lämmityslaitteen venttiili
Ei ole vaihdettavia tiivisteitä joten vaihtoon menee koko hana. Ja yksi huomionarvoinen seikka: Kun silloin menneisyydessä vaihtelin näitä hanoja "kaverin tuttavalle"saasko kirjoitti:Minäpä lainaan vähän tätä topickia. Onko siinä lämppärin hanassa joitain vaihdettavia tiivisteitä? Kun itsellä se hana on hapettuneen näköinen ja kuskin jalkatila on aina märkä. Hana kyllä sinänsä toimii. Tulee kylmää ja kuumaa.

Tuollaisen vanhan nesteen haju on samantapainen kuin kissanpisulla

Ja jos joku vaihtaa hanan niin hanan ja kennon väliset o-renkaat löytyy multa

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Lämmityslaitteen venttiili
ja o-renkaat pitää olla EPDM-kumia.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Lämmityslaitteen venttiili
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/8605388.jpgJ.V.A kirjoitti:Ei ole vaihdettavia tiivisteitä joten vaihtoon menee koko hana. Ja yksi huomionarvoinen seikka: Kun silloin menneisyydessä vaihtelin näitä hanoja "kaverin tuttavalle"saasko kirjoitti:Minäpä lainaan vähän tätä topickia. Onko siinä lämppärin hanassa joitain vaihdettavia tiivisteitä? Kun itsellä se hana on hapettuneen näköinen ja kuskin jalkatila on aina märkä. Hana kyllä sinänsä toimii. Tulee kylmää ja kuumaa.niin kysyin aina kun auto haettiin hananvaihdosta koska on jäähdytinnesteet vaihdettu!? Niin vastaus oli: pitääkö niitäkin vaihdella? Joten totean, jäähdytinnesteen lisäainestuksen häviäminen tuhoaa herkästi myös lämppärin hanan vaikka neste kestäisikin pakkasta vaikka -35 astetta.
Tuollaisen vanhan nesteen haju on samantapainen kuin kissanpisulla![]()
Ja jos joku vaihtaa hanan niin hanan ja kennon väliset o-renkaat löytyy multa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Lämmityslaitteen venttiili
NBR käy yhtä hyvin. Itse asiassa toimii autoissa kaikkialla muualla paitsi ilmastointilaitteessa.toms kirjoitti:ja o-renkaat pitää olla EPDM-kumia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Lämmityslaitteen venttiili
Jos lakka on hilseillyt, ei sitä mielestäni(!) voi uudelleenlakata ilman hiomista, joka taas vaikuttaa maalipintaan. Eli hiotun kohdan päälle tulisi ruiskuttaa uutta maalia, niin että se peittää hiotun värimassan alueen. Ja helpointa on auton kokoisten palikoiden ollessa kyseessä, paikkamaalata ja sitten lakata koko osa yli. Toisaalta olisi hyvä tietää miksi lakkapinta on hilseillyt. Että kannattaako koko osa hioa ja maalta uudestaan yms..Kjomu kirjoitti:Samalla kysyisin voiko hilseilevälle lakalle tehdä paikkausta ruiskulla vai onko koko peli värjättävä uudelleen?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S