9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
-00,ajettu 190tkm.Nykii huomattavasti kahden tonnin kieppeillä,mutta ei vedätettäessä.Vikakoodit egr ja polttoainelinjaston painetunnistin......
Polttaa nykiessä moottorin vikavaloa.Merkkiliike:Jakajapumppu uusiksi 4500€.
Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Polttaa nykiessä moottorin vikavaloa.Merkkiliike:Jakajapumppu uusiksi 4500€.
Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Toi jakajapumppu ei liiemmin itestään ilmottele, kun on menossa riks, raks ja poks. Kyse on ennemminkin kertalaakista, eli matka katkeaa kuin seinään.
Luettiinko merkkiliikkeessä vikakoodeja? Kuulostaisi siltä, että ei, mutta miten on?
Luettiinko merkkiliikkeessä vikakoodeja? Kuulostaisi siltä, että ei, mutta miten on?
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Merkkiliike luki vikakoodit ja sanottiin,että painetunnistin on jakajapumpussa...Dieselhuolto taas sanoo,että siellä pumpussa mitään tunnistinta ole.
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Kenelläkäs niitä oli ollut niitä kampiakselin asentoanturin vaihtoja?
Millainen oireilu sillä oli?
Tekeekö nykimistä aina vai lämpimänä tai kylmänä?
En ehkä ihan vielä menisi suin päin vaihtamaan jakajapumppua
Kaikki nuo pumpun korkkaamisjutut, mitä olen lukenut ovat tulleet hyvin äkillisesti ilman sen kummempia oireita.
Millainen oireilu sillä oli?
Tekeekö nykimistä aina vai lämpimänä tai kylmänä?
En ehkä ihan vielä menisi suin päin vaihtamaan jakajapumppua

Kaikki nuo pumpun korkkaamisjutut, mitä olen lukenut ovat tulleet hyvin äkillisesti ilman sen kummempia oireita.
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Rikkinäinen kampiakselin asentoanturi saa aikaan ainakin sen että tyhjäkäynti soutaa/horskottaa/hörsköttää vai miten sen nyt sanoisi. Ja oireena on myös että auto saattaa sammua kesken ajon ja kun vähän odottelee niin sitten käy taas ok.
Taisi muuten olla aluksi tuollaista nykimistäkin tasavauhdilla kun ajeli.
Jos uuden immun ja vaikka ton kampiakselin asentoanturin vaihtaa ens alkuun. Ja tietty tarkistaa alipaineletkut. Polttoaineen paluuletkut?
Taisi muuten olla aluksi tuollaista nykimistäkin tasavauhdilla kun ajeli.
Jos uuden immun ja vaikka ton kampiakselin asentoanturin vaihtaa ens alkuun. Ja tietty tarkistaa alipaineletkut. Polttoaineen paluuletkut?
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
EGR:hän on helppo vilkaista myös itse siinä samalla kun katsoo letkut.Mike Hunt kirjoitti:
Jos uuden immun ja vaikka ton kampiakselin asentoanturin vaihtaa ens alkuun. Ja tietty tarkistaa alipaineletkut. Polttoaineen paluuletkut?
http://i206.photobucket.com/albums/bb13 ... R_irti.jpg
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Voi. Ja erityisesti jos ei ole alkuperäinen IMM niin voi tehdä tuota lämpimällä säällä, ilmeisesti IMM:n lämpöanturi antaa väärää infoa.stoneman kirjoitti: Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Multa hävisi tuo notkahdus kun putsasin imusarjan, egr venttiilin ja vaihdoin polttoaineen paluuletkut.stoneman kirjoitti:Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Suosittelen ensin tosiaan katsomaan tuon egr:n sekä imusarjan kunnon, koska nehän ovat ilmaisia toimenpiteitä.Teukka.k kirjoitti:Multa hävisi tuo notkahdus kun putsasin imusarjan, egr venttiilin ja vaihdoin polttoaineen paluuletkut.stoneman kirjoitti:Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Aiheesta löytyy foorumilta lisää haualla.
Ilmamäärän vaihtaminen suinpäin on ehkä vähän turhan liiottelua jo ihan hinnan takia, jos ei sitä ole mitenkään mitattu.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......
Nykyttää oikeastaan vain lämpimänä.Jos ajaa satasta meno on nykytyksen ja ce valon vaihtelua...jos ajaa 110 toimii kuin unelma.Liittyykö asiaan? käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin päästä kone yskähtelee vähän,kunnes käynti tasaantuu....