9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
stoneman
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 27, 2009 12:19

9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja stoneman »

-00,ajettu 190tkm.Nykii huomattavasti kahden tonnin kieppeillä,mutta ei vedätettäessä.Vikakoodit egr ja polttoainelinjaston painetunnistin......
Polttaa nykiessä moottorin vikavaloa.Merkkiliike:Jakajapumppu uusiksi 4500€.
Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Toi jakajapumppu ei liiemmin itestään ilmottele, kun on menossa riks, raks ja poks. Kyse on ennemminkin kertalaakista, eli matka katkeaa kuin seinään.
Luettiinko merkkiliikkeessä vikakoodeja? Kuulostaisi siltä, että ei, mutta miten on?
stoneman
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 27, 2009 12:19

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja stoneman »

Merkkiliike luki vikakoodit ja sanottiin,että painetunnistin on jakajapumpussa...Dieselhuolto taas sanoo,että siellä pumpussa mitään tunnistinta ole.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kenelläkäs niitä oli ollut niitä kampiakselin asentoanturin vaihtoja?
Millainen oireilu sillä oli?

Tekeekö nykimistä aina vai lämpimänä tai kylmänä?

En ehkä ihan vielä menisi suin päin vaihtamaan jakajapumppua :)
Kaikki nuo pumpun korkkaamisjutut, mitä olen lukenut ovat tulleet hyvin äkillisesti ilman sen kummempia oireita.
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Rikkinäinen kampiakselin asentoanturi saa aikaan ainakin sen että tyhjäkäynti soutaa/horskottaa/hörsköttää vai miten sen nyt sanoisi. Ja oireena on myös että auto saattaa sammua kesken ajon ja kun vähän odottelee niin sitten käy taas ok.

Taisi muuten olla aluksi tuollaista nykimistäkin tasavauhdilla kun ajeli.

Jos uuden immun ja vaikka ton kampiakselin asentoanturin vaihtaa ens alkuun. Ja tietty tarkistaa alipaineletkut. Polttoaineen paluuletkut?
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mike Hunt kirjoitti:
Jos uuden immun ja vaikka ton kampiakselin asentoanturin vaihtaa ens alkuun. Ja tietty tarkistaa alipaineletkut. Polttoaineen paluuletkut?
EGR:hän on helppo vilkaista myös itse siinä samalla kun katsoo letkut.

http://i206.photobucket.com/albums/bb13 ... R_irti.jpg
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja hz81 »

stoneman kirjoitti: Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Voi. Ja erityisesti jos ei ole alkuperäinen IMM niin voi tehdä tuota lämpimällä säällä, ilmeisesti IMM:n lämpöanturi antaa väärää infoa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Teukka.k
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 21:41
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

stoneman kirjoitti:Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Multa hävisi tuo notkahdus kun putsasin imusarjan, egr venttiilin ja vaihdoin polttoaineen paluuletkut.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Teukka.k kirjoitti:
stoneman kirjoitti:Voiko johtua imm:sta,pieni notkahdus kiihdytyksessä 2800-3000 havaittavissa.
Multa hävisi tuo notkahdus kun putsasin imusarjan, egr venttiilin ja vaihdoin polttoaineen paluuletkut.
Suosittelen ensin tosiaan katsomaan tuon egr:n sekä imusarjan kunnon, koska nehän ovat ilmaisia toimenpiteitä.
Aiheesta löytyy foorumilta lisää haualla.

Ilmamäärän vaihtaminen suinpäin on ehkä vähän turhan liiottelua jo ihan hinnan takia, jos ei sitä ole mitenkään mitattu.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
stoneman
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 27, 2009 12:19

Re: 9-3 Tid nykii kahdessa tonnissa......

Viesti Kirjoittaja stoneman »

Nykyttää oikeastaan vain lämpimänä.Jos ajaa satasta meno on nykytyksen ja ce valon vaihtelua...jos ajaa 110 toimii kuin unelma.Liittyykö asiaan? käynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin päästä kone yskähtelee vähän,kunnes käynti tasaantuu....
Vastaa Viestiin