Kannattaako 3" DP/2.0T?
Kannattaako 3" DP/2.0T?
Siis orig. viriboxi on, mutta toisiko tuon alkuputken vaihtaminen mitään lisähyötyä?
Siis teoriassa turboviive vähenee, entäpä käytännössä?
Siis teoriassa turboviive vähenee, entäpä käytännössä?
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kannattaako 3" DP/2.0T?
Eipä sitä paljoa hyötyä ole, ehkä ahdot nousee pikkasen nopeammin, mutta normaaliajossa hyöty on kai henkinen. Kun laitetaan lisää potkua koneeseen tarvitaan väljempää putkistoa jotta saadaan parempi hyöty.ajokoira kirjoitti:Siis orig. viriboxi on, mutta toisiko tuon alkuputken vaihtaminen mitään lisähyötyä?
Siis teoriassa turboviive vähenee, entäpä käytännössä?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kannattaako 3" DP/2.0T?
En laittaisi isompaa putkea ellet aio päivittää uutta softaa joka huomioi isomman putken. Omassa kärryssäni ei isompi putki vakio 185hv softalla ei toiminut niin hyvin kuin vakio softalla. Kiihdytys ajat 3 vaihteella huononivat alle 3500rpm:n lukemissa mutta yläkierroksilla veto hieman parani. Käytös ei muutenkaan ollut miellyttävä. Muistaakseni se93tbo valitteli samoista oireista.ajokoira kirjoitti:Siis orig. viriboxi on, mutta toisiko tuon alkuputken vaihtaminen mitään lisähyötyä?
Siis teoriassa turboviive vähenee, entäpä käytännössä?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Isot pojat puhuu ettei 3" DP:tä toimi normisoftan tai softan joka ei ole sille tehty kanssa johtuen vastapaineesta.
T7 on kuitenkin sen verran kranttu että useasti käy niin että tehot laskee jos osia vaihdetaan ilman softamuutoksia.
Täytyypä kaivaa yhdet dynolaput viggenistä, putkisto, IC, porttaus jne ja vakiosofta.
Myöskään PPC:tä ei saa stage III softalla koska tällöin auton voisi paluttaa vakio-ohjelmalle 3" DP:n kanssa.Det må fungera med Steg 2 och 3" framrör för vissa, men man bör absolut kolla med trimleverantören innan med försöker sig på det. Ofta får man problem med denna kombination, iom att programvaran inte är anpassad för det lägre avgasmottrycket.
Garanterat därför som BSR inte säljer PPC Steg 3, för det blir inte bra när man väl byter tillbaka programvaran till original med bibehållet 3" framrör gissar jag.
T7 on kuitenkin sen verran kranttu että useasti käy niin että tehot laskee jos osia vaihdetaan ilman softamuutoksia.
Täytyypä kaivaa yhdet dynolaput viggenistä, putkisto, IC, porttaus jne ja vakiosofta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Hmmm... mielenkiintoista mikäs osa se tuota vastapainetta mittailee tuossa T7:ssa? Mites T5:ssa sitten? Tulipahan mieleen kun kattelin tuota pakosarjaa ja vertasin puhaltimen aukkoa niin melkoinen kynnys tuossa pakosarjassa verrattuna puhaltimen sisäänmenoon? Oudolta kyllä vaikuttaa tuo DP:n koon vaikutus jos vastapainetta ei mittailla? Mites tuo lamdan paikan vaikutus?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Eipä sitä mikään mittaile, mutta kun hyrrä pyöriin DP:n kanssa vapaammin niin myös vastapaine pienempi.
Siis teoriassa lähes kaikki T7:n yhteydessä vaihdetut ilman softa muutoksia johtaa tulokseen että tehot alle sen mitä oli tai sitten moottori ei muuten futaa normaalista. Yksi suuri syy tähän on ilmamassa ohjaus --> MAF. Vaikka MAFi on heti putsarin jälkeen, niin kakki osat sen jälkeen vaikuttavat ko. mittauksen toimintaa. Itse mittaus ei sinänsä muutu, mutta MAFin kalibrointi pistettä joudutaan muuttamaan lambdan näyttämän perusteella. Jos ja kun näin tapahtuu, ei järjestelmä en toimi suunnitellusti ja yleensä tulos < lähtö.
Siis teoriassa lähes kaikki T7:n yhteydessä vaihdetut ilman softa muutoksia johtaa tulokseen että tehot alle sen mitä oli tai sitten moottori ei muuten futaa normaalista. Yksi suuri syy tähän on ilmamassa ohjaus --> MAF. Vaikka MAFi on heti putsarin jälkeen, niin kakki osat sen jälkeen vaikuttavat ko. mittauksen toimintaa. Itse mittaus ei sinänsä muutu, mutta MAFin kalibrointi pistettä joudutaan muuttamaan lambdan näyttämän perusteella. Jos ja kun näin tapahtuu, ei järjestelmä en toimi suunnitellusti ja yleensä tulos < lähtö.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tässä vielä nämä käppyrät, jotka lupasin.
Eli eka orkkissofta ja (3" täysputki ja racekissa, IC, sekä hieman muunnettu kansi). Hippuarvoja ei niinkään kannata katsoa, mutta käyrien muoto sen sijaan kertoo paljon kuinka hyvin paletti pelaa orkkissoftalla. Vertailun vuoksi viggenin orkkis vääntö käyrä noudattelee modattua softaa mutta vain alemmalla tasolla.


Eli eka orkkissofta ja (3" täysputki ja racekissa, IC, sekä hieman muunnettu kansi). Hippuarvoja ei niinkään kannata katsoa, mutta käyrien muoto sen sijaan kertoo paljon kuinka hyvin paletti pelaa orkkissoftalla. Vertailun vuoksi viggenin orkkis vääntö käyrä noudattelee modattua softaa mutta vain alemmalla tasolla.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Jatkoa
Tämä asia tuli harvinaisen selväksi, kiitoksia!
Toinen kysymys sitten koskeekin noita stegejä...kuinka paljon pitää pistää rahaa so. missä rupeaa olemaan tuntuvaa eroa tähän nykyvempeleeseen.
Siis edelleen 2.0T, orig. viriboxi on, mutta josko tuota potkua lisää??
Toinen kysymys sitten koskeekin noita stegejä...kuinka paljon pitää pistää rahaa so. missä rupeaa olemaan tuntuvaa eroa tähän nykyvempeleeseen.
Siis edelleen 2.0T, orig. viriboxi on, mutta josko tuota potkua lisää??
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tää on paha kysymys sillä nälkä kasvaa syödessä. Toisille riittää pelkkä ekan tason vititys ja joillekkin voi käydä niin että vuoden sisällä on jo 5. askelma menossa. JOs paha kuume iskee niin tämä on loputon suo.
Hinnat saat noilta viripajoilta kun kysyt esim:
http://www.maptun.fi
http://www.speedparts.se
http://nordictuning.com/
Hinnat saat noilta viripajoilta kun kysyt esim:
http://www.maptun.fi
http://www.speedparts.se
http://nordictuning.com/
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ainakin 185hv 9-3 ja stage 1 on vissi ero. Mutta...kyllä tää on jo aika lussu...
Paitsi ei turbosaabisteille tietysti.
Jatkuvat henkiset taistelut itsesnsä kanssa lisävirittelyiden kanssa.

Jatkuvat henkiset taistelut itsesnsä kanssa lisävirittelyiden kanssa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Totta. On sitä tullut pitkään mietittyä, vaihtaisiko ahtimen ja hommaisi steg 4:n, mutta kun on laskeskellut, kuinka kalliiksi NG900:n päivittäminen tulee steg 3+peinu kirjoitti:Jatkuvat henkiset taistelut itsesnsä kanssa lisävirittelyiden kanssa.

Toisaalta voi olla ihan hyvä asia toi mun tuleva duunikärry 9-3 SS 1.8i. Jos olisin saanut vongattua itselleni 1.8t:n, niin pakkohan sitä olis ollut laittaa heti (ja meinaan todellakin HETI) PPC -tilaus steg 1:stä vetämään. Ja sitten kun nälkä kasvaa syödessä, niin kohta siinä olis tietty ollut joku steg 3, ja auto ei edes olis mun. Ja rahakierre senkun kasvaisi. Kun tulee ajeltua duunimatkat tuolla 1.8i:llä, niin taatusti vit




Näköjään homman nimi on se, että jos antaa pikkusormen, niin... Meikäläinen nimittäin laittoi autoonsa keväällä 2001 BSR:n steg 1:n ja sen jälkeen ei ole enää ollut paluuta vakio NG900:een

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Wau! Mistäköhän tuo auton omistaja on hommannut tuon Aeron laatikon ja koneen? Mahtavat maksaa mansikoita? Kenties SDCC:ltä?Eski kirjoitti:ProCarin pihassa seisoo eräs 9-5 johon on tulossa Maptunin steg5, mutta ensin vaihdetaan nokalle Aeron kone ja vaihdelaatikko, kunnon cooleri yms pientä... Niin ja ei autossa nytkään mitään vikaa ole, mutta pitäähän sitä vähän parannella![]()
Eski
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Eski kirjoitti:ProCarin pihassa seisoo eräs 9-5 johon on tulossa Maptunin steg5, mutta ensin vaihdetaan nokalle Aeron kone ja vaihdelaatikko, kunnon cooleri yms pientä... Niin ja ei autossa nytkään mitään vikaa ole, mutta pitäähän sitä vähän parannella![]()
Eski
miksiköhän siihen on tulee "Aeron" laatikko, koska kaikissa 9-5 tietääkseni samat laatikot 2.0t 150 hv lähtien. Eikä koneessakaan tietääkseni mitään suuria eroja -00 lähtien

Mutta kuullostaa kyllä aika mielenkiintoista

Saab 9-3 TTID Vector 2008