Raidetangon sisäpää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
SUKUVIKA
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 18:27
Paikkakunta: Riihimäki

Raidetangon sisäpää

Viesti Kirjoittaja SUKUVIKA »

Eikö ysisatkun TEHOSTAMATTOMAAN raidetankoon tosiaan saa sisäpäitä?
Näin kertoi paikallinen varaosa kauppias.
Mikä lääkkeeksi kun katsastus meinaa jäädä moisesta "pikkujutusta" kiinni..?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Raidetangon sisäpää

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se on säädettävää mallia. Tosin vaarana on, että jos nivel on pahoin kulunut, niin säädön jälkeen on vaarana nivelen totaalinen pettäminen esim. jyrkässä käännöksessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SUKUVIKA
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 18:27
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Raidetangon sisäpää

Viesti Kirjoittaja SUKUVIKA »

Joo,niinhän se on.Taitaa vaan säätö mahdollisuuskin olla jo loppu.No,pitänee etsiä vähemmän väljä käytetty..
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8112
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Raidetangon sisäpää

Viesti Kirjoittaja mestari »

teoriaa: jos siinä sisäpäässä on samanlainen kuppi holkki ja pallo kuten 96 hamas tangossa, en ymmärrä miten se totaalisesti pettäisi kiristyksen jälkeen. edellyttäen tietysti että lukitus tulee kuntoon
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Raidetangon sisäpää

Viesti Kirjoittaja stara »

noissa yleensä on pieni muovikuppi teräspallon vastinpintana. varmaan monen muunkin auton vastaava kuppi siihen käy, kun mallin kanssa haratsujen hyllyiltä katselisi. Ei saa kiristää liikaa, koska silloin se muovi voi haljeta ja siten peli on menetetty ja rasvaa kanssa. Oikea kireys koestetaan panemalla siihen akselin nokkaan joku pieni paino, jolla se vielä liikkuu, en muista ulkoa, oliskohan jotain puolen kilon luokkaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin