
alkaa olla vitsit vähissä
alkaa olla vitsit vähissä
olen 3 kampiakselin stefaa vaihtanut hihnapyörän taakse ja viel valuu öljyä viimeinen stefa saabin oma hintaan 52 eukkoo mistä v. se oikeen voi vuotaa . onko nyt sit niin että olis se vihon viimeinen hihnapyörä vaihdettava . voiko se vuodella sieltä pyörän juuresta . ja .. paljonkohan se uus pyörä maksas onks antaa arvioo osan saa varmaan vaan saabin tiskiltä sopu hintaan 

Re: alkaa olla vitsit vähissä
Miltä se vanhan hihnapyörän kaula näyttää siitä kohdasta mihin stefan huuli osuu? Jos siinä ei ole kovin syvää uraa, tuskin vuoto johtuu hihnapyörästä.
Kysy PCS:stä http://www.pro-carservice.com hihnapyörän hintaa:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _ovr.shtml
Tuolla ketjussa näistä viimeksi kirjoiteltiin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 82#p638582
Kysy PCS:stä http://www.pro-carservice.com hihnapyörän hintaa:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _ovr.shtml
Tuolla ketjussa näistä viimeksi kirjoiteltiin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 82#p638582
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: alkaa olla vitsit vähissä
ennenvanhaan tosiaan sorvattiin em siivapyörä ja holkitettiin se, sit taas kesti ikuisuuden.
onnistuisko nykyäänkin?
onnistuisko nykyäänkin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: alkaa olla vitsit vähissä
vastaavanlainen tapaus oli töissä, kiertokangen laakerit väljät. pääsi ajossa uuden stefan välistä öljyä pois. autona oli tosin 9-5. mutta esimerkki.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: alkaa olla vitsit vähissä
Miten kiertokankien laakerien väljyys aiheuttaa öljyvuotoa stefasta?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: alkaa olla vitsit vähissä
no sittenpä soittelin saabin huoltoon .sanoi että vaihda öljypumpun tiiviste niin kyllä auttaa ,eikä kuulema voi vuotaa vauhtipyörän juuresta
(katastuksesta tuli muuten hylsy kyseisestä öljyvuodosta sanoi että suomen maaperä saastuu sun autostas) 


Re: alkaa olla vitsit vähissä
Vauhtipyörän juuresta voi hyvinkin vuotaa. Se nyt tosin on toisessa päässä konetta. Yleisin syy on ollut alumiinivalukappaleen, jonka läpi öljy virtaa kannesta takaisin öljypohjaan, jonka kiinnityspultit on löystyneet.ruttunen kirjoitti:no sittenpä soittelin saabin huoltoon .sanoi että vaihda öljypumpun tiiviste niin kyllä auttaa ,eikä kuulema voi vuotaa vauhtipyörän juuresta(katastuksesta tuli muuten hylsy kyseisestä öljyvuodosta sanoi että suomen maaperä saastuu sun autostas)
900C -86
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: alkaa olla vitsit vähissä
anteeksi kauheasti
nyt tuli käsitettyä väärin, eli unohtakaa tuo aikaisempi kommentti. tosiaan töissä oli 9-5 saab ja öljyä tuli laatikon ja lohkon välistä (kampiakselin taaempi stefa) vaikka oli itse vaihtanut stefan pari kertaa ja ei uskonut toisen kerran jälkeen asennusvirheeseen ja tarkemmin tutkittua kampiakselissa oli jo välystä niin paljon että pääsi liikkumaan ja stefa ei pitänyt öljyjä koneessa. tämä tosiaan tuli vain kun autolla kävi ajamassa, mutta ei nosturilla kierrätettäessä. selvisi siinä samalla se outo "kolina" kun autolla kiihdytti.

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: alkaa olla vitsit vähissä
Eli kampiakselin päittäislaakerointi oli väljä, "crankwalk". Ensimmäistä kertaa Saabin koneessa tuollaisesta kuulee, mutta puutteellinen voitelu voi aiheuttaa monenlaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: alkaa olla vitsit vähissä
Jos omistajalla on ollut tapana seistä kytkimellä aina liikennevaloissa tms. kun auto on paikallaan niin päittäisliuskat voivat hyvinkin kulua. Tyhjäkäyntikierroksilla voitelu on heikkoa ja laakereiden pinta-ala on kuitenkin melko pieni.jcarlson kirjoitti:Eli kampiakselin päittäislaakerointi oli väljä, "crankwalk". Ensimmäistä kertaa Saabin koneessa tuollaisesta kuulee, mutta puutteellinen voitelu voi aiheuttaa monenlaista.
Yhdestä irtonaisena hankkimastani Fordin 2.9 koneesta meni liuskat vaihtoon, konetta auton perästä nostettaessa tuntui hihnapyörän pitkittäisliike kumman laajalta. Mitattaessa päittäisvälys oli melkein 4 kertaa huoltoraja

Re: alkaa olla vitsit vähissä
vien auton torekille korjattavaks ,eiköhän se öljy vuoto lopu
Re: alkaa olla vitsit vähissä
torek-auto korjas öljyvuodon oli muuttunut öljypumpun o-rengas kovaks muoviks 
