alkaa olla vitsit vähissä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

olen 3 kampiakselin stefaa vaihtanut hihnapyörän taakse ja viel valuu öljyä viimeinen stefa saabin oma hintaan 52 eukkoo mistä v. se oikeen voi vuotaa . onko nyt sit niin että olis se vihon viimeinen hihnapyörä vaihdettava . voiko se vuodella sieltä pyörän juuresta . ja .. paljonkohan se uus pyörä maksas onks antaa arvioo osan saa varmaan vaan saabin tiskiltä sopu hintaan :oops:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja jus »

Miltä se vanhan hihnapyörän kaula näyttää siitä kohdasta mihin stefan huuli osuu? Jos siinä ei ole kovin syvää uraa, tuskin vuoto johtuu hihnapyörästä.

Kysy PCS:stä http://www.pro-carservice.com hihnapyörän hintaa:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _ovr.shtml

Tuolla ketjussa näistä viimeksi kirjoiteltiin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 82#p638582
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8112
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja mestari »

ennenvanhaan tosiaan sorvattiin em siivapyörä ja holkitettiin se, sit taas kesti ikuisuuden.
onnistuisko nykyäänkin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

vastaavanlainen tapaus oli töissä, kiertokangen laakerit väljät. pääsi ajossa uuden stefan välistä öljyä pois. autona oli tosin 9-5. mutta esimerkki.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Miten kiertokankien laakerien väljyys aiheuttaa öljyvuotoa stefasta?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

no sittenpä soittelin saabin huoltoon .sanoi että vaihda öljypumpun tiiviste niin kyllä auttaa ,eikä kuulema voi vuotaa vauhtipyörän juuresta 8O (katastuksesta tuli muuten hylsy kyseisestä öljyvuodosta sanoi että suomen maaperä saastuu sun autostas) :lol:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja ASTech »

ruttunen kirjoitti:no sittenpä soittelin saabin huoltoon .sanoi että vaihda öljypumpun tiiviste niin kyllä auttaa ,eikä kuulema voi vuotaa vauhtipyörän juuresta 8O (katastuksesta tuli muuten hylsy kyseisestä öljyvuodosta sanoi että suomen maaperä saastuu sun autostas) :lol:
Vauhtipyörän juuresta voi hyvinkin vuotaa. Se nyt tosin on toisessa päässä konetta. Yleisin syy on ollut alumiinivalukappaleen, jonka läpi öljy virtaa kannesta takaisin öljypohjaan, jonka kiinnityspultit on löystyneet.
900C -86
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

anteeksi kauheasti :D nyt tuli käsitettyä väärin, eli unohtakaa tuo aikaisempi kommentti. tosiaan töissä oli 9-5 saab ja öljyä tuli laatikon ja lohkon välistä (kampiakselin taaempi stefa) vaikka oli itse vaihtanut stefan pari kertaa ja ei uskonut toisen kerran jälkeen asennusvirheeseen ja tarkemmin tutkittua kampiakselissa oli jo välystä niin paljon että pääsi liikkumaan ja stefa ei pitänyt öljyjä koneessa. tämä tosiaan tuli vain kun autolla kävi ajamassa, mutta ei nosturilla kierrätettäessä. selvisi siinä samalla se outo "kolina" kun autolla kiihdytti.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eli kampiakselin päittäislaakerointi oli väljä, "crankwalk". Ensimmäistä kertaa Saabin koneessa tuollaisesta kuulee, mutta puutteellinen voitelu voi aiheuttaa monenlaista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja Hessu »

jcarlson kirjoitti:Eli kampiakselin päittäislaakerointi oli väljä, "crankwalk". Ensimmäistä kertaa Saabin koneessa tuollaisesta kuulee, mutta puutteellinen voitelu voi aiheuttaa monenlaista.
Jos omistajalla on ollut tapana seistä kytkimellä aina liikennevaloissa tms. kun auto on paikallaan niin päittäisliuskat voivat hyvinkin kulua. Tyhjäkäyntikierroksilla voitelu on heikkoa ja laakereiden pinta-ala on kuitenkin melko pieni.
Yhdestä irtonaisena hankkimastani Fordin 2.9 koneesta meni liuskat vaihtoon, konetta auton perästä nostettaessa tuntui hihnapyörän pitkittäisliike kumman laajalta. Mitattaessa päittäisvälys oli melkein 4 kertaa huoltoraja :)
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

vien auton torekille korjattavaks ,eiköhän se öljy vuoto lopu
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: alkaa olla vitsit vähissä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

torek-auto korjas öljyvuodon oli muuttunut öljypumpun o-rengas kovaks muoviks :lol:
Vastaa Viestiin