Virrat jäävät päälle

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Onkos muilla ollut tuollaista ongelmaa? Eli vaikka kääntää virtalukon off asentoon ja ottaa avaimen pois niin ainakin mittarivalot, ajovalot ja tupakansytytin jäävät päälle. En huomannut katsoa sammuiko ACC tai SCC mutta ekan kerran nyt teki tuon.. korjaantui laittamalla virrat päälle ja uudestaan pois. Ei iso juttu mutta voi olla petollinen jos joskus päivällä ei huomaakkaan että virrat jää päälle. Auto on 96 vuoden CDE.
Viimeksi muokannut cealdyn, Ti Syys 15, 2009 07:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja jus »

Painoitko jarrua silloin kun virrat jäivät päälle? Onko takavalopolttimot oikeanlaiset kaksilankaiset niissä paikoissa missä kuuluu olla kaksilankaiset?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

jus kirjoitti:Painoitko jarrua silloin kun virrat jäivät päälle? Onko takavalopolttimot oikeanlaiset kaksilankaiset niissä paikoissa missä kuuluu olla kaksilankaiset?
Hmm en muista painoinko jarrua sillon ku tuo tapahtui, kävin nyt kokeilemassa sammuttamista jarrua painaessa sekä ilman, ei jäänyt palamaan. Täytyy vilkaista nuo polttimot vielä kohta... missäs kohti kaksilankaiset täytyy olla?

Edit: Alimpana uloimmat polttimot olivat 2 lankaiset eli ihan oikealla kohdalla pitäisi olla.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kuulostaa virtalukon pohjalta? mutta miten nuo polttimot voi vaikuttaa asiaan? :o
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Äsken en meinannut enää saada virtoja pois millään :O monta kertaa hankasin käyntii ja pois päältä mutta ei vaikutusta, jätin sitten parkit päälle ja kävin nopeasti kaupassa ja sillä välin oli itsestään (!) sammuneet valot. Virta tosiaan tuli ainakin etuvaloille, mittareille, tupakansytyttimelle ja fasten belts valolle. Ei kuitenkaan esim mittariston ajotietokoneelle, SCC:lle tai ACC:lle.

Kai tässä pitää alkaa virtalukon pohjan vaihtoon..?

Onkos tuossa mitä releitä mistä voisi vikaa vielä etsiä? Nimittäin oudosti virrat kyllä menivät pois kun auton sammutin mutta ehdin kävellä 5 metriä autolta pois ja valot syttyivät.. tämän jälkeen oli sitten vaikeuksia saada pois päältä. Hieman viittaisi johonki huonoon kontaktiin..?
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Päivitetäänpä vielä sen verran että valot sammuvat kun käyttää ajovalojen katkaisinta parkeilla ja takaisin 8O Nyt alkaa enemmän tuntumaan että vika olisi virtalukon sijaan jossain releessä tai tuossa katkaisimessa..? Onkohan tonnarista saatavana sähkökaaviota jostain?
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Otappa valokatkaisin irti ja katso että se ei ole takaa sulanut tjs. Valojen releitä myös kannattaa tutkia.

Ilmeisesti jostain jatkuva virta o oikarissa valojen tai parkkien tai mittarinvalojen kanssa. Tai kytkeytyneenä silloinkin kun ei pitäisi...

Ps. Mulla on katkaisijoita ja virtalukon pohjia joutavana jos ilmenee tarvetta.
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: Virrat jäävät päälle

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

j0ne kirjoitti:Otappa valokatkaisin irti ja katso että se ei ole takaa sulanut tjs. Valojen releitä myös kannattaa tutkia.

Ilmeisesti jostain jatkuva virta o oikarissa valojen tai parkkien tai mittarinvalojen kanssa. Tai kytkeytyneenä silloinkin kun ei pitäisi...

Ps. Mulla on katkaisijoita ja virtalukon pohjia joutavana jos ilmenee tarvetta.
Noniin, kiitoksia.. sieltähän se vika (toivottavasti) löytyi :) olisi pitänyt heti tuo katkaisin katsoa, sieltä oli tosiaan tuo yksi nasta sulanut sen verran irti että kosketus pätki. Käyn huomenna yhdestä romisautosta vilkaisemassa onko siinä kytkin ehjä ja ei ole niin laittelen sitten yv:tä.
Oli muuten taas EPC:ssä looginen nimi tuolla: "muuntaja".
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
Vastaa Viestiin