Virrat jäävät päälle
Virrat jäävät päälle
Onkos muilla ollut tuollaista ongelmaa? Eli vaikka kääntää virtalukon off asentoon ja ottaa avaimen pois niin ainakin mittarivalot, ajovalot ja tupakansytytin jäävät päälle. En huomannut katsoa sammuiko ACC tai SCC mutta ekan kerran nyt teki tuon.. korjaantui laittamalla virrat päälle ja uudestaan pois. Ei iso juttu mutta voi olla petollinen jos joskus päivällä ei huomaakkaan että virrat jää päälle. Auto on 96 vuoden CDE.
Viimeksi muokannut cealdyn, Ti Syys 15, 2009 07:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Virrat jäävät päälle
Painoitko jarrua silloin kun virrat jäivät päälle? Onko takavalopolttimot oikeanlaiset kaksilankaiset niissä paikoissa missä kuuluu olla kaksilankaiset?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Virrat jäävät päälle
Hmm en muista painoinko jarrua sillon ku tuo tapahtui, kävin nyt kokeilemassa sammuttamista jarrua painaessa sekä ilman, ei jäänyt palamaan. Täytyy vilkaista nuo polttimot vielä kohta... missäs kohti kaksilankaiset täytyy olla?jus kirjoitti:Painoitko jarrua silloin kun virrat jäivät päälle? Onko takavalopolttimot oikeanlaiset kaksilankaiset niissä paikoissa missä kuuluu olla kaksilankaiset?
Edit: Alimpana uloimmat polttimot olivat 2 lankaiset eli ihan oikealla kohdalla pitäisi olla.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Virrat jäävät päälle
kuulostaa virtalukon pohjalta? mutta miten nuo polttimot voi vaikuttaa asiaan? 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Virrat jäävät päälle
Äsken en meinannut enää saada virtoja pois millään :O monta kertaa hankasin käyntii ja pois päältä mutta ei vaikutusta, jätin sitten parkit päälle ja kävin nopeasti kaupassa ja sillä välin oli itsestään (!) sammuneet valot. Virta tosiaan tuli ainakin etuvaloille, mittareille, tupakansytyttimelle ja fasten belts valolle. Ei kuitenkaan esim mittariston ajotietokoneelle, SCC:lle tai ACC:lle.
Kai tässä pitää alkaa virtalukon pohjan vaihtoon..?
Onkos tuossa mitä releitä mistä voisi vikaa vielä etsiä? Nimittäin oudosti virrat kyllä menivät pois kun auton sammutin mutta ehdin kävellä 5 metriä autolta pois ja valot syttyivät.. tämän jälkeen oli sitten vaikeuksia saada pois päältä. Hieman viittaisi johonki huonoon kontaktiin..?
Kai tässä pitää alkaa virtalukon pohjan vaihtoon..?
Onkos tuossa mitä releitä mistä voisi vikaa vielä etsiä? Nimittäin oudosti virrat kyllä menivät pois kun auton sammutin mutta ehdin kävellä 5 metriä autolta pois ja valot syttyivät.. tämän jälkeen oli sitten vaikeuksia saada pois päältä. Hieman viittaisi johonki huonoon kontaktiin..?
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Virrat jäävät päälle
Päivitetäänpä vielä sen verran että valot sammuvat kun käyttää ajovalojen katkaisinta parkeilla ja takaisin
Nyt alkaa enemmän tuntumaan että vika olisi virtalukon sijaan jossain releessä tai tuossa katkaisimessa..? Onkohan tonnarista saatavana sähkökaaviota jostain?

9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Virrat jäävät päälle
Otappa valokatkaisin irti ja katso että se ei ole takaa sulanut tjs. Valojen releitä myös kannattaa tutkia.
Ilmeisesti jostain jatkuva virta o oikarissa valojen tai parkkien tai mittarinvalojen kanssa. Tai kytkeytyneenä silloinkin kun ei pitäisi...
Ps. Mulla on katkaisijoita ja virtalukon pohjia joutavana jos ilmenee tarvetta.
Ilmeisesti jostain jatkuva virta o oikarissa valojen tai parkkien tai mittarinvalojen kanssa. Tai kytkeytyneenä silloinkin kun ei pitäisi...
Ps. Mulla on katkaisijoita ja virtalukon pohjia joutavana jos ilmenee tarvetta.
Re: Virrat jäävät päälle
Noniin, kiitoksia.. sieltähän se vika (toivottavasti) löytyij0ne kirjoitti:Otappa valokatkaisin irti ja katso että se ei ole takaa sulanut tjs. Valojen releitä myös kannattaa tutkia.
Ilmeisesti jostain jatkuva virta o oikarissa valojen tai parkkien tai mittarinvalojen kanssa. Tai kytkeytyneenä silloinkin kun ei pitäisi...
Ps. Mulla on katkaisijoita ja virtalukon pohjia joutavana jos ilmenee tarvetta.

Oli muuten taas EPC:ssä looginen nimi tuolla: "muuntaja".
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674