Kampuran asentoanturiko??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

Eli kävi näin, että ajossa n. 60 vauhdissa kun asfaltti vaihtui soralle niin ruopusta hyytyi täysin. Kaasupedaali pohjassa ei reagoinut mitenkään(auto oli siis olevinaan ainakin käynnissä, moottorijarrulla kiekat 3000) seuraavasta ruopusta nykien pyrki etiäpäin hetken kun kaasu pohjassa, tän jälkeen kytkin pohjaan ja sammui :evil:

Mikään varoitusvalo, ei ce eikä muukaan syttynyt. Nyt ei käynnisty.

Eli oma veikkaus olisi kampiakselin asentoanturi, mut mene ja tiedä.

DI-kassu ei omalla kokemuksella ole ikinä mennyt näin täydestä laulusta.

Voiko olla kaasuläppäkotelo?

Aero ja ajettu 135tkm, huohotinpäivitys on, imm ja kaasul.kotelo vaihdettu n.15tkm sitten. Anturia eikä kasettia vaihdettu. niin ja bensapumppu kerran vaihdettu 30tkm sitten.

Kokemuksia ja Arvauksia lukijoilla??
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Anna jäähtyä ja kokeile käyntiin, voit myös kokeilla jäähdyttää sen asentoanturin jollain aineella. Jos viilennyksen jälkeen toimii, niin tiedät minkä osan hommaat.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Asentoanturin voi mitata vastusmittarilla. Liitin on moottorin kuskin puoleisessa päädyssä telineessä parin muun liittimen kanssa. Muistaakseni etummainen(väri tais olla sininen) ja liittimistä 1 ja 2 pitäis löytyä 890+-60Ω.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

yön yli jäähdyttyään ei lähtenyt käyntiin. mutta joko kuvittelin tai kone lupaili 2kertaa 5 sek. starttauksen aikana. voi toki olla toiveajattelua :?

tarvii nyt mittailla se anturi, onko nuo luvut varmat faktat?
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Ei ole faktaa, koska muistin väärin. Arvo on 860+/-90 ohmia kylmänä eli noin 20°C.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
saabistiruotsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja saabistiruotsi »

Minulle neuvottiin asentoanturin koettamista näin:

Jos startatessa kierroslukumittari antaa jonkunnäköistä näyttöä, ei vika ole anturissa. Kokeileppas.
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

mittasin anturin ja tulos 861. Tuon mukaan kunnossa kai. Mut samalla kun liitin oli auki niin irrotettiin tu di-kassu ja tutkailtiin, no eipä siinä päällisin puolin mitään näy. palikat ja liittimet kiinni ja starttia. käynnisty ja sammu samantien. Voiko olla sytkäkasetissa vika?? Ikinä ei itellä oo ajossa kyl noin hajonnut :evil:
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

yksinpuhelua, kiekkamittari joo herää henkiin startatessa,kiitoksia neuvoista!!

kokeillaan uudella kasetilla :D :saab: :D
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

Eipä toiminut kasetilla. Lupasivat ottaa sen takaisin, tod. näköinen syy on bensapumppu. Onko pumpulle relettä sulakkeen lisäksi??
Pumppu vaihdettu ekan kerran 122tkm. ja nyt 135 mittarissa ja kaput!! aika lyhytkestoista tavaraa..
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Kait pumpussa on takuu voimassa kun noin äkkiä meni, oliko tarvike :idea:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

edellisen omistajan aikana vaihdettu pumppu.
Pumpun kait pitäisi hurahtaa kun kääntää virrat päälle??
No ei inahda.. mitä maksaa saabilla uus?
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Muistaakseni bensapumppu saa "käyntitiedon" kampiakselin asentotunnistimelta, eli jos anturi on rikki ei myöskään pumppu lähde pyörimään. Sille pumpulle on oma rele nro.102 joka sijaitsee kojelaudan alla ratin vieressä.

Edit. sama rele ohjaa myös happianturin esilämmitystä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

samaan syssyyn vaihettu myös tuo kampiakselin asentoanturi, ei pitäs siinä vikaa olla. Sitä ei huvita palauttaa jääköön paikalleen ei ollu niin ketterä homma meikäläisen lapioille. ompahan varalla... :|
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Munkin 9-5 on viikon aikan ollut parikertaa lähtemättä käyntiin. Lämmin kone ei hörähtänyt käyntiin, starttas vaan. Vähän aikaa kun odotteli ja välissä kokeili, niin lähti käyntiin. Mittasin kampuran anturin, niin näytti ihan mitä sattuun, silti lähti nyt käyntiin. Pitänee varmaan lähtä anturi ostoksille. Mites tuo Di-poksi. Mikäli olen oikeen ymmärtänyt, niin se menee yleensä kerrasta paskaksi, eikä välissä toimi ja välissä ei. Vai olenko väärässä ??
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Kampuran asentoanturiko??

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

9airo5 kirjoitti:samaan syssyyn vaihettu myös tuo kampiakselin asentoanturi, ei pitäs siinä vikaa olla. Sitä ei huvita palauttaa jääköön paikalleen ei ollu niin ketterä homma meikäläisen lapioille. ompahan varalla... :|
Mittaa sulakkeelta 19 (sulakkeen ylempi liitin on tuleva + ja sitten mittarin - pää hyvään maadoitukseen) tuleeko sinne jännitä 1s ajaksi kun laitat virran päälle jos tulee vika on pumpun päässä (joka viallinen pumppu tai johdot poikki) jos ei niin vaihda rele tai tarkasta johdot.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin