Bensapumpun vaihdon kesto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

Bensapumpun vaihdon kesto

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Kauanko bensapumpun vaihto NG900:sessa SAA kestää?

Minulla on ollut auto korjaamolla sen verran kauan jo (ja työt on aloitettu), etten jaksaisi enää odottaa, niin haluan vain tiedon ettei korjaamo laskuttaa valohoidosta monta tuntia. :evil:
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
saabracing
"Hölösuu"

Re: Bensapumpun vaihdon kesto

Viesti Kirjoittaja saabracing »

varmaan kestää ku ne ottaa tankin irti ja kaikki kiinnikkeet menee paskaks yms...

nopein konsti on leikata peltisaksilla reikä takapenkin alle ja sitä kautta vaihtaa se pumppu :wink:

haulla löytyy juttua...

joku 2 tunnin homma ite tehtynä...
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

Selvä homma. Tässä tapauksessa korjaamo otti tankin pois.

Työt aloitettiin vissiin puoli 12 maissa. 3 maissa he rupesivat kasaamaan auton, eikä ollut varmaa tuleeko se valmiiks tänään.
mursu
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja mursu »

Nikke_M kirjoitti:Selvä homma. Tässä tapauksessa korjaamo otti tankin pois.

Työt aloitettiin vissiin puoli 12 maissa. 3 maissa he rupesivat kasaamaan auton, eikä ollut varmaa tuleeko se valmiiks tänään.
Kuulostaa ihan normaalilta. Itse tein alakautta, meni pari iltaa yksikseen kun askarteli ja opetteli, ja piti tankin pannat ehjinä.

Seuraavan kerran meni pari tuntia, kun viikon sisällä pumppu porsi uudestaan ja leikkasin takapenkin alle huoltoluukun :)
mestari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mestari »

miksi se porsi uudestaan? laitoitko vanhan pumpun vaiko tarvikkeen ja minkä sitten viimeksi?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mursu
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja mursu »

mestari kirjoitti:miksi se porsi uudestaan? laitoitko vanhan pumpun vaiko tarvikkeen ja minkä sitten viimeksi?
Vaihdoin walbron pumpun hajoneen tilalle, ja motonetistä tuli sen mukana bensaletkut...

... bensaletkua joka ei sitten kestänyt kovin pitkään. Oli letku tyylikkäästi haljennut keskeltä, ämpärissä. :)

Eli kannattaa miettiä mitä letkua remontissa käyttää, vai lämmitteleekö vanhat pillit uusiksi.
tnt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja tnt »

Mulla viihtyi auto korjaamolla täyden työpäivän kun vaihdettiin pumppu.
9-3Aero-01
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Itse nosturilla tankki pudottaen vaihdossa meni reilu pari tuntia. Kiinnikkeiden kanssa ei ollut murheita, joten niissä saa aikaa palamaan hieman ekstraa, samoin jos hajottaa bensaputkien liittimiä.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SS
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SS »

3,5h meni MetroAutossa Motonetin Walbron kanssa (jonka mukana ei tullut yhtään letkua).
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Nikke_M
"Hölösuu"
Viesti:

SS kirjoitti:3,5h meni MetroAutossa Motonetin Walbron kanssa (jonka mukana ei tullut yhtään letkua).
3h 45min korjaamo laskutti, joten ei ollut näköjään liioiteltu. Mutta, jos tapahtuisi uudestaan tekisin homman itse, yläkautta.
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Eikös se vähän niin ole, että kun merkkipajalle viet, niin normaalisti työhön kuluvan ajan saa kertoa kahdella, niin päästään korjaamon laskutukseen. Onko sitten kyse kusetuksesta vai ammattitaidottomuudesta, en osaa sanoa. Mutta itse olen eber-huollon jälkeen äänestänyt jaloillani.
Vastaa Viestiin