Saabiin siirtymässä.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
turbofire

Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja turbofire »

Päivää :D
Nyt on pieni ongelma. En tunne foorumia ollenkaan, enkä paljon Saabiakaan. Harrasteautoksi olen ottamassa jotain Saabia, ehkä tonnari? Viistokeula mieluusti.

Turbo pitää olla... On ollut ennenkin. On siis turboautoista kokemusta.
Halvasta aloitan, hinta 0-5000€. Ei putoa korkealta.Neuvokaa nyt aloittelevaa Saabistia. Tonnari, vai 900? Mikä olis hyvä aloitus?
-Voimaa pitää olla ja helposti saatavilla lisää. Onko noissa ruiskuissa potentiaalia vakiona miten?
-Kestääkö automaattiloota, mitä kestää manuaali?
-Lastullako poweria, vai ohjelma? Vuosimallirajat?

Alakerta näissä kai kestää pienen piristelyn?

Kiitos, jos joku nyt jaksaa vastata varmaankin väärällä alueella olevaan kysymykseen...

Tarjotakin saa ajokkia, nyt on vielä pihassa muutama saman kuningaskunnan tuote, eri merkkiä vain... :wink:
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

kuhan og900 pysyt erossa nii hyvin menee.

9000 (94-98) ja ng900, siinäpä halpoja ja helposti kutiteltavia aihioita ja laatikotki kestää jotain (kestää vanhemmissakin 9000 mutta voimansaanti vaatii sitten melkeinpä ruiskun vaihtoa). Automaatti ei vaihtoehto.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
turbofire

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja turbofire »

Kiitos tästä, helpottaa jo kummasti.
Manuaali hankinnassa...
Lisää vinkkejä vastaanotetaan innokkaasti!

Ei taida täällä olla niin tarkkaa, kuin tuolla jossain muulla foorumilla...
Meinaan tuo kysymyksenasettelu oikeaan osioon... :x
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Pistin sulle YV:tä :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Ei og900:ssakaan mitään vikaa ole jos löydät hyvän yksilön
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Etsi 9000 Aero jostain, ne penkit on taivaalliset.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

99 GL kirjoitti:Ei og900:ssakaan mitään vikaa ole jos löydät hyvän yksilön
virittely ja og ei vain kovin hyvin passaa samaan autoon. Toki riippuu onko se tavoite 250 vai enemmän. Huonoin vaiheloota keston suhteen, ruisku kans suht heikko virityksen suhteen. Normikäyttöön ja pieneen piristelyyn varmasti iha ok aihio sekin. Hyvät vaan kiven alla.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
turbofire

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja turbofire »

Juu tuota... Mistäs mä erotan sen vanhan ja uuden generationin...(900) Kai se jossain -96 paikkeilla menee? Näkyy joitakin 2.0 olevan myynnissä 185hp. Onkos ne niitä NG? :oops:

Oisko tää 900 esim. kehityskelpoinen? Ihan hatusta vedin nettiautosta. Mitä tuosta voisi pikkubudjetilla saada?
http://www.nettiauto.com/saab/900/2758439
Viimeksi muokannut turbofire, Ma Syys 28, 2009 21:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
turbofire

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja turbofire »

Jaa, se on tuo noin selvä ero. Kyllä mäkin tuon sentään erotan, vaikken Saabia niin hyvin tunnekaan... :D
Kiitosta vaan selvennyksestä...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, 9-3 on sitten NG900 päivitettynä. Pääasiallisina muutoksina ulkonäkö, nestekytkin, turvallisuusparannukset ja 00/01 lähtien eri kone. Vanhempi tosin parempi virimielessä (ns. T5). Alakerta kestää ainakin 700-800hv vakiokaluilla ja softaa vaihtamalla saa heti helposti lisää jonkin verran.

Hieman yli budjetin olisi tuo allekirjoituksen omakin tarjolla. ;) Jotain pientä valmiiksi löytyykin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

turbofire kirjoitti:Juu tuota... Mistäs mä erotan sen vanhan ja uuden generationin...(900) Kai se jossain -96 paikkeilla menee? Näkyy joitakin 2.0 olevan myynnissä 185hp. Onkos ne niitä NG? :oops:

Oisko tää 900 esim. kehityskelpoinen? Ihan hatusta vedin nettiautosta. Mitä tuosta voisi pikkubudjetilla saada?
http://www.nettiauto.com/saab/900/2758439
Tuosta saat ns. pikkubudjetilla ns. stage 3 -tasoisen vehkeen. Tuohon ei käytännössä tarvita kuin softa (täällä on noita virivelhoja, jotka ohjelmoivat huomattavasti halvemmalla kuin virifirmat), paremmin hengittävä putkisto sekä parempi ilmanotto keulille. Tehot nousevat n. 270hv hujakoille.
Tuosta eteenpäin alkaa sitten tulla jo hintaakin, kun kaikki kulutusosa menee vaihtoon turbosta alkaen. Täälläkin on niitä, jotka ovat repineet yli 500heppaa ulos, he varmaan myös kertovat, kuinka halvaksi on tullut. :D
Mutta juu, og9-3:kin käy, jos löydät T5:lla (ensimmäiset), T7 tuottaa jo ohjelmoinnillisesti huomattavasti suurempia ongelmia (niistä ongelmista löydät paljon ketjuja).
Eli ng sen olla pitää. ;)
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

9-5T kirjoitti:
turbofire kirjoitti:Juu tuota... Mistäs mä erotan sen vanhan ja uuden generationin...(900)
Tästä on helppo erottaa kun istut kuskinpenkille ja rupeat hymyilemään olet ogsatkussa jos taas hymy tulee kaasunpainamisen jälkeen ajaessa olet ngsatkussa(toimiii vain ng900 turboissa mutta turboa haitkin).
:D :D
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
turbofire

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja turbofire »

Mites esim. tää
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/2612622
Saako lisätehoja halvalla, vai pitääkö olla kaukana tuollaisesta?
Viikonloppuna pitäis joku saappi hommata, meinaa tulla hoppu... 8O
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saabiin siirtymässä.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

9-5 on T7 koneella. Jos enempi on maittoa kuin 250hp niin kannattaa samantien se T5 hommata eli NG900/OG9-3 98-99 (2000 matalapaine).
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin