9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Paljonko maksoi? Pitäis itekin ehkä kampuraa ja kampuralinjaa katella...
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

kaikki laakerit, päittäislevyt ja männät plus koneistukset 940 euroo. Mäntien osuus siittä oli muistaakseni 490.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja peinu »

Laakereiden osuus n. 100€, työlle jää 400€?
Aika halavalla pääset. Tämä oli jonkun kaverin firma?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

Lahden Kansityö ja en tunne ketään sieltä.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

Nyt JO kone paikallaan. Piiitkä projektiaika tehnyt tehtävänsä ...... lähes kaikki rojut on hukassa johtuen, että auton fyysistä paikkaa muutettu kaksi kertaa.

Nyt se tosin on muuttanut lähelle joten pääsen itse kasaamaan sen. Eihän se nyt muuten olisi lähelläkään konehuonetta.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

Otettiinpa savut siitä.. ja ei skulaa ei :D
Nostaja tai nostajat, venttiili tai joku muu pitää aika kovaa kolkotusta.
Tietysti kamalasti ei pitäis olla vaihtoehtoja, koska kokolailla kaikki on uutta paitsi venttiilit ja nostajat.

noh ei kai se auta kun tutkia.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pitäsköhän tuota otsikkoa muuttaa? Tonnarissa ei ole koskaan B235R konetta ollut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

Jassoo.... ootko aatellu, että sen tehtalla laitetun koneen saa myös konehuoneesta pois ja laitettua toisen tilalle? Alunperin tuo auto on 2.3 lpt.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Niin onko siellä nyt sitten T7 Aeron kone vai T5 Aeron kone?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

manneri kirjoitti:Jassoo.... ootko aatellu, että sen tehtalla laitetun koneen saa myös konehuoneesta pois ja laitettua toisen tilalle? Alunperin tuo auto on 2.3 lpt.
Joo, ihme kyllä on tullut joskus koneitakin vaihdeltua.

Mutta en vain usko että sinne olisi 9-5 Aeron tai Viggenin kone laitettu.

Ettei ois vaan ihan normaali lyhytlohko B234R ja aiempi sekoilu kannentiivisteen kanssa johtunut siitä että on tilailtu pitkälohkoisen eli '93 mallisen B234R Aeron pahvia.
Jakopään koppa on eri lyhyt- ja pitkälohkoissa mutta lyhytlohko T5/T7 koneiden välillä ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja manneri »

Länsiautossa sanoivat kansipahvia ostettaessa/palautettaessa koneen olevan b235r.

Ja onko sillä nyt oikeasti jotain väliä mikä kone se siellä säksättää?

Nostajat ainakin rapisee niin paljon, että en oo viittiny testilenkkiä ees ajaa.
Pitää ensin kerjätä hallituksella pätäkkää uusiin nostajiin.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

vähän kommenttia tästä keskustelusta.. minkä takia täällä on aina niin iso riita siitä mitä toinen kirjoittaa? eikös se ole hyvä että joku kertoo mitä projektia tekee jne. on kyllä tosi mukava kirjoitella tänne mitään ku aina tulee tietyt suomeks sanottuna v*ttuilemaan! jos joku tietää enemmän ku toinen niin hyvä. siitä aina tarvi nostaa niin isoa numeroa jos toinen kirjottaa tänne jotain "väärin". ja jos joku veti herneen nenään tästä kommentista niin syytä selailla vähän näitä juttuja täällä foorumilla niin varmaan huomaa itsekkin että naljailua täällä on koko ajan. hyviä neuvojakin täältä kyllä saa, sitä en kiellä mutta turha näsäviisastelu vois kyl jäädä pois..kiitos ja anteeksi.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei pointti ole se että osoitetaan joku vääräksi vaan se, ettei foorumilla liiku mahdollisesti väärää tai harhaanjohtavaa tietoa.

Sori nyt vaan jos en helposti usko että B235 kone tonnarista löytyy. Kuten tuossa jo totesin aiemmin niin hyvin todennäköisesti se "väärä" B234R kannentiiviste on ollut pitkälohko-aeroon jossa on erikokoinen jakopään koppa kuin lyhytlohkomoottoreissa vaikka koodi on sama B234R.

B2X5 koneissa on peltinen tiiviste, jakopään koppa samankokoinen kuin lyhytlohko B2X4 koneissakin.

Jos tästä kyseenalaistamisesta vetää herneen nokkaan niin voi voi, ei kannata ehkä sitten kirjoitella ollenkaan tänne jos ei kommentteja halua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo en nyt tarkoittanut pelkästään tuota B235 - moottori touhua vaan yleensäkin tätä touhua täällä. jos joku jotain väärin kirjoittaakin niin sen voi vähän ystävällisemmin ilmaista. itse en helpolla vedä hernettä nenään ja uskallan myöntää virheeni, ei siitä sen enempää. pointti vaan oli se että sääli niitä jotka tänne kirjoittelee ja haluavat tietää enemmän ja ilmaisevat oman tietonsa väärin niin aletaan aukomaan heti päin naamaa.. ja jcarlson, en tässä syytä/tarkoita ketään enkä yritä parantaa maailmaa vaan ei todellakaan oo kiva lukee jos joku kirjoittaa omasta projektista ja siellä alkaa sitten väärinkirjoitusten pakkomielteinen korjaus ja kun muut yhtyy tähän leikkiin mukaan niin siinä sitä taas ollaan. mutta se tästä aiheesta. studio vaikenee.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Viesti Kirjoittaja jkotka »

mun mielestä toi b235r vs b234r juttu on täysin aiheelista puhetta. Jos ei pidä varansa ja menee huutelemaan haluavansa esim b235r kannentiivisteen ja lyö sen sitten T5 koneeseen( b234) väliin niin voi tulos hieman odotusarvoa huonompi.

jos nostajat kalisee niin ei joko nosta paineita kanteen tai itse nostaja on rikki. sammuuko öljynpainevalo kun konetta pyörittää ?

eikai siellä ny sit ole se t7 metallinen tiivari välissä ja männät hakkaa kanteen ?
-
Janne #2769 stcf #40
Vastaa Viestiin