Etu-jarrulevystä kysymys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

Pitäis nuo etulevyt vaihtaa, ja siitä kysymys: Lähteekö levy pois irroittamatta jarrusatulan kiinitysrautoja ??

( Muistaakseni WIS:n mukaan pitäis, mutta kun ei muista ja WISssiikään ei nyt ole mahdollisuus lukea)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
saab 98
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 16:11

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja saab 98 »

Niin mikä on tuo Wis, ilmeisesti jotain ohjeita,kertoisiko joku? (kiitos etukäteen
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

Ei, vaan rauta pitää irrottaa.
Ja mikähän koko tuo on?

Joo WIS saabistin "raamattu" :D
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

Siis huomenna motonettiin, ja 2,60€ taskuun

Tuote77-5120NimikeTorx-hylsy E20 1/2"Hinta2.52 €


Kiitos nopeista vastauksista. :saab:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

No niin. jarrulevyt+palat on vaihdettu, mutta tuohon "raamatun" kehoitus vetää jarrulevy pois, saa olla aika riski mies toteuttaakseen tuon veto homman. Pillillä kuumaksi ja lekalla "naputtelua" ja jos tuo ei auta (niinkuin toinen puoli lähti) niin sitten pultilla työntöä käyttäen hyväksi jarrusatulan kiinitys pulttien reikiä, ja sitten oli toisenkin "antauduttava"

Ja se E20 ylläolevasta linkistä on sitten ehdoton ilman sitä on hommaan turha ruveta. Lisäksi 7 ja 5mm kuusiokolo

(botniaringillä, kului heinäkuussa laitetut motonetin palat 80% :roll: 8O )
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Veljet ja sisaret..
Onko ok ostaa einekset Motonetistä :)
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei, ellei tarkista ensin tiskillä että saa jonkun tunnetun hyvän toimittajan tavaraa.

Täällä tarjottiin motonetistä A.B.S valmistajan levyjä (varmaan täristää aina kuten abssit :lol: ), johonkin ~35e hintaan. Paikallisesta varaosaliikkeestä Brembon levy 45e/kpl..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Paikallisesta varaosaliikkeestä Brembon levy 45e/kpl..

Siis - kannattaako nämä Brembon levyt ostaa -
entä palat?
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä ne mielestäni ihan laatutavaraa on. Jos aikoo palat uusia niin laittaisin PFS:ltä sen levyt+palat kitin jossa tulee orkkislevyt ja orkkispalat johonki £107 hintaan (+postit). Itselle ostin vain levyt koska palat on melko uudet orkkikset.

Ai niin, tämä kittihän on näille "normijarruille" eli 288mm.
Viimeksi muokannut jcarlson, Su Loka 04, 2009 15:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

Brembot on orkkislevyt, palat... no mä sniiduilin "taas" ja ostin palat hessumobiilista, tais olla Remsa merkkiset (37€), nyt vasta n. 20 kilsaa takana ja ei pahaa sanottavaa :lol: , mutta orkkis palat on kyllä hyvät, joskin hintaa on sitten n. 90-100€
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Jos aikoo palat uusia niin laittaisin PFS:ltä sen levyt+palat kitin jossa tulee orkkislevyt ja orkkispalat johonki £107 hintaan (+postit).

Tuo 107 on kai yhden levyn ja palan hinta, vai mitä. PFS ? ei siis ProCarService - kiitos vastauksista :)
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja AC »

Peter Finn kirjoitti:Jos aikoo palat uusia niin laittaisin PFS:ltä sen levyt+palat kitin jossa tulee orkkislevyt ja orkkispalat johonki £107 hintaan (+postit).

Tuo 107 on kai yhden levyn ja palan hinta, vai mitä. PFS ? ei siis ProCarService - kiitos vastauksista :)
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3592

Kyllä siinä on molemmat puolet. Posteja tulee tälle setille noin 40 - 50€. Silti hinta jää sopivaksi.
BMW 320dA Coupe LCI
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Nyt pitää vielä selvittää onko bensakutoseen levyt

288 mm vai
308 mm

halkaisijaltaan. Tietäiskö joku. Vanteet on alkuper. 16 ".
Thanks again!
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

Mittaamalla vanha.. tai sitten käyttää A4:sta kuten me tehtiin syyskokouksessa, eli jos paperin piiiitkä sivu on isompi kuin levy, niin on 288, mutta olettaisin sinulla olevan tuo 308mm
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Etu-jarrulevystä kysymys

Viesti Kirjoittaja masas »

juutas kun et uskonut
En ole koskaan mittaillu A4:sta, apu ja asiantuntemus oli tuolle hetkellä €€€ arvoista, kiitos vielä Mimmille, Mustille ja Turbo s:lle
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin