BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
http://www.autoblog.com/2009/10/02/repo ... nese-baic/
Varaosien saanti on siis turvattu piiiiiiiiiitkälle tulevaisuuteen
Tosin nyt varmaan aivan kaikkiin osiin tulee se legendaarinen, luotettava ja sykähdyttävä "made in China"-merkki.
Tuli kylmät väreet kun luin ton artikkelin, en vain tiedä miksi...
Varaosien saanti on siis turvattu piiiiiiiiiitkälle tulevaisuuteen
Tosin nyt varmaan aivan kaikkiin osiin tulee se legendaarinen, luotettava ja sykähdyttävä "made in China"-merkki.
Tuli kylmät väreet kun luin ton artikkelin, en vain tiedä miksi...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Heh, ei varmaan oo kovin kallis tommonen "Saab"..
En kuitenkaan pidä ajatuksesta että kiinalaiset touhuaa Saabin kanssa
En kuitenkaan pidä ajatuksesta että kiinalaiset touhuaa Saabin kanssa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Laskeeko myös hinta tuntuu nuo monet alkuperäisosatkin kalliista hinnasta huolimatta olevan sekundatavaraa..
9-3Aero-01
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Ymmärsin että BAIC tekis Kiinan markkinoille 9-5:sia ja siksi ne osatkin siellä tehtäis.
Edit: siis aiemmin kun sijoitti saabiin ja tekee ennestään jo muita merkkejä samalla periaatteella, niin hyvinkin mahdollista vanhemmalle 9-5:lle.
Edit: siis aiemmin kun sijoitti saabiin ja tekee ennestään jo muita merkkejä samalla periaatteella, niin hyvinkin mahdollista vanhemmalle 9-5:lle.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Roverin elvytystä:
http://www.motorauthority.com/blog/1028 ... ht-testing
Santana on halpisvolkkari sikäläisille markkinoille. Halpa muovisisustus, ei turvavöitä takana. http://jalopnik.com/254302/black-magic- ... en-santana
Muut VW:t antavat laadukkaamman vaikutelman. Tuo Santana on tarkoituksella tehty tuollaiseksi ja on tehtävässään varmaan ihan pätevä peli.
Mikä on 9-5:n kohtalo? Laatua osataan Kiinassa tehdä, jos halutaan. Toisaalta laadun alaraja on alempana kuin täällä.
9-5 Saabistille se voi tarjota joitain:
-Halvempia osia, mahdollisesti samoin laatukriteerein tai sitten ei. Sinkitys? Bosch vs. sikäläinen merkki jne. Myös tuo Bosch saattaa tulla sikäläisiltä tehtailta joten pelkkä alkuperäismaa ei ratkaise laatua.
-Uusia helmasarjoja, halpoja Xenon-sarjoja jne. Voihan olla että elvytetty 9-5 innostaa lisävarustevalmistajia. Näiden hyöty edellyttää sitä että korin muutokset ovat maltillisia ja että osat sopivat yhteen.
-Pidennetty 9-5 johtotasolle todella 'ylellisellä' sisustuksella
-Budjetti 9-5 todella halvoilla osilla toteutettuna.
Aika näyttää. Farmarimalleja ei aasiassa näe, niitä tuskin tullaan siellä tekemään. Tämä siitäkin huolimatta että taksien kaasupullo vie tavaratilasta suuren osan. Tämä pätee myös Koreaan ja Japaniin, ihmisiä kuljetetaan sedanilla
Veikkauksia Saabin nimestä? Tuo Rover -> Roewe (ruotsalaisittain Röv???) liittynee paikalliseen ääntämiseen, joten miten Saabin käy?
http://www.motorauthority.com/blog/1028 ... ht-testing
Santana on halpisvolkkari sikäläisille markkinoille. Halpa muovisisustus, ei turvavöitä takana. http://jalopnik.com/254302/black-magic- ... en-santana
Muut VW:t antavat laadukkaamman vaikutelman. Tuo Santana on tarkoituksella tehty tuollaiseksi ja on tehtävässään varmaan ihan pätevä peli.
Mikä on 9-5:n kohtalo? Laatua osataan Kiinassa tehdä, jos halutaan. Toisaalta laadun alaraja on alempana kuin täällä.
9-5 Saabistille se voi tarjota joitain:
-Halvempia osia, mahdollisesti samoin laatukriteerein tai sitten ei. Sinkitys? Bosch vs. sikäläinen merkki jne. Myös tuo Bosch saattaa tulla sikäläisiltä tehtailta joten pelkkä alkuperäismaa ei ratkaise laatua.
-Uusia helmasarjoja, halpoja Xenon-sarjoja jne. Voihan olla että elvytetty 9-5 innostaa lisävarustevalmistajia. Näiden hyöty edellyttää sitä että korin muutokset ovat maltillisia ja että osat sopivat yhteen.
-Pidennetty 9-5 johtotasolle todella 'ylellisellä' sisustuksella
-Budjetti 9-5 todella halvoilla osilla toteutettuna.
Aika näyttää. Farmarimalleja ei aasiassa näe, niitä tuskin tullaan siellä tekemään. Tämä siitäkin huolimatta että taksien kaasupullo vie tavaratilasta suuren osan. Tämä pätee myös Koreaan ja Japaniin, ihmisiä kuljetetaan sedanilla
Veikkauksia Saabin nimestä? Tuo Rover -> Roewe (ruotsalaisittain Röv???) liittynee paikalliseen ääntämiseen, joten miten Saabin käy?
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Onhan tuossa nykymallissa ainakin jo valmiiksi "itämaiset silmät"...
Järkeväähän tuo on että tuotantolinjoille löytyy jatkokäyttöä. Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Järkeväähän tuo on että tuotantolinjoille löytyy jatkokäyttöä. Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Tota mäkin mietin...mike kirjoitti: Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
No ensinnäkin koko lause mihin sisältyy toisiinsa liittyen sanoja "Kiinassa tehdään autoja" on vaikea suhtautua. Mutta en kyllä tiedä yhdestäkään Kiinassa tehdystä autosta. Menneestä tai tulevasta.9-5T kirjoitti:Ette taida tietää mitä autoja kiinassa tehdään.Pekko_Å kirjoitti:Tota mäkin mietin...mike kirjoitti: Hyppää kkiinautojen turvallisuuskin vähän eteenpäin.
Onk jottai lisäinfoo tähä?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Tuleeko nää "uudet" kiinanysivitoset juuri tuonnäköisenä hihnalta ulos kuin antaa tuo linkin kuva ymmärtää...?
Eikö sinne kuitenkin ole vähän koriakin aina "päivitetty"
Eikö sinne kuitenkin ole vähän koriakin aina "päivitetty"
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
kyl...9-5T kirjoitti:Onk lisäinfoo mitä yrität tarkoittaa?Pekko_Å kirjoitti:No ensinnäkin koko lause mihin sisältyy toisiinsa liittyen sanoja "Kiinassa tehdään autoja" on vaikea suhtautua. Mutta en kyllä tiedä yhdestäkään Kiinassa tehdystä autosta. Menneestä tai tulevasta.
Onk jottai lisäinfoo tähä?
niisiis. Vastauksesi antaa olettaa että emme tiedä mitä autoja Kiinassa aiotaan tehdä. Enkä siis tosiaankaan sitä tiedä. Mutta samalla annat olettaa, että itse sen tietäisit. Ja tuota tietoa yritin kysellä, eli mitä autoja siellä Kiinassa aiotaan tehdä?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Niintäh?OIZXXX kirjoitti:Tuleeko nää "uudet" kiinanysivitoset juuri tuonnäköisenä hihnalta ulos kuin antaa tuo linkin kuva ymmärtää...?
Eikö sinne kuitenkin ole vähän koriakin aina "päivitetty"
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Minä uskon ainakin siihen että jos 9-5 syrjäyttää tuotannossa jonkun vanhan perinteisen kiina-auton niin turvallisuus paranee taatusti. Toki siellä tehdään ihan modernejakin autoja mutta suuri osa lienee edelleen vanhempaa satoa.
Kovin laadukkaastihan nämä kaiken mailman Brilliancet, Cheryt ja Landwindit ei oo menestyny törmäilyissä. Eivät toki taida olla BAICin tekemiä autoja mutta kuitenkin.
Kovin laadukkaastihan nämä kaiken mailman Brilliancet, Cheryt ja Landwindit ei oo menestyny törmäilyissä. Eivät toki taida olla BAICin tekemiä autoja mutta kuitenkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
joo, tästä ei paljoa enää turvallisuus parane
#3272
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
baichan taitaa tehdä mb:ta kiinassa. Pekingissa näkyy paljon audi A6L ja 700 bemareita, liekko nekin made in china... Kuten myos vw:t.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Tuoltahan noita BAICin sivuja voi ihailla: http://www.bqkgdjw.com/
Englanninkielistä lisäinfoa: http://www.chinacarforums.com/forum/sho ... php?t=3369
Ilmeisesti sieltä valmistuu Huyndaita,Chrysleria, Jeeppiä ja mersuja paikallisten merkkien ohella. En usko että kiinalainen M300 painaa yhtään sen vähemmän kuin alkuperäinen, ei sieltä kukaan ole vetänyt pellinpaloja välistä.
Vaikkaisin lonkalta että Saabista tehdään Koralaisen SsangYong Chairmanin tapainen auto (http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman) paikalliseen käyttöön. Korealaiset firmat voivat käyttää Chairmania firman sisäisen nokkimisjärjestyksen selventämiseksi, perusjätkät eivät Chairmanin penkkejä kuluta. Autolla ei siis turhaan ole tuollaista nimeä.
Saab 9-5 sopisi kiinalaisen 'Chairmanin' alustaksi hyvin, siitä saisi todella ylellisen pohjalevyä hieman pidentämällä ja (nojatuolimaisia) nahkapenkkejä lisäämällä. Peltiin hieman uutta pokkausta ja uutta lamppua niin auto näyttää 15 vuotta nuoremmalta Jos luette tuon Chairmanin artikkelin niin näette että se on vanhan E-mallin pohjalle rakennettu S-mallin näköiskopio. Ei 9-5 ole ässämersu mutta täytyy huomata että V6 riittää jos puitteet ovat muuten kohdallaan. Kohtuullinen hinta houkuttaa pienempiä yrityksiä ja niitähän siellä riittää. Onkohan merkki 'oma' vai yritetäänkö Saabia lanseerata sikäläisille markkinoille? Merkin historia on merkittävä asia autokaupassa, eihän uudessa 'Bugatissa' olisi muuten mitään järkeä.
Eivät ne Kiinalaiset ole turvallisuusajattelua vastaan, ei tuo surullinen katumaasturi sitä osoita. Halpa hinta saattaa kuitenkin olla suurempi tekijä kuin turvallisuus mikäli oman elämän riskit eivät pyöri pyöräilykypärän ja turvavyön ympärillä (niinkuin vaikkapa minulla enimmäkseen). Jos pärjätäkseen on pistänyt päänsä pölkylle useamman kerran, ei auton kolariturvallisuus ole välttämättä se ensimmäinen asia mielessä. Toisaalta uusien nykyautojen turvallisuus alkaa oikeasti olla 'vakiovaruste', joten siinä mielessä ymmärrän ettei se oikeasti ole myyntivaltti uusilla markkinoilla.
EDIT: Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin ylistää Kiinalaisten tuotteiden laatua, olen nähnyt varsin ala-arvoisiakin suorituksia. Osa sikäläisille kotimarkkinoille tarkoitetusta tavarasta on hämmästyttävän huonoa. Suureen maahan mahtuu kuitenkin koko skaala, laidasta laitaan, joten yleistäminen johtaa yleensä väärään johtopäätökseen.
Englanninkielistä lisäinfoa: http://www.chinacarforums.com/forum/sho ... php?t=3369
Ilmeisesti sieltä valmistuu Huyndaita,Chrysleria, Jeeppiä ja mersuja paikallisten merkkien ohella. En usko että kiinalainen M300 painaa yhtään sen vähemmän kuin alkuperäinen, ei sieltä kukaan ole vetänyt pellinpaloja välistä.
Vaikkaisin lonkalta että Saabista tehdään Koralaisen SsangYong Chairmanin tapainen auto (http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman) paikalliseen käyttöön. Korealaiset firmat voivat käyttää Chairmania firman sisäisen nokkimisjärjestyksen selventämiseksi, perusjätkät eivät Chairmanin penkkejä kuluta. Autolla ei siis turhaan ole tuollaista nimeä.
Saab 9-5 sopisi kiinalaisen 'Chairmanin' alustaksi hyvin, siitä saisi todella ylellisen pohjalevyä hieman pidentämällä ja (nojatuolimaisia) nahkapenkkejä lisäämällä. Peltiin hieman uutta pokkausta ja uutta lamppua niin auto näyttää 15 vuotta nuoremmalta Jos luette tuon Chairmanin artikkelin niin näette että se on vanhan E-mallin pohjalle rakennettu S-mallin näköiskopio. Ei 9-5 ole ässämersu mutta täytyy huomata että V6 riittää jos puitteet ovat muuten kohdallaan. Kohtuullinen hinta houkuttaa pienempiä yrityksiä ja niitähän siellä riittää. Onkohan merkki 'oma' vai yritetäänkö Saabia lanseerata sikäläisille markkinoille? Merkin historia on merkittävä asia autokaupassa, eihän uudessa 'Bugatissa' olisi muuten mitään järkeä.
Eivät ne Kiinalaiset ole turvallisuusajattelua vastaan, ei tuo surullinen katumaasturi sitä osoita. Halpa hinta saattaa kuitenkin olla suurempi tekijä kuin turvallisuus mikäli oman elämän riskit eivät pyöri pyöräilykypärän ja turvavyön ympärillä (niinkuin vaikkapa minulla enimmäkseen). Jos pärjätäkseen on pistänyt päänsä pölkylle useamman kerran, ei auton kolariturvallisuus ole välttämättä se ensimmäinen asia mielessä. Toisaalta uusien nykyautojen turvallisuus alkaa oikeasti olla 'vakiovaruste', joten siinä mielessä ymmärrän ettei se oikeasti ole myyntivaltti uusilla markkinoilla.
EDIT: Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin ylistää Kiinalaisten tuotteiden laatua, olen nähnyt varsin ala-arvoisiakin suorituksia. Osa sikäläisille kotimarkkinoille tarkoitetusta tavarasta on hämmästyttävän huonoa. Suureen maahan mahtuu kuitenkin koko skaala, laidasta laitaan, joten yleistäminen johtaa yleensä väärään johtopäätökseen.