Minä uskon ainakin siihen että jos 9-5 syrjäyttää tuotannossa jonkun vanhan perinteisen kiina-auton niin turvallisuus paranee taatusti. Toki siellä tehdään ihan modernejakin autoja mutta suuri osa lienee edelleen vanhempaa satoa.
Kovin laadukkaastihan nämä kaiken mailman Brilliancet, Cheryt ja Landwindit ei oo menestyny törmäilyissä. Eivät toki taida olla BAICin tekemiä autoja mutta kuitenkin.
BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
joo, tästä ei paljoa enää turvallisuus parane
#3272
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
baichan taitaa tehdä mb:ta kiinassa. Pekingissa näkyy paljon audi A6L ja 700 bemareita, liekko nekin made in china... Kuten myos vw:t.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: BAIC 9-5 Made in China = femman uusi nuoruus!
Tuoltahan noita BAICin sivuja voi ihailla: http://www.bqkgdjw.com/
Englanninkielistä lisäinfoa: http://www.chinacarforums.com/forum/sho ... php?t=3369
Ilmeisesti sieltä valmistuu Huyndaita,Chrysleria, Jeeppiä ja mersuja paikallisten merkkien ohella. En usko että kiinalainen M300 painaa yhtään sen vähemmän kuin alkuperäinen, ei sieltä kukaan ole vetänyt pellinpaloja välistä.
Vaikkaisin lonkalta että Saabista tehdään Koralaisen SsangYong Chairmanin tapainen auto (http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman) paikalliseen käyttöön. Korealaiset firmat voivat käyttää Chairmania firman sisäisen nokkimisjärjestyksen selventämiseksi, perusjätkät eivät Chairmanin penkkejä kuluta. Autolla ei siis turhaan ole tuollaista nimeä.
Saab 9-5 sopisi kiinalaisen 'Chairmanin' alustaksi hyvin, siitä saisi todella ylellisen pohjalevyä hieman pidentämällä ja (nojatuolimaisia) nahkapenkkejä lisäämällä. Peltiin hieman uutta pokkausta ja uutta lamppua niin auto näyttää 15 vuotta nuoremmalta Jos luette tuon Chairmanin artikkelin niin näette että se on vanhan E-mallin pohjalle rakennettu S-mallin näköiskopio. Ei 9-5 ole ässämersu mutta täytyy huomata että V6 riittää jos puitteet ovat muuten kohdallaan. Kohtuullinen hinta houkuttaa pienempiä yrityksiä ja niitähän siellä riittää. Onkohan merkki 'oma' vai yritetäänkö Saabia lanseerata sikäläisille markkinoille? Merkin historia on merkittävä asia autokaupassa, eihän uudessa 'Bugatissa' olisi muuten mitään järkeä.
Eivät ne Kiinalaiset ole turvallisuusajattelua vastaan, ei tuo surullinen katumaasturi sitä osoita. Halpa hinta saattaa kuitenkin olla suurempi tekijä kuin turvallisuus mikäli oman elämän riskit eivät pyöri pyöräilykypärän ja turvavyön ympärillä (niinkuin vaikkapa minulla enimmäkseen). Jos pärjätäkseen on pistänyt päänsä pölkylle useamman kerran, ei auton kolariturvallisuus ole välttämättä se ensimmäinen asia mielessä. Toisaalta uusien nykyautojen turvallisuus alkaa oikeasti olla 'vakiovaruste', joten siinä mielessä ymmärrän ettei se oikeasti ole myyntivaltti uusilla markkinoilla.
EDIT: Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin ylistää Kiinalaisten tuotteiden laatua, olen nähnyt varsin ala-arvoisiakin suorituksia. Osa sikäläisille kotimarkkinoille tarkoitetusta tavarasta on hämmästyttävän huonoa. Suureen maahan mahtuu kuitenkin koko skaala, laidasta laitaan, joten yleistäminen johtaa yleensä väärään johtopäätökseen.
Englanninkielistä lisäinfoa: http://www.chinacarforums.com/forum/sho ... php?t=3369
Ilmeisesti sieltä valmistuu Huyndaita,Chrysleria, Jeeppiä ja mersuja paikallisten merkkien ohella. En usko että kiinalainen M300 painaa yhtään sen vähemmän kuin alkuperäinen, ei sieltä kukaan ole vetänyt pellinpaloja välistä.
Vaikkaisin lonkalta että Saabista tehdään Koralaisen SsangYong Chairmanin tapainen auto (http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman) paikalliseen käyttöön. Korealaiset firmat voivat käyttää Chairmania firman sisäisen nokkimisjärjestyksen selventämiseksi, perusjätkät eivät Chairmanin penkkejä kuluta. Autolla ei siis turhaan ole tuollaista nimeä.
Saab 9-5 sopisi kiinalaisen 'Chairmanin' alustaksi hyvin, siitä saisi todella ylellisen pohjalevyä hieman pidentämällä ja (nojatuolimaisia) nahkapenkkejä lisäämällä. Peltiin hieman uutta pokkausta ja uutta lamppua niin auto näyttää 15 vuotta nuoremmalta Jos luette tuon Chairmanin artikkelin niin näette että se on vanhan E-mallin pohjalle rakennettu S-mallin näköiskopio. Ei 9-5 ole ässämersu mutta täytyy huomata että V6 riittää jos puitteet ovat muuten kohdallaan. Kohtuullinen hinta houkuttaa pienempiä yrityksiä ja niitähän siellä riittää. Onkohan merkki 'oma' vai yritetäänkö Saabia lanseerata sikäläisille markkinoille? Merkin historia on merkittävä asia autokaupassa, eihän uudessa 'Bugatissa' olisi muuten mitään järkeä.
Eivät ne Kiinalaiset ole turvallisuusajattelua vastaan, ei tuo surullinen katumaasturi sitä osoita. Halpa hinta saattaa kuitenkin olla suurempi tekijä kuin turvallisuus mikäli oman elämän riskit eivät pyöri pyöräilykypärän ja turvavyön ympärillä (niinkuin vaikkapa minulla enimmäkseen). Jos pärjätäkseen on pistänyt päänsä pölkylle useamman kerran, ei auton kolariturvallisuus ole välttämättä se ensimmäinen asia mielessä. Toisaalta uusien nykyautojen turvallisuus alkaa oikeasti olla 'vakiovaruste', joten siinä mielessä ymmärrän ettei se oikeasti ole myyntivaltti uusilla markkinoilla.
EDIT: Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin ylistää Kiinalaisten tuotteiden laatua, olen nähnyt varsin ala-arvoisiakin suorituksia. Osa sikäläisille kotimarkkinoille tarkoitetusta tavarasta on hämmästyttävän huonoa. Suureen maahan mahtuu kuitenkin koko skaala, laidasta laitaan, joten yleistäminen johtaa yleensä väärään johtopäätökseen.