Mistä edullisin uusi turbo
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Mulla maksoi puoli vuotta sitten Delta-autossa uusi Garret 1368€ asennettuna. Auto siis 2.0t -00.
9-5 2.3 Aero Sedan -00
9-5 2.0t Wagon -00
9-5 2.0t Wagon -00
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Asennushan tuossa maksaa 8*n.80€ + turbo. (tosi asiassa, tunteja on "pari" enemmän kuin "remontti-reiskalla" ja turbokin on tiskin listahinnan mukaan "reiska" saa sen muualta halvemmalla.) Itse vaihdoin 2006 ja garretti tai kustantaa n.500€, vaihto työ ei ole mahdoton, mutta jos näppis on "tutumpi" kuin crc, niin ehkä on parempi antaa muiden hoitaa homma 

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Ostin www.speedparts.se vaihtoturbon. Makso silloin n. 400€, nyt vähän kalliimpi kai. Asennus pihassa kaunilla säällä n. 1,5 tuntia. Pitää olla tarkka puhtauden kanssa ja vahtaa öljyt samalla. Pyöritettävä akulla ilman käynistystä öljyn paineet ylös ja sen jälkeen kä'ynnissä jonkun aikaa tyhjäkäynnillä, niin on turvokkaalla olo leppoisampi sen jälkeen.
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Noin halvoilla osilla ei sitten vaan ole takuutaMimmi kirjoitti:Varastamalla saa edullisimman turbon, se ei ole kyllä paras ratkaisu.Klime kirjoitti:Onko joku parempi / halvempi vaihtoehto?

Taidanpa tyytyä kaupan tuotteisiin.
Vaatiikos joku Steg1 ohjelmapäivitys myös tuon Mitsun tai jonkun viritysosan vai irtoaako tehoa myös Garretista?
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Ei vaadi mutta kannattaa vakavasti harkita samantien isompaa/parempaa turboa jos sen kerran joutuu vaihtamaan.Klime kirjoitti:Noin halvoilla osilla ei sitten vaan ole takuutaMimmi kirjoitti:Varastamalla saa edullisimman turbon, se ei ole kyllä paras ratkaisu.Klime kirjoitti:Onko joku parempi / halvempi vaihtoehto?
Taidanpa tyytyä kaupan tuotteisiin.
Vaatiikos joku Steg1 ohjelmapäivitys myös tuon Mitsun tai jonkun viritysosan vai irtoaako tehoa myös Garretista?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Vähän noilla näyttäisi hintaeroa kuitenkin olevan. Kyselin hintoja ja pistän tähän jos jotain muutakin sattuisi kiinnostamaan.KAPU2 kirjoitti:Ei vaadi mutta kannattaa vakavasti harkita samantien isompaa/parempaa turboa jos sen kerran joutuu vaihtamaan.Klime kirjoitti: Vaatiikos joku Steg1 ohjelmapäivitys myös tuon Mitsun tai jonkun viritysosan vai irtoaako tehoa myös Garretista?
Pro-Carservice:
- korjattu Garret (mahd joukossa uusia): 630€
- TD04: 1000€ (sis. asennussarjan garretin tilalle)
- korjattu Garret: 525€
- Uusi Garret: 720€
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Toimittavat Procarservicen kautta Suomeen eli heidän hinta sulta löytyykin jo. Täältä löytyy halvalla Garret
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3471
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3471
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Mistä edullisin uusi turbo
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Mistä edullisin uusi turbo
Päädyin sitten syksyllä ostamaan Professional Motorista uusitun Garretin turbon.
Torek-Auto Espoossa laittoi sen kiinni. Samalla asensivat huohotinpäivityksen ja letkusarjan, sekä kiristivät kuulemma pahasti löysällä ollutta kantta, joka falskasi selvästi ainakin ulospäin. Kaikenkaikkiaan hyvää palvelua. Olin ihan tyytyväinen, että osasivat suositella tuota kiristämistä, toisin kuin Länsiauto, joka olisi ollut heti tekemässä kansiremppaa. Hintaa Turbon, huohottimen, letkujen ja öljyjen vaihdolle, sekä kannen kiristykselle tuli yhteensä n. 1300 e. Melko kohtuullisesti tuohon Länsiauton 3200 euron hinta-arvioon nähden (josta taisi vielä huohotinpäivitys uupua).
Savutus tietenkin loppui ja nyt autolla on ajettu joku 2000 - 3000 km vaihdon jälkeen. Nyt vaan jännään, että vuotaako tuo vielä öljyä johonkin suuntaan kannen välistä, vai riittikö pelkkä kiristys.
Torek-Auto Espoossa laittoi sen kiinni. Samalla asensivat huohotinpäivityksen ja letkusarjan, sekä kiristivät kuulemma pahasti löysällä ollutta kantta, joka falskasi selvästi ainakin ulospäin. Kaikenkaikkiaan hyvää palvelua. Olin ihan tyytyväinen, että osasivat suositella tuota kiristämistä, toisin kuin Länsiauto, joka olisi ollut heti tekemässä kansiremppaa. Hintaa Turbon, huohottimen, letkujen ja öljyjen vaihdolle, sekä kannen kiristykselle tuli yhteensä n. 1300 e. Melko kohtuullisesti tuohon Länsiauton 3200 euron hinta-arvioon nähden (josta taisi vielä huohotinpäivitys uupua).
Savutus tietenkin loppui ja nyt autolla on ajettu joku 2000 - 3000 km vaihdon jälkeen. Nyt vaan jännään, että vuotaako tuo vielä öljyä johonkin suuntaan kannen välistä, vai riittikö pelkkä kiristys.