Lasinpesusuuttimille (kuskin puolen) olis tarve vaihtaa uusi venttiili. Pitääkö se olla takaiskullinen vai normaali 3-haara? Yhtä kokeilin takaiskullista, niin ei vettä tullut enää siihen kuskin puolelle. Miten päin se pitäisi sitten olla?
Tämä siis kohdassa josta letku jatkuu apukuskin puolelle.
Takaisku vai tavallinen kolmihaara venttiili
Takaisku vai tavallinen kolmihaara venttiili
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Takaisku vai tavallinen kolmihaara venttiili
Konepellissä kuuluu olla T- tai Y-haara (pelkkää putkea, ei kalvoja eikä takaiskuja) ja kummallakin suuttimella L-mallinen paineventtiili.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 24#p378324
L-mallisessa ei varsinaisesti ole isommin väliä miten päin sen asentaa.
T-mallisessa vastakkain olevista nipoista on jatkuvasti vapaa virtaus toisiinsa, T-mallinen pitää asettaa oikein päin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 24#p378324
L-mallisessa ei varsinaisesti ole isommin väliä miten päin sen asentaa.
T-mallisessa vastakkain olevista nipoista on jatkuvasti vapaa virtaus toisiinsa, T-mallinen pitää asettaa oikein päin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Takaisku vai tavallinen kolmihaara venttiili
Joo tolleen kuuluu alunperin olla.
Mutta asennus- ja korjaustyylejä on monia.
On olemassa myös sellasia suoria takaiskuventtileitä, jokka suoraan kahden letkun väliin vaan laitetaan.
Mutta on tosiaan huomattava että kaikki ylimääräiset takaiskuventtiilit ja suodattimet saattavat huonontaa vedentuloa lasille. Ja ainakin lisäävät vikamahdollisuuksia, sekä hankalimmissa käyttöolosuhteissa alkavat vikaantua.
Mutta asennus- ja korjaustyylejä on monia.
On olemassa myös sellasia suoria takaiskuventtileitä, jokka suoraan kahden letkun väliin vaan laitetaan.
Mutta on tosiaan huomattava että kaikki ylimääräiset takaiskuventtiilit ja suodattimet saattavat huonontaa vedentuloa lasille. Ja ainakin lisäävät vikamahdollisuuksia, sekä hankalimmissa käyttöolosuhteissa alkavat vikaantua.
SAAB
Re: Takaisku vai tavallinen kolmihaara venttiili
Kiitos, ostoksille mars siis.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"