Marko A kirjoitti:  ...päästiinhän tässä asiaan, eli kaikki cittarit on p*ll*stä ja tosimies ajaa Oikealla Maastoajoneuvolla. Tai siis ei ihan vielä, mutta kohta päästään...
Itse lähinnä tarkoitin sitä, että Haldexin ja kiinteän nelivedon yhdistelmässä ei ole mitään järkeä. Vähän sama kun laittaisi automaattilaatikon ja manuaaliaskin peräkkäin voimansiirtoon  
 
 
Marko A kirjoitti:1. Haldex
2. 2WD 100%
3. 4WD 100%
Vastaava toiminto löytyy Nissanilta ja Mistubishi Outback sekä johdannaiset malleista. Eli 2wd, 4wd ja auto vaihtoehdot. Sama lienee kohtuudella ihan softalla toteutettavissa myös Haldexilla. ...
Kiinteä nelivedot vielä vähemmän. Kysehän ei ilmeisesti ollut siitä millä kaikilla veneen saa vedettyä, vaan vieno toive miten se hoituis paremmin 9-4X:llä.
 
Noissa Haldex-pohjaisissa ja ABS-jarrujen avulla toteutetuissa nelivedoissa ja erilaisissa "lukoissa" on se huono puoli, että ne tosiaan ylikuumenevat kovassa käytössä "helposti". En kyllä jaksa uskoa, että jonkun busterin vetäminen mökkirannasta vielä saa nykyaikaista Haldex-nelikkoa kuumenemaan, se vaatinee kuitenkin aika määrätietoista kiusaamista  
 
 
Kiinteät nelarit tosiaankin asia erikseen, ja on niiden käyttötarkoitukset hieman eri luokkaa, joten niiden vertailu Haldexiin täysverisessä "offroad"-tyyppisessä käytössä nyt on tosiaan kokolailla järjetöntä  
