Sähkölasien toiminta
Sähkölasien toiminta
Kuuluisiko etummaisten ovien sähkölasien nousta automaattisesti ylös painettaessa katkaisijaa lyhyt aikaisesti? Nyt lasit menevät alas normaalisti painamalla avausta kerran, mutta laseja nostettaessa pitää katkaisijaa pitää pohjassa kokoajan.
Saako tuota arsyttävää asiaa korjattua esim. techin avulla?
Saako tuota arsyttävää asiaa korjattua esim. techin avulla?
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Sähkölasien toiminta
Ei kuulu, eikä saa. Valitan.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Sähkölasien toiminta
Tässäkin lienee joku turvallisuusajattelu taustalla, ettei kaiken maailman tm:n testaajatumpelot saa jätettyä esim. päätään väliin sulkiessaan ikkunaa.
Aihetta sopivasti sivuten: ensimmäisissä avensiksissa, joissa etuikkunat toimivat sähköllä, oli ainoastaan kuskin puolella tuo automatiikka. Toinen puoli toimi perinteisesti nappia pohjassa pitämällä. Tarina ei kerro logiikkaa tämän ajatuksen taustalla..
Aihetta sopivasti sivuten: ensimmäisissä avensiksissa, joissa etuikkunat toimivat sähköllä, oli ainoastaan kuskin puolella tuo automatiikka. Toinen puoli toimi perinteisesti nappia pohjassa pitämällä. Tarina ei kerro logiikkaa tämän ajatuksen taustalla..
Re: Sähkölasien toiminta
Huomautettakoot, ettei painalluksen pituus alaspäinkään laskiessa vaikuta mitään. Nupissa on selkeä pykälä jonka yli painamalla lasi menee alas asti. Ylöspäin ei tuota pykälääkään tunnu 

Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Sähkölasien toiminta
WIS sanoo, että: "Ikkunat voidaan nostaa tai laskea täysin yhdellä katkaisimen painalluksella, tai vähän kerrallaan lyhyillä, alle 0,4 s kestävillä painalluksilla."
Tuossahan on ainakin kolme virhettä. Ensinnäkin ikkunat voidaan siis ainoastaan laskea yhdellä painalluksella kun katkaisin siis painetaan pohjaan asti pykälän yli. Toiseksi tuo koskee vain etuikkunoita. WIS:n tekstistä saa kuvan että koskisi takaikkunoitakin. Ja kolmanneksi mihin nuo "lyhyet, alle 0,4 s kestävät painallukset" liittyvät? Ikkunathan nousevat/laskevat juuri sen ajan kun painiketta pitää pohjassa/nostettuna.
Tuossahan on ainakin kolme virhettä. Ensinnäkin ikkunat voidaan siis ainoastaan laskea yhdellä painalluksella kun katkaisin siis painetaan pohjaan asti pykälän yli. Toiseksi tuo koskee vain etuikkunoita. WIS:n tekstistä saa kuvan että koskisi takaikkunoitakin. Ja kolmanneksi mihin nuo "lyhyet, alle 0,4 s kestävät painallukset" liittyvät? Ikkunathan nousevat/laskevat juuri sen ajan kun painiketta pitää pohjassa/nostettuna.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Sähkölasien toiminta
Onkos nuo nupit ja logiikka sitten samanlaisia kaikissa NG900/OG9-3 -malleissa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Sähkölasien toiminta
avossa voi ohjata kaikkia ikkunoita yhtaikaa samalla erillisellä napilla 

Re: Sähkölasien toiminta
Automaattinen ikkunat ylös-toiminto edellyttää puristussuojaa, ja tällaista ei löydy wanhemmista saabeista.
9-3 SS/SC:ssä tämän toiminnon sai lisävarusteena, ja muistelisin että lasinosturin moottorissa on lisäantureita jos tämä toiminto löytyy (ohjauskytkimien eron lisäksi), eli näissäkään kyseessä ei ole pelkästään ohjelmoitava ominaisuus.
9-5 kannasta en tiedä midn.
Tietenkin, näppärä kaveri rakentaa itse ohjauksen joka nostaa ikkunat yhdellä painalluksella, oli sitten sormia välissä tai ei
Ja WIS on oikeassa, yhdellä painalluksella/nostolla ikkunat menevät alas/ylös, pitää vain pitää nappia painettuna riittävän kauan, sen yhden kerran.
9-3 SS/SC:ssä tämän toiminnon sai lisävarusteena, ja muistelisin että lasinosturin moottorissa on lisäantureita jos tämä toiminto löytyy (ohjauskytkimien eron lisäksi), eli näissäkään kyseessä ei ole pelkästään ohjelmoitava ominaisuus.
9-5 kannasta en tiedä midn.
Tietenkin, näppärä kaveri rakentaa itse ohjauksen joka nostaa ikkunat yhdellä painalluksella, oli sitten sormia välissä tai ei

Ja WIS on oikeassa, yhdellä painalluksella/nostolla ikkunat menevät alas/ylös, pitää vain pitää nappia painettuna riittävän kauan, sen yhden kerran.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower