kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
^Miksi joissakin kärjissä on karhennus tai kalleimmissa jopa timanttirouhetta pinnassa? Kyllä se vaan on niin, että oikeanlainenkin kärki pyrkii nousemaan pois kolostaan väännön lisääntyessä ja tätä taipumusta voi pienentää lisäämällä kitkaa ruuvikärjen ja palan välissä.
No, onneksi Torx on hyvää vauhtia yleistymään päin...
Aiheesta: Myös sopivan toukka XZN-kärki puree hyvin pyöristyneeseen kuusiokoloon.
No, onneksi Torx on hyvää vauhtia yleistymään päin...
Aiheesta: Myös sopivan toukka XZN-kärki puree hyvin pyöristyneeseen kuusiokoloon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Torxissa on vain se v...mäinen piirre että se kestää monesti suuremman momentin kuin itse ruuvi tai väänninkärki. PZ ja PH kannat juoruavat liian suuresta momentista hyppäämällä, mutta torxin kanssa käy monesti niin että kuluu vain naks.SS kirjoitti:No, onneksi Torx on hyvää vauhtia yleistymään päin...
... toki vääntimissä on momenttisäätö, jota voisi käyttää ja ehkäistä tämän ongelman sillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Ei ehjän ja oikean kokoisen ristikannan pitäisi nousta ylös... jos nousee niin silloin ruuvi on kyllä jo varmasti kiinni
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Tässä on toinen minkä ei kovin helposti pitäisi pyöriä auki, jos oikeaan momenttiin on käännetty. Niin ja voi käyttää uudelleen. Noita on töissä kalustossa käytössä vähän siellä täällä. http://www.gally.it/pag2bis_t.htmmursu kirjoitti:http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Kikka tai mäggaiverismi, tuossa taannoin teräkseen reikää poratessa ei käsiin osunut mitään muuta muljua kuin Dinitrol ML- kotelosuoja spraypurkissa ja täytyi yllättyneenä todeta että se on ihmeen hyvä leikkuuneste. Hieman tahtoo savuta mutta eipä kitise eikä myöskään voitele liikaa vaan päästää terän puremaan ja yhtämittaista lastusoiroa tulee reijästä.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
noita pöllin aikanaan jostain, eihän sitä saa enää millään auki, kiilapinnat purevat karmeasti kiinni, pultti lähes katkeaa tai kierre korkkaa, en uskalla enää niitä käyttää mihinkäänmursu kirjoitti:Ei ehjän ja oikean kokoisen ristikannan pitäisi nousta ylös... jos nousee niin silloin ruuvi on kyllä jo varmasti kiinni
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Eli nyt tiedät mihin niitä käytetään ja miksi se on kehitetty.stara kirjoitti:noita pöllin aikanaan jostain, eihän sitä saa enää millään auki, kiilapinnat purevat karmeasti kiinni, pultti lähes katkeaa tai kierre korkkaa, en uskalla enää niitä käyttää mihinkäänmursu kirjoitti:Ei ehjän ja oikean kokoisen ristikannan pitäisi nousta ylös... jos nousee niin silloin ruuvi on kyllä jo varmasti kiinni
http://www.nord-lock.com/default.asp?url=1.24.37 tässä on sellainen aluslevy jota ei tarvitse hampaat irvessä kiinni. Näiden hankkimisen jälkeen ei ole nylocien ja erilaisten jousiprikkojen käyttäminen käynyt edes mielessä. Kaiken muun olen nänhyt pyörineen auki, mutta tälläistä en vielä ikinä.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Tulipa puhallettua paineilmakompressorilla kevyt naru (3 mm saumanaru) monella tiukalla mutkalla olevaan taipuisaan sähköputkeen; ei mennyt kauaa kun naru kurkisti putken toisesta päästä ja sain vedettyä kaapelin paikalleen.
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Yksi hyvä keino irroittaa jumittuneita taltta/ristipäitä on iskumeisseli, toimii erittäin hyvin esim jarrulevyjen jumittuneissa ruuveissa. Halpa tuo ei kuulemma sillon ollut ku se on ostettu, mutta kerran kaksi vuodessa sitä tarvitsee..
Todella tiukalle jääneet mutterit jotka mykläävät, irtoavat kohtuu nätisti tampilla iskemällä avattavaan suuntaan lisäapuna lämmitys ja voiteluöljy(CRC,WD-40).
Todella tiukalle jääneet mutterit jotka mykläävät, irtoavat kohtuu nätisti tampilla iskemällä avattavaan suuntaan lisäapuna lämmitys ja voiteluöljy(CRC,WD-40).
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
hyväksi havaitsin myös akkuporakoneen vanhojen autovalojen aukaisussa. ei oo väliä onko risti vai suora kanta.
"momentti" 1-teholle ja ruuvia irrottamaan. täristää sopivasti jolloin huonompikin ruuvi irtoaa esim 99:sin takavaloista. pikkuhiljaa 1-2-3 täristys irroittaa ruuvin jossakin kohtaa.
"momentti" 1-teholle ja ruuvia irrottamaan. täristää sopivasti jolloin huonompikin ruuvi irtoaa esim 99:sin takavaloista. pikkuhiljaa 1-2-3 täristys irroittaa ruuvin jossakin kohtaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Ja saman homman saa tehtyä myös imurilla.siili69 kirjoitti:Tulipa puhallettua paineilmakompressorilla kevyt naru (3 mm saumanaru) monella tiukalla mutkalla olevaan taipuisaan sähköputkeen; ei mennyt kauaa kun naru kurkisti putken toisesta päästä ja sain vedettyä kaapelin paikalleen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Törmäsin tässä seuraavaan ongelmaan, auton akun kenkä oli irroitettu
nokkapelti oli lyöty kiinni, myös ovet oli lukittu.
Ja ovien aukaisu toimi ainoastaan avaimettomasta kaukosäätimestä.
Eli autoon ei ollut olemassa oikeata avainta, no mitäs teet.
Ratkaisu.
Otin akkulaturin ja kytkin auton vetokoukun nastaan ( n.o 2 ) + jännitteen ja
miinus kaapeli auton runkoon, naps ovet auki kaukosäätimellä.
( onneksi autossa oli vetokoukku, muuten olisi mennyt aika hankalaksi )
nokkapelti oli lyöty kiinni, myös ovet oli lukittu.
Ja ovien aukaisu toimi ainoastaan avaimettomasta kaukosäätimestä.
Eli autoon ei ollut olemassa oikeata avainta, no mitäs teet.
Ratkaisu.
Otin akkulaturin ja kytkin auton vetokoukun nastaan ( n.o 2 ) + jännitteen ja
miinus kaapeli auton runkoon, naps ovet auki kaukosäätimellä.
( onneksi autossa oli vetokoukku, muuten olisi mennyt aika hankalaksi )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
9-5T kirjoitti:Kuvassa on volsu tyylinen avain joissa on mekaaninen avain sisällä kuten myös esim. BMW.9000CD23T kirjoitti:Törmäsin tässä seuraavaan ongelmaan, auton akun kenkä oli irroitettu
nokkapelti oli lyöty kiinni, myös ovet oli lukittu.
Ja ovien aukaisu toimi ainoastaan avaimettomasta kaukosäätimestä.
Eli autoon ei ollut olemassa oikeata avainta, no mitäs teet.
Ratkaisu.
Otin akkulaturin ja kytkin auton vetokoukun nastaan ( n.o 2 ) + jännitteen ja
miinus kaapeli auton runkoon, naps ovet auki kaukosäätimellä.
( onneksi autossa oli vetokoukku, muuten olisi mennyt aika hankalaksi )
Mutta...mutta... missäs ne oven lukkopesät on sitten piilossa....?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Kopioitu xxxxxxxx käyttöohjeesta.
Poikkeustilanteita varten
kaukosäätöavaimen sisällä on pieni mekaaninen
vara-avain, jolla auton oven saa auki
kahvan sisälle sijoitetusta lukkopesästä
( taas sitä viisastuttiin )
Poikkeustilanteita varten
kaukosäätöavaimen sisällä on pieni mekaaninen
vara-avain, jolla auton oven saa auki
kahvan sisälle sijoitetusta lukkopesästä
( taas sitä viisastuttiin )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: kikka , työtapa, menetelmä, kokemus
Tämä ei TOD. ole mitään ruudinkeksimistä mutta sopivankokoinen reikä Dremelillä tontun keskuslukon servon koteloon, ja siitä painaa servon moottorin täyteen CRC 5-56:tta, jolla saa hiilipölyt ja muut kuonat huuhdottua veke (ja mustaa tulikin aikas paljon).
Servoista (2kpl) tuli taasen yhtä voimakkaat kuin uusina olivat
Servoista (2kpl) tuli taasen yhtä voimakkaat kuin uusina olivat
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98