Tonttu pukkaa usvaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

MattiR kirjoitti:Jos kerran käynnistyy ja käy hyvin ei sitten varmaankaan kannentiiviste / kansivika. Menee tietysti lottoamiseksi mutta mahdollisesti ahdinvika. Selittäisi sekä savutuksen että öljyn katoamisen moottorista. Pikadiagnoosin voi tehdä kurkkaamalla ahtimelta imupuolelle lähtevään putkistoon, jonka pitäisi olla öljyinen.
Oma tonttu käynnistyi nätisti, ei savuttanut ja toimi muutenkin hyvin, kannentiivisteen pamahtamisen huomasi ainoastaan paisuntasäiliön paineesta ja hieman tummuneista nesteistä (öljyä seassa).
Foxbody turbo
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Putket oli kuivat.Katsottiin tänään. :? Onko se sit prkl kannentiiviste...
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ja kuin myös puristuspaineet oli ok. :? ???? Pitää vissiinkin levauttaa kone auki niin näkee enemmän..
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllä katsoisin ensin sen puhaltimen jos siinä on pako puolella märkää eli öljyä niin sitten pakosarja irti ja siitä näkee jos pako kanavat on tummiä eli öljyisiä niin öljy tulee koneesta eikä puhaltimesta. Jos kanavat on normaali väriset eli vaalean ruskehtavat eikä mustat niin vika on puhaltimessa tuo savun väri kyllä puhuis tuon puhaltimen menosta.

yv:llä käytiin keskustelua vielä joka kuitenkin nyt sitten viitaisi kuitenkin koneen puolelle mutta katsotaan...

V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ti Syys 07, 2004 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tulpatkin oli muuten kuin uuden näköiset. Pitää käydä kurkkaan vielä sinne pakopuolelle.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ja jäähdytysneste on puhdasta? Öljy on hiukan hankala havaita paisarista tähystämällä, lurauta hiukan nestettä syyläristä kippoon ja katso valoa vasten, lilluuko pinnalla ylimääräisiä aineita.
Foxbody turbo
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Puhdasta oli kun sorkittiin paisarin kautta. Mut pitää aamusella lorauttaa purkkiin jäähdytysnestettä ni jospa siitä sais jotain selkoa.. :) Jos ei niin pitää kurkata sisälle. Olisikohan sitä niin seppä että ite alkais purkaan.. :oops: Kyllähän se purkaminen tietenkin onnistuu.. Mut entäs kasaaminen. :P No ei auta kuin jatkaa tutkimista. :twisted:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Elikkäs lorautin öljyä koneeseen maximi rajaan asti toissapäivänä.Sen jälkeen olen käyttänyt autoa pariinkin otteeseen.Pinta ei ole hievahtanutkaan.Tänään sitten otin ja lähdin koeajolle mielessä kävi miten kävi ja se on heikkoa mikä ei kestä. :twisted: Noh auto ei savuttanut yhtään ja pinta ei ole laskenut vieläkään.Eikä myöskään paisarin pinta. :roll: Autossa edelleenkin kaikki vedot tallessa niinkuin ei mitää olisi tapahtunut. 8O :twisted:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No voi jumankekka.....nyt se SAAB on kyllä ylittänyt itsensä.
Auto joka korjaa itsensä... :wink:

*ihmettelyä*

No aikoinaan kun polkasin yhtä OxxL merkkistä autoa oikein kunnolla
( oli muistaakseni IRMSCHERIN duunaama pata )
Se pata otti oikein reilusti yli kierroksia ja sotki rytminsä, nyt tien täytti
aivan älytön savu en muista oliko sinistä vai harmaata mutta paljon sitä oli
hetken aikaa kone ei tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä, kunnes se taas löysi
rytminsä.
Savutus jatkui pienen hetken ja sitten tämä savutus loppui.
Ja kone oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Niin mitä tässä sitten oikein tapahtui...??? ( joku viisaampi voi kertoa )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ettei olis ollut huohotin letku tukossa? Oireet ja parannus viittailis siihen suuntaan? Veden väheentyminen ei kylläkään tuohon liity ollenkaan noh enpä käy enään arvaileen katsotaan livenä jos tarvetta vielä on.
Tuohon Lepo juttuun. sama kävi itellä ranskan rapeella kun "jostain syystä" hydrauli nostajille meni extra painetta ja jätti pari venaa raolleen ja kävi jonkin aikaa hieman heikosti (2 pytyllä) mutta tasaantui kun koneen sammutti ja antoi jäähtyä ja uudelleen käyntiin (kiekat kävi siellä lähellä 9000rpm:ää, kun kierrosten rajoittaja heitti pelaamasta).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jees. Nyt kun olen aamun päästellyt tolla lullalla niin ei savuta yhtään ja öljynpinta ei laske.Ja käy muutenkin normaalisti.Mutta! Alkaa viittaamaan tosiaankin ahdin puolen vikaan.. :roll: Eli heti kun vedot ottaa päälle niin kuuluu semmoinen "ujellus" eli niinkuin "tuuli vinkuis nurkissa" ??? :?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ja vika löytynyt. :? Elikkäs ahdinhan siellä ulisee ja kohta sanoo poks. :x Nyt vain jostakin uutta kehiin.. :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No nih. Ahdin vaihdettu ja taas mennään iloisesti rallatellen eteenpäin. :D On se mukava ajella kun on vedot taas tallella.. 8)
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vastaa Viestiin