Oma tonttu käynnistyi nätisti, ei savuttanut ja toimi muutenkin hyvin, kannentiivisteen pamahtamisen huomasi ainoastaan paisuntasäiliön paineesta ja hieman tummuneista nesteistä (öljyä seassa).MattiR kirjoitti:Jos kerran käynnistyy ja käy hyvin ei sitten varmaankaan kannentiiviste / kansivika. Menee tietysti lottoamiseksi mutta mahdollisesti ahdinvika. Selittäisi sekä savutuksen että öljyn katoamisen moottorista. Pikadiagnoosin voi tehdä kurkkaamalla ahtimelta imupuolelle lähtevään putkistoon, jonka pitäisi olla öljyinen.
Tonttu pukkaa usvaa
Foxbody turbo
Kyllä katsoisin ensin sen puhaltimen jos siinä on pako puolella märkää eli öljyä niin sitten pakosarja irti ja siitä näkee jos pako kanavat on tummiä eli öljyisiä niin öljy tulee koneesta eikä puhaltimesta. Jos kanavat on normaali väriset eli vaalean ruskehtavat eikä mustat niin vika on puhaltimessa tuo savun väri kyllä puhuis tuon puhaltimen menosta.
yv:llä käytiin keskustelua vielä joka kuitenkin nyt sitten viitaisi kuitenkin koneen puolelle mutta katsotaan...
V-M
yv:llä käytiin keskustelua vielä joka kuitenkin nyt sitten viitaisi kuitenkin koneen puolelle mutta katsotaan...
V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ti Syys 07, 2004 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Puhdasta oli kun sorkittiin paisarin kautta. Mut pitää aamusella lorauttaa purkkiin jäähdytysnestettä ni jospa siitä sais jotain selkoa..
Jos ei niin pitää kurkata sisälle. Olisikohan sitä niin seppä että ite alkais purkaan..
Kyllähän se purkaminen tietenkin onnistuu.. Mut entäs kasaaminen.
No ei auta kuin jatkaa tutkimista. 




Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Elikkäs lorautin öljyä koneeseen maximi rajaan asti toissapäivänä.Sen jälkeen olen käyttänyt autoa pariinkin otteeseen.Pinta ei ole hievahtanutkaan.Tänään sitten otin ja lähdin koeajolle mielessä kävi miten kävi ja se on heikkoa mikä ei kestä.
Noh auto ei savuttanut yhtään ja pinta ei ole laskenut vieläkään.Eikä myöskään paisarin pinta.
Autossa edelleenkin kaikki vedot tallessa niinkuin ei mitää olisi tapahtunut.





Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7796
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No voi jumankekka.....nyt se SAAB on kyllä ylittänyt itsensä.
Auto joka korjaa itsensä...
*ihmettelyä*
No aikoinaan kun polkasin yhtä OxxL merkkistä autoa oikein kunnolla
( oli muistaakseni IRMSCHERIN duunaama pata )
Se pata otti oikein reilusti yli kierroksia ja sotki rytminsä, nyt tien täytti
aivan älytön savu en muista oliko sinistä vai harmaata mutta paljon sitä oli
hetken aikaa kone ei tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä, kunnes se taas löysi
rytminsä.
Savutus jatkui pienen hetken ja sitten tämä savutus loppui.
Ja kone oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Niin mitä tässä sitten oikein tapahtui...??? ( joku viisaampi voi kertoa )
Auto joka korjaa itsensä...

*ihmettelyä*
No aikoinaan kun polkasin yhtä OxxL merkkistä autoa oikein kunnolla
( oli muistaakseni IRMSCHERIN duunaama pata )
Se pata otti oikein reilusti yli kierroksia ja sotki rytminsä, nyt tien täytti
aivan älytön savu en muista oliko sinistä vai harmaata mutta paljon sitä oli
hetken aikaa kone ei tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä, kunnes se taas löysi
rytminsä.
Savutus jatkui pienen hetken ja sitten tämä savutus loppui.
Ja kone oli niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Niin mitä tässä sitten oikein tapahtui...??? ( joku viisaampi voi kertoa )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ettei olis ollut huohotin letku tukossa? Oireet ja parannus viittailis siihen suuntaan? Veden väheentyminen ei kylläkään tuohon liity ollenkaan noh enpä käy enään arvaileen katsotaan livenä jos tarvetta vielä on.
Tuohon Lepo juttuun. sama kävi itellä ranskan rapeella kun "jostain syystä" hydrauli nostajille meni extra painetta ja jätti pari venaa raolleen ja kävi jonkin aikaa hieman heikosti (2 pytyllä) mutta tasaantui kun koneen sammutti ja antoi jäähtyä ja uudelleen käyntiin (kiekat kävi siellä lähellä 9000rpm:ää, kun kierrosten rajoittaja heitti pelaamasta).
V-M
Tuohon Lepo juttuun. sama kävi itellä ranskan rapeella kun "jostain syystä" hydrauli nostajille meni extra painetta ja jätti pari venaa raolleen ja kävi jonkin aikaa hieman heikosti (2 pytyllä) mutta tasaantui kun koneen sammutti ja antoi jäähtyä ja uudelleen käyntiin (kiekat kävi siellä lähellä 9000rpm:ää, kun kierrosten rajoittaja heitti pelaamasta).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jees. Nyt kun olen aamun päästellyt tolla lullalla niin ei savuta yhtään ja öljynpinta ei laske.Ja käy muutenkin normaalisti.Mutta! Alkaa viittaamaan tosiaankin ahdin puolen vikaan..
Eli heti kun vedot ottaa päälle niin kuuluu semmoinen "ujellus" eli niinkuin "tuuli vinkuis nurkissa" ??? 


Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08